futurebeat.pl NEWSROOM Cyberpunk 2077 w 4K i 120 fps: Wideo pokazuje imponującą wydajność nowej generacji kart graficznych, ale jest haczyk Cyberpunk 2077 w 4K i 120 fps: Wideo pokazuje imponującą wydajność nowej generacji kart graficznych, ale jest haczyk DLSS 4 i RTX 50 (Blackwell) potrafią naprawdę wiele. Już teraz możemy zobaczyć, jak będzie wyglądać rozgrywka na nowych kartach graficznych, dzięki technicznym youtuberom, którzy wcześniej otrzymali sprzęt do testów. techArkadiusz Strzała14 stycznia 2025 Źrodło fot. Cyberpunk 2077i Nowa generacja kart graficznych RTX 50 nie przynosi tylko sprzętowego skoku wydajności. To zarazem kolejna dawka nowych technik programowych, które powstały razem z nową odsłoną hardware. DLSS 4 wprowadza tak wiele nowości, że zaryzykuję takie stwierdzenie, iż jest to krok milowy w renderowaniu gier –. Technicy z Digital Foundry mieli już okazję zapoznać się z urządzeniami generacji Blackwell od Nvidii i na najnowszym nagraniu zaprezentowali, jak duży jest skok jakościowy. Frame generation, nowy silnik i brak smużeniaJak już zostało wspomniane nie raz technika Frame Generation ulega zwielokrotnieniu. DLSS 4 wprowadza Multi Frame Generation, czyli tworzenie wielu „sztucznych” klatek i umieszczanie ich pomiędzy tymi prawdziwymi. Powoduje to przede wszystkim potężny skok płynności odtwarzania. Można to łatwo ocenić na nagraniu, gdzie układ graficzny został obciążony (Cyberpunk 2077 w trybie Ray Tracing Overdrive w 4K) i z wyłączonym DLSS FPS-y spadły do niskich wartości. Multi Frame Generation potrafi dodać płynności. Źródło: Digital Foundry Aktywacja najnowszych technik nie tylko ratuje sytuację, ale sprawia, że rozgrywka staje się niezwykle komfortowa i płynna (120 FPS). Oczywiście nie tracąc przy tym nic z ustawionych, najwyższych detali. Wiele osób obawia się o wzrost opóźnienia przy włączonym Multi Frame Generation, Digital Foundry pokazało jednak, że nic takiego nie następuje. Teoretycznie karta graficzna ma znacznie więcej do buforowania, ale input lag notuje wzrost o ledwie 10%. Nowy Frame-Gen nie zwiększa znacząco opóźnienia, a daje wiele płynności. Źródło: Digital Foundry Być może dlatego technika generowania multi-klatek jest dostępna tylko dla RTX 50, musi być to sprzętowo akcelerowane. Czy o tym właśnie mówił Jensen Huang, używając określenia „przewiduje przyszłość”? GeForce RTX 40 tego zwyczajnie nie potrafi. Dla posiadaczy starszych kart pozostanie zwykły Frame Gen, który też potrafi wiele, więc nie warto rozpaczać. Powiązane:RTX 5090 vs RTX 4090 - jak wypada nowy król kart graficznych na tle poprzednika? Na szczęście wszyscy posiadacze kart RTX (od generacji RTX 20) otrzymają nowy „Transformer Model”, co można w przybliżeniu tłumaczyć jako ogólnie pojęty składnik silnika skalowania. Ta aktualizacja ma za zadanie rozprawić się ze smużeniem i „duchami”. To jedne z najbardziej dokuczliwych wad, które wreszcie zostały poważnie zredukowane. Jak widać w kilku fragmentach, poprawa jest spora, powidoki są niemal niezauważalne. Smużenie i ghosting są znacznie zredukowane dzięki DLSS 4. Źródło: Digital Foundry DLSS 4 to sposób na uruchomienie najbardziej wymagających trybów graficznych na niekoniecznie najpotężniejszej karcie (RTX 5080 nie jest flagowcem). Film Digital Foundry pokazuje, że nowa generacja to potrafi, a RTX 50 to kompletny ekosystem, na który składa się odpowiedni sprzęt i współgrające z nim oprogramowanie. Choć z wielu dobrodziejstw DLSS 4 skorzystają posiadacze starszych kart graficznych, pełnia możliwości jest zarezerwowana dla układów Blackwell. Karty graficzne w sklepie RTV Euro AGD Czytaj więcej:Gracz dostaje kultową kartę graficzną GTX w prezencie od kolegi z pracy i decyduje się na zwrot niedawno zakupionego RTXa Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: tech karty graficzne YouTube GeForce RTX Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. USA nakłada ograniczenia w handlu chipami AI. Polska wśród poszkodowanych krajów USA nakłada ograniczenia w handlu chipami AI. Polska wśród poszkodowanych krajów RTX 5090 vs RTX 4090: O ile wydajniejszy jest nowy flagowiec Nvidii bez wszystkich cudów DLSS 4? RTX 5090 vs RTX 4090: O ile wydajniejszy jest nowy flagowiec Nvidii bez wszystkich cudów DLSS 4? Wszystko o Nintendo Switch 2 - data premiery, specyfikacja, cena. Na bieżąco aktualizowane informacje Wszystko o Nintendo Switch 2 - data premiery, specyfikacja, cena. Na bieżąco aktualizowane informacje To będzie król w swojej kategorii cenowej; wyciekły obiecujące benchmarki karty graficznej Intel Arc B570 To będzie król w swojej kategorii cenowej; wyciekły obiecujące benchmarki karty graficznej Intel Arc B570 Czipy Blackwell AI od Nvidii przegrzewają się w serwerach; duże firmy zmniejszają zamówienia Czipy Blackwell AI od Nvidii przegrzewają się w serwerach; duże firmy zmniejszają zamówienia