futurebeat.pl NEWSROOM Adblocki nie znikną z Chrome, przynajmniej na razie Adblocki nie znikną z Chrome, przynajmniej na razie Google zmienia plany migracji na nowy system rozszerzeń, który nie jest zbyt przyjazny dla dodatków blokujących reklamy. Użytkownicy Adblocka na razie mogą spać spokojnie. techArkadiusz Strzała13 grudnia 2022 12 Źrodło fot. lalo Hernandez / Unsplashi W SKRÓCIE:przeglądarka Chrome jednak nie pożegna się zbyt szybko z blokerami reklam;Google zmienia plany wygaszania obsługi rozszerzeń w starszym systemie. Google opracowało i wdrożyło (w 2021 roku) nowy system rozszerzeń przeglądarki Chrome Manifest V3, który jest bardziej restrykcyjny, w szczególności dla dodatków blokujących reklamy. Starszy system, który dobrze znamy, nadal jednak funkcjonuje i wiele wskazuje na to, że jego zamknięcie będzie odraczane. Według serwisu 9TO5Google harmonogram wygaszania Manifest V2 został zmieniony. Koniec blokerów reklam?Na początku 2023 roku planowano wprowadzić konieczność zgodności z V3 dla uzyskania ikony „featured” w Chrome Web Store. Starszy system rozszerzeń miał być też eksperymentalnie wyłączany w deweloperskich wersjach Chrome. W styczniu 2024 roku planowano wprowadzić w życie bardziej rygorystyczne zmiany – rozszerzenia obsługujące Manifest V2 miały być usunięte ze sklepu Chrome. Nieaktualny już harmonogram wygaszania systemu rozszerzeń. Źródło: 9TO5Google Według informacji podawanych przez Google odracza ono termin wprowadzenia zmian i rozpoczęcia prób z wygaszaniem obsługi Manifest V2. Jako powód firma podaje odzew społeczności testerów i deweloperów Chrome. Można liczyć na to, że data ostatecznego zakończenia procesu, przypadająca na styczeń 2024 r., także zostanie odroczona. Powiązane:Przyszłość Wi-Fi to nie prędkość, a stabilność połączenia Nowy system rozszerzeń wprowadza pewne zmiany w API, które nie pozwala np. na gromadzenie dużych baz adresów stron przez wtyczki. Uderza to przede wszystkim w popularne dodatki blokujące reklamy, które wykorzystują filtry operujące na listach stron, zawierających nawet ponad 300 tys. wpisów. Wszystko wskazuje na to, że być może Google trochę zmienia nastawienie do blokerów reklam – użytkownicy Adblocków na razie mogą odetchnąć z ulgą. Może Cię zainteresować: Google Hangouts kończy żywot, czas na Google Chat Twoje dane są widoczne w Google? Teraz łatwo je ukryjesz Czytaj więcej:Ile kosztuje Starlink w Polsce? POWIĄZANE TEMATY: tech Internet Google reklamy przeglądarki Google Chrome Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Nowy przeciek daje nam wgląd w specyfikację jednej z kart graficznych Intel Arc Battlemage Nowy przeciek daje nam wgląd w specyfikację jednej z kart graficznych Intel Arc Battlemage Google może iść w ślady Apple i połączyć ChromeOS i Androida w jeden system Google może iść w ślady Apple i połączyć ChromeOS i Androida w jeden system Kolejny krok w stronę Steam Decka 2? SteamOS otrzymał wsparcie dla DLSS 3 Kolejny krok w stronę Steam Decka 2? SteamOS otrzymał wsparcie dla DLSS 3 Nvidia może zalać rynek nowymi kartami graficznymi. 5 modeli z rodziny RTX 5000 ma pojawić się w najbliższych miesiącach Nvidia może zalać rynek nowymi kartami graficznymi. 5 modeli z rodziny RTX 5000 ma pojawić się w najbliższych miesiącach Czy hashtagi działają na Bluesky? Sprawdzamy i odpowiadamy Czy hashtagi działają na Bluesky? Sprawdzamy i odpowiadamy