PSSR przegrywa z DLSS i FSR, ale to dopiero początek drogi rozwoju, którą powinno podążyć Sony

Technicy Digital Foundry przyjrzeli się technologii skalowania PSSR w PS5 Pro. Wyniki są dość obiecujące, ale Sony powinno nadal solidnie popracować nad ulepszeniem skalowania, ponieważ do DLSS i FSR trochę jeszcze brakuje.

gaming
Arkadiusz Strzała25 listopada 2024
Źrodło fot. Digital Foundry, YouTube
i

Kanał YouTube Digital Foundry dokonał porównania technologii skalowania obecnej w PS5 Pro, z odpowiednikami poprawiającymi wydajność gier PC-towców. Jak wypada PSSR w starciu z FSR 2 od AMD (FidelityFX Super Resolution) i DLSS Nvidii? Można by powiedzieć, że całkiem dobrze, choć efekty są gorsze, niż uzyskiwane przez technologie komputerowe. Konsolowe skalowanie nadal pozostaje z tyłu, ponieważ zawiera kilka mankamentów i mniej klarowny obraz.

Jak jest z tym PSSR w końcu?

Digital Foundry uczciwie przyznaje, że PSSR zdecydowanie prezentuje się dobrze, jest to wielki postęp w stosunku do skalowania obecnego w zwykłym PS5. Jednak nie jest w stanie nawiązać równej walki w starciu z DLSS i FSR 2. Różnica pomiędzy tą ostatnią a PSSR jest dość niewielka, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że obie technologie prezentują podobny poziom. Przynajmniej tak jest w grze The Last of Us 2.

Jednak do DLSS brakuje już sporo głównie, jeśli chodzi o stabilność wyświetlania drobnych elementów i klarowność obrazu. Sony PSSR nadal trapią szumy, które widoczne są w niektórych obszarach. Technologia Nvidii zapewnia ostrą i stabilną grafikę w scenach nieruchomych, podczas ruchu nie tracąc zbyt wiele tej szczegółowości (choć w ruchu PSSR także jest bardzo dobry). Zespół odpowiedzialny za PlayStation musi jeszcze popracować nad ulepszeniem swojego rozwiązania. Pamiętajmy, że FSR 2 i DLSS nie stoi w miejscu, więc ten wyścig może trochę potrwać.

Konsolą PS5 kupisz w sklepie RTV Euro AGD

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Samsung Galaxy Z Flip 7 może rzeczywiście doczekać się dużej zmiany w specyfikacji

Samsung Galaxy Z Flip 7 może rzeczywiście doczekać się dużej zmiany w specyfikacji

Nvidia pokaże tylko najmocniejsze karty graficzne na CES 2025; na resztę trochę poczekamy

Nvidia pokaże tylko najmocniejsze karty graficzne na CES 2025; na resztę trochę poczekamy

Jedna opcja grafiki we Flight Simulator 2024 zmienia grę nie do poznania; warto eksperymentować

Jedna opcja grafiki we Flight Simulator 2024 zmienia grę nie do poznania; warto eksperymentować

Hobbysta całkowicie demontuje PS5 Pro i pokazuje, jak fajnie może wyglądać „PlayStation PC”

Hobbysta całkowicie demontuje PS5 Pro i pokazuje, jak fajnie może wyglądać „PlayStation PC”

PSSR usunięte na PS5 Pro z Silent Hill 2; dzieło Bloober Team wciąż ma problemy na najnowszej konsoli Sony

PSSR usunięte na PS5 Pro z Silent Hill 2; dzieło Bloober Team wciąż ma problemy na najnowszej konsoli Sony