FSR 3.1 jest już dostępny i trafił do 5 gier, AMD obiecuje spory wzrost liczby klatek

AMD zaprezentowało technologię skalowania obrazu FSR 3.1. Już teraz ma być dostępna w 5 tytułach.

gaming
Kamil Cuber28 czerwca 2024
Źrodło fot. AMD.
i

Wczoraj firma AMD ogłosiła wprowadzenie nowej wersji technologii skalowania obrazu FSR 3.1. Po raz pierwszy została ona zapowiedziana w marcu bieżącego roku. Nowa wersja FSR ma rozwiązywać kilka problemów, z którymi borykała się technologia oraz udostępnić ją dla większej liczby deweloperów. Oczywiście „czerwoni” poprawili także samo skalowanie obrazu, co powinno zwiększyć ilość wyświetlanych klatek. Czego więc możemy spodziewać się po omawianej aktualizacji?

Zgodnie z udostępnionymi informacjami, FSR 3.1 ma ograniczać problemy z migotaniem oraz rozmywaniem się obrazu. Zazwyczaj były one widoczne w trakcie szybkiego poruszania się obiektów na ekranie. Więc najbardziej tę poprawę docenią gracze, preferujący bardziej dynamiczne gry. FSR 3.1 ma ograniczać występowanie tzw. ghostingu, a więc pojawiania się smug lub cieni za poruszającymi się w tytułach obiektami. Aby lepiej zobrazować omawiane zmiany, AMD przygotowało film porównujący FSR 2.2 oraz FSR 3.1.

Nowa wersja skalowania obrazu od „czerwonych” ma także zapewnić większą ilość fps-ów. Zależnie od tytułu, FSR może nawet czterokrotnie zwiększyć ilość wyświetlanych klatek podczas gry w 4K oraz 1440p. AMD wprowadziło również nowy tryb skalowania, określany jako „Native AA”. Poniżej możecie zapoznać się z wykresem przedstawiającym wyniki wydajności w kilku tytułach.

Wyniki wydajności opublikowane przez AMD. | Źródło: AMD. - FSR 3.1 jest już dostępny i trafił do 5 gier, AMD obiecuje spory wzrost liczby klatek - wiadomość - 2024-06-28
Wyniki wydajności opublikowane przez AMD. | Źródło: AMD.

Należy jednak zaznaczyć, że FSR 3.1 nie jest dostępne we wszystkich produkcjach, znajdujących się na powyższym wykresie. Obecnie jedynie 5 tytułów otrzymało jego obsługę. Są to:

  • Horizon Forbidden West Complete Edition
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Marvel's Spider-Man Remastered
  • Marvel's Spider-Man: Miles Morales
  • Ghost of Tsushima: Director's Cut

Już wkrótce technologia skalowania obrazu ma zawitać także do God of War Ragnarök.

Zmian doczekał się także generator klatek, który jest częścią FSR 3.1. Standardowo, aby go uruchomić, należało także korzystać ze skalowania obrazu od AMD. Jednak teraz będzie można z niego korzystać również z rozwiązaniami oferowanymi przez konkurencję, na przykład DLSS czy XeSS. Amerykański gigant nie zapomniał także o deweloperach. FSR otrzymał obsługę Vulkan i Xbox Game Development Kit (GDK).

POWIĄZANE TEMATY: gaming AMD

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Niecodzienne wykorzystanie VR. NASA sprawdza komfort pasażerów w latających taksówkach

Niecodzienne wykorzystanie VR. NASA sprawdza komfort pasażerów w latających taksówkach

Co dalej ze Starlinerem? NASA zleca dodatkowe testy statku

Co dalej ze Starlinerem? NASA zleca dodatkowe testy statku

Samsung Galaxy S25 Ultra ma czekać spora zmiana w wyglądzie. Będzie to powrót do przeszłości

Samsung Galaxy S25 Ultra ma czekać spora zmiana w wyglądzie. Będzie to powrót do przeszłości

Szkolenie tylko po podpisaniu umowy. Reddit wypowiada wojnę botom AI

Szkolenie tylko po podpisaniu umowy. Reddit wypowiada wojnę botom AI

Procesory AMD Ryzen 9000 pojawiły się w jednym ze sklepów. Dzięki temu poznaliśmy termin premiery i ceny

Procesory AMD Ryzen 9000 pojawiły się w jednym ze sklepów. Dzięki temu poznaliśmy termin premiery i ceny