futurebeat.pl NEWSROOM Quake 2 odtworzony przy pomocy AI. Microsoft pokazuje możliwości swojej technologii Quake 2 odtworzony przy pomocy AI. Microsoft pokazuje możliwości swojej technologii Sztuczna inteligencja robiąca gry? Na ten moment wydaje się to czymś odległym, ale Microsoft już pracuje nad technologią. Dzięki niej powstało demo imitujące Quake’a 2. gamingAgnieszka Adamus6 kwietnia 2025 Źrodło fot. Quake IIi Microsoft dość intensywnie inwestuje w sztuczną inteligencję. Dzięki temu w wielu programach giganta znajdziemy integrację z Copilotem. Dodatkowo cały czas pracują nad rozwijaniem nowych technologii opartych o AI. Dzięki temu udało się stworzyć technologiczne demo będące imitacją Quake’a 2 (via The Verge). Niewiele ponad miesiąc temu Microsoft zaprezentował Muse AI, czyli narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które jest w stanie generować gry. Wówczas narzędzie było w stanie stworzyć gameplay w rozdzielczości 300 x 180 i działający w 10 klatkach na sekundę. Teraz jednak doczekało się ono ulepszeń. Na obecnej prezentacji gra działała w rozdzielczości 640 x 360. To zdecydowanie więcej niż pierwotna wersja. Z drugiej strony to nadal mało w stosunku do obecnych standardów.W tym ulepszonym modelu przygotowano demo technologiczne, które w założeniach ma imitować Quake’a 2. Grafika rzeczywiście oddaje klimat FPS-a z tamtych czasów. Brak przesadnych efektów na ekranie i niskiej jakości tekstury to coś co rzuca się w oczy od samego początku.Gra jest dostępna w przeglądarce i każdy może ją bez problemu przetestować. Musicie jednak mieć na uwadze, że sterowanie odbywa się tylko przy pomocy klawiatury. Nie dla każdego będzie to więc wygodne rozwiązanie. Na ten moment nadal daleka droga do tego, by tego typu technologię wykorzystać w grach. Jeśli jednak Microsoft będzie dalej ją rozwijał to prawdopodobnie w przyszłości zobaczymy produkcje, które z niej korzystają w mniejszym lub większym stopniu. POWIĄZANE TEMATY: gaming AI / sztuczna inteligencja Microsoft Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. 120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business 120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak Jak wylogować się z konta Google? To łatwe Jak wylogować się z konta Google? To łatwe Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem