futurebeat.pl NEWSROOM Setki tysięcy graczy dało się zwieść krótkiemu viralowi, który jest dziełem sztucznej inteligencji Setki tysięcy graczy dało się zwieść krótkiemu viralowi, który jest dziełem sztucznej inteligencji Sztuczna inteligencja potrafi tworzyć wiarygodnie wyglądające trailery i gameplaye. Musimy być uzbrojeni w tą wiedzę podczas przeglądania zasobów Internetu. techArkadiusz Strzała24 lipca 2025 Źrodło fot. Desimulate, Xi Zdolności sztucznej inteligencji w tworzeniu grafiki i animacji mogą wydawać się kontrowersyjne. Warto to przeanalizować na konkretnym przypadku. Użytkownik o pseudonimie Desimulate opublikował kilka nagrań, które wyglądały jak fragmenty rozgrywki z gry i przez niektórych widzów mogły być uznane za zwiastuny nowej produkcji. Filmy zyskały wielką popularność, a jeden z nich zebrał 37 milionów wyświetleń i stał się viralem. Ten pięciosekundowy fragment podało dalej 18 tys. osób, a 145 tys. go polubiło. Może to świadczyć o tym, że istnieje popyt na połączenie stylistyki ręcznie rysowanej grafiki ze starych gier RPG z nowoczesnymi technologiami 3D. Pomysł spodobał się setkom tysięcy graczy, którzy zapewne zapisali sobie tę wstawkę jako tytuł, na który warto czekać. To nie gra, tylko dzieło AITymczasem te wszystkie opublikowane materiały są dziełem Midjourney, czyli kreatywnej sztucznej inteligencji. Autor wspominał o tworzeniu gry, więc można wrażenie, że faktycznie powstaje ciekawa produkcja. Nie można go jednak nazwać oszustem, ponieważ nie twierdził, że gra znajduje się na etapie tworzenia, lecz szuka koderów i twórców do pomocy. W ten sposób sprawia wrażenie, jakby faktycznie chciał stworzyć taki tytuł. W Internecie nie brakuje jednak naciągaczy, których narzędziem jest AI. Na platformie X uzyskanie dużej liczby repostów i wyświetleń pozwala zarabiać pieniądze, wystarczy tylko stworzyć coś, co przyciągnie uwagę. Póki co realistyczne filmy nietrudno odróżnić od tworów AI, ale z grami jest trochę inaczej, tu zadanie jest trudniejsze. W tym wklejonym tutaj „gameplayu” trudno znaleźć coś, do czego można by się przyczepić lub uznać za niemożliwe do renderowania dla współczesnych komputerów. Inne filmy opublikowane przez Desimulate nie są już tak udane. Na jednym z nich widać chociażby nieruchomą błyskawicę – czegoś takiego raczej nie zobaczylibyśmy w grze. Musimy być bardziej świadomi możliwości AI i ostrożnie podchodzić do takich rewelacji. Co do samej gry, projekt może być warty rozwagi, takie projekty w stylu retro mają wielu fanów. POWIĄZANE TEMATY: tech AI / sztuczna inteligencja Twitter oldskul / retro Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane Intel oficjalnie rezygnuje z fabryki w Polsce. Inwestycje w Europie zostały wstrzymane Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50 Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50 Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością Twórcy Wuchang Fallen Feathers „głęboko żałują” i przyznają się do problemów z wydajnością Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji Konwersja tej gry na Xboksa miała być niemal niemożliwa. Twórcy z id Software byli jednak mistrzami optymalizacji Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie Obalamy mity o input lagu. Opóźnienia nie zawsze są tam, gdzie myślicie