futurebeat.pl NEWSROOM „Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca” - twierdzą twórcy Warhammera 40k Darktide „Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca” - twierdzą twórcy Warhammera 40k Darktide Twórcy Warhammera 40000: Darktide nie są zainteresowani implementacją ray tracingu. W wywiadzie zdradzili, że śledzenie promieni nie pojawi się nawet w wersji gry przeznaczonej na PlayStation 5 Pro. gamingZbigniew Woźnicki3 grudnia 2024 1 Źrodło fot. Warhammer 40000: Darktide; Fatshark; 2022i Od dzisiaj, 3 grudnia, posiadacze PlayStation 5 mogą dołączyć do graczy Xboksa Series X/S i komputerów w misji niszczenia heretyków. Warhammer 40000: Darktide w końcu został udostępniony na konsolach Sony, a my mamy okazję dowiedzieć się czegoś więcej na temat technicznych szczegółów portu. Deweloperzy zdecydowali się między innymi na niewprowadzanie śledzenia promieni (vide Wccftech). Darktide bez ray tracingu na PS5 ProPlayStation 5 Pro dało deweloperom więcej możliwości. Nie dziwie więc, że lista gier z aktualizacją dla nowej konsoli jest dość długa. Teraz do grona ulepszonych tytułów dołączyło Darktide, przy którym ekipa z Fatshark zdecydowała się na wprowadzenie obsługi PSSR, Ma ona zapewnić jak największą ilość klatek przy zachowaniu jak najlepszej oprawy graficznej. Powiązane:PS5 Pro może zaoferować nawet 4-krotnie wyższą wydajność ray traycingu według nowych przecieków, ale path tracing może pozostać wyzwaniem Pominięty został jednak ray tracing, którego nowe możliwości możemy podziwiać na przykład w Marvel’s Spider-Man 2. Śledzenia promieni nie ma Darktide w wersji na Xboksa Series X i nie pojawi się również na PS5 Pro, które jest obecnie najmocniejszą konsolą na rynku: Nie skupialiśmy się na portowaniu żadnych rozwiązań śledzenia promieni z PC na PS5 lub PS5 Pro. Ray tracing na konsolach się nam nie opłaca, a Darktide i tak wygląda bardzo dobrze, nawet bez wszystkich bajerów związanych z ray tracingiem. W przypadku PS5 Pro skupialiśmy się na dostarczeniu produkcji w 60 klatkach przy oprawie graficznej trybu jakości z PS5. Uważamy, że większy klatkaż bardziej usatysfakcjonuje graczy, niż delikatnie lepsze wizualia. Słowa deweloperów z Fatkshark potwierdzili gracze już kilka miesięcy temu. To wtedy Sony podzieliło się ciekawymi danymi, z których wynikało, że aż 75% graczy PlayStation 5 wybiera tryb wydajności względem trybu jakości. To jasny sygnał, że oprawa graficzna nie jest wszystkim i najważniejsze, żeby dana produkcja działała jak najpłynniej, co daje większą satysfakcję z rozgrywki. Czytaj więcej:PS5 Pro wyraźnie poprawia wydajność i jakość obrazu w Dragon’s Dogma 2, Spider-Man 2 i innych; zobaczcie porównanie POWIĄZANE TEMATY: gaming PS5 / PlayStation 5 ray tracing Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. Prawdziwie nostalgiczne połącznie. Casio prezentuje retro zegarki inspirowane Pac-Manem Prawdziwie nostalgiczne połącznie. Casio prezentuje retro zegarki inspirowane Pac-Manem RTX 5090 niedomaga pod względem mocy obliczeniowej GPU. Karta przegrywa z RTX-em 4090 RTX 5090 niedomaga pod względem mocy obliczeniowej GPU. Karta przegrywa z RTX-em 4090 Meta daje Metaverse ostatnią szansę. 2025 rok pokaże czy inwestycja była spektakularną porażką Meta daje Metaverse ostatnią szansę. 2025 rok pokaże czy inwestycja była spektakularną porażką Ogromna awaria PlayStation Network. Sieciowe usługi Sony od kilku godzin nie działają na PS4 i PS5 Ogromna awaria PlayStation Network. Sieciowe usługi Sony od kilku godzin nie działają na PS4 i PS5 Mógł rzucić na kolana Apple i Google, ale plany okazały się zbyt ambitne. Historia zapomnianego Firefox OS Mógł rzucić na kolana Apple i Google, ale plany okazały się zbyt ambitne. Historia zapomnianego Firefox OS