Odwiedź nas na:
Statek-masowiec, który może pomieścić 75 000 owiec lub 20 000 sztuk bydła podczas jednego rejsu, dostarcza żywy inwentarz z Australii do różnych zakątków globu. Choć zapewnia on zwierzętom komfortowe warunki transportu, hodowla i transport morski zwierząt może budzić wiele kontrowersji.
Od II wojny światowej lotniskowce stanowią ważny element każdej liczącej się marynarki wojennej. Jak przebiegała ich ewolucja od pierwszych pomysłów po dzisiejsze okręty, umożliwiające dostarczenie sił powietrznych w praktycznie dowolne miejsce na Ziemi?
Amancio Ortega, 13. najbogatszy człowiek na świecie, ceni spokój i niewyszukane życie. Ma też słabość do odrzutowców i jachtów.
Sunreef 80 Eco to elektryczny jacht, który kosztuje 9,5 mln dolarów. Jego baterie pozwalają na 10-godzinny rejs i można je ładować, korzystając z paneli fotowoltaicznych i siły wiatru.
Firma Torghatten zbudowała pierwszy, autonomiczny prom, który przewozi pasażerów na terenie Sztokholmu.
Niedługo możemy poznać dokładniejszą historię stojącą za zatonięciem Titanica. Stworzono bowiem szczegółowy model wraku, powstały na bazie 715 000 zdjęć.
Firma ispace poinformowała, że jej pierwsza próba lądowania na Księżycu zakończyła się niepowodzeniem. Jednak przedsiębiorstwo nie zamierza się poddawać i już szykuje kolejne misje.
Wärtsilä RT-flex96C to największy, a zarazem najmocniejszy na świecie silnik diesla, służący do napędzania kontenerowców. Jednostka jest tak wielka, że odpowiada rozmiarom dwóch średniej wielkości domów jednorodzinnych.
Wonder of the Seas oficjalnie jest największym statkiem pasażerskim świata. Sądząc po rozmiarze i tonażu, można nazwać go małym miasteczkiem.
Bajeczne wizje morskich podróży na Global Dream 2 powoli idą na dno, bowiem to, co miało być jednym z największych statków wycieczkowych świata, właśnie jest przygotowywane do swojego dziewiczego rejsu - na złomowisko.