„Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca” - twierdzą twórcy Warhammera 40k Darktide

Twórcy Warhammera 40000: Darktide nie są zainteresowani implementacją ray tracingu. W wywiadzie zdradzili, że śledzenie promieni nie pojawi się nawet w wersji gry przeznaczonej na PlayStation 5 Pro.

gaming
Zbigniew Woźnicki3 grudnia 2024
1
Źrodło fot. Warhammer 40000: Darktide; Fatshark; 2022
i

Od dzisiaj, 3 grudnia, posiadacze PlayStation 5 mogą dołączyć do graczy Xboksa Series X/S i komputerów w misji niszczenia heretyków. Warhammer 40000: Darktide w końcu został udostępniony na konsolach Sony, a my mamy okazję dowiedzieć się czegoś więcej na temat technicznych szczegółów portu. Deweloperzy zdecydowali się między innymi na niewprowadzanie śledzenia promieni (vide Wccftech).

Darktide bez ray tracingu na PS5 Pro

PlayStation 5 Pro dało deweloperom więcej możliwości. Nie dziwie więc, że lista gier z aktualizacją dla nowej konsoli jest dość długa. Teraz do grona ulepszonych tytułów dołączyło Darktide, przy którym ekipa z Fatshark zdecydowała się na wprowadzenie obsługi PSSR, Ma ona zapewnić jak największą ilość klatek przy zachowaniu jak najlepszej oprawy graficznej.

Pominięty został jednak ray tracing, którego nowe możliwości możemy podziwiać na przykład w Marvel’s Spider-Man 2. Śledzenia promieni nie ma Darktide w wersji na Xboksa Series X i nie pojawi się również na PS5 Pro, które jest obecnie najmocniejszą konsolą na rynku:

Nie skupialiśmy się na portowaniu żadnych rozwiązań śledzenia promieni z PC na PS5 lub PS5 Pro. Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca, a Darktide i tak wygląda bardzo dobrze, nawet bez wszystkich bajerów związanych z ray tracingiem.

W przypadku PS5 Pro skupialiśmy się na dostarczeniu produkcji w 60 klatkach przy oprawie graficznej trybu jakości z PS5. Uważamy, że większy klatkaż bardziej usatysfakcjonuje graczy, niż delikatnie lepsze wizualia.

Słowa deweloperów z Fatkshark potwierdzili gracze już kilka miesięcy temu. To wtedy Sony podzieliło się ciekawymi danymi, z których wynikało, że aż 75% graczy PlayStation 5 wybiera tryb wydajności względem trybu jakości. To jasny sygnał, że oprawa graficzna nie jest wszystkim i najważniejsze, żeby dana produkcja działała jak najpłynniej, co daje większą satysfakcję z rozgrywki.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Xiaomi, Redmi i Poco: wiele telefonów ma ukrytą funkcję, która normalnie wymaga smartwatcha

Xiaomi, Redmi i Poco: wiele telefonów ma ukrytą funkcję, która normalnie wymaga smartwatcha

Komunikat This system doesn't support optimization w aplikacji Nvidia. Jak się go pozbyć i co oznacza? Odpowiadamy

Komunikat This system doesn't support optimization w aplikacji Nvidia. Jak się go pozbyć i co oznacza? Odpowiadamy

Intel wygrywa z Unią Europejską. Firma otrzymała ponad 2 miliardy złotych zwrotu odsetek

Intel wygrywa z Unią Europejską. Firma otrzymała ponad 2 miliardy złotych zwrotu odsetek

Nintendo Switch idzie po rekord; wkrótce pobije PS2

Nintendo Switch idzie po rekord; wkrótce pobije PS2

Fani odkryli nową wskazówkę dotyczącą daty premiery Switch 2 w zwiastunie i najwyraźniej Nintendo uwielbia liczbę 2

Fani odkryli nową wskazówkę dotyczącą daty premiery Switch 2 w zwiastunie i najwyraźniej Nintendo uwielbia liczbę 2