PSSR przegrywa z DLSS i FSR, ale to dopiero początek drogi rozwoju, którą powinno podążyć Sony

Technicy Digital Foundry przyjrzeli się technologii skalowania PSSR w PS5 Pro. Wyniki są dość obiecujące, ale Sony powinno nadal solidnie popracować nad ulepszeniem skalowania, ponieważ do DLSS i FSR trochę jeszcze brakuje.

gaming
Arkadiusz Strzała25 listopada 2024
Źrodło fot. Digital Foundry, YouTube
i

Kanał YouTube Digital Foundry dokonał porównania technologii skalowania obecnej w PS5 Pro, z odpowiednikami poprawiającymi wydajność gier PC-towców. Jak wypada PSSR w starciu z FSR 2 od AMD (FidelityFX Super Resolution) i DLSS Nvidii? Można by powiedzieć, że całkiem dobrze, choć efekty są gorsze, niż uzyskiwane przez technologie komputerowe. Konsolowe skalowanie nadal pozostaje z tyłu, ponieważ zawiera kilka mankamentów i mniej klarowny obraz.

Jak jest z tym PSSR w końcu?

Digital Foundry uczciwie przyznaje, że PSSR zdecydowanie prezentuje się dobrze, jest to wielki postęp w stosunku do skalowania obecnego w zwykłym PS5. Jednak nie jest w stanie nawiązać równej walki w starciu z DLSS i FSR 2. Różnica pomiędzy tą ostatnią a PSSR jest dość niewielka, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że obie technologie prezentują podobny poziom. Przynajmniej tak jest w grze The Last of Us 2.

Jednak do DLSS brakuje już sporo głównie, jeśli chodzi o stabilność wyświetlania drobnych elementów i klarowność obrazu. Sony PSSR nadal trapią szumy, które widoczne są w niektórych obszarach. Technologia Nvidii zapewnia ostrą i stabilną grafikę w scenach nieruchomych, podczas ruchu nie tracąc zbyt wiele tej szczegółowości (choć w ruchu PSSR także jest bardzo dobry). Zespół odpowiedzialny za PlayStation musi jeszcze popracować nad ulepszeniem swojego rozwiązania. Pamiętajmy, że FSR 2 i DLSS nie stoi w miejscu, więc ten wyścig może trochę potrwać.

Konsolą PS5 kupisz w sklepie RTV Euro AGD

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Garmin - dlaczego nie pokazuje mapy w aktywnościach i jak wgrać do niego plik GPX? Odpowiadamy

Garmin - dlaczego nie pokazuje mapy w aktywnościach i jak wgrać do niego plik GPX? Odpowiadamy

Radeon RX 9060 XT oraz procesory Threadripper PRO 9000 WX ujawnione na Computex 2025. AMD chce mocno namieszać na rynku AI

Radeon RX 9060 XT oraz procesory Threadripper PRO 9000 WX ujawnione na Computex 2025. AMD chce mocno namieszać na rynku AI

Trzeci raz z rzędu Google stawia na AI. Podsumowanie prezentacji I/O 2025

Trzeci raz z rzędu Google stawia na AI. Podsumowanie prezentacji I/O 2025

Poznaliśmy zaktualizowane wymagania sprzętowe Rainbow Six Siege X. RTX 4070 Ti by odpalić 10-letnią grę na „ultra”

Poznaliśmy zaktualizowane wymagania sprzętowe Rainbow Six Siege X. RTX 4070 Ti by odpalić 10-letnią grę na „ultra”

Realistyczne prace drogowe wyglądają tu świetnie, ale są problemy na PS5. Recenzja techniczna RoadCraft

Realistyczne prace drogowe wyglądają tu świetnie, ale są problemy na PS5. Recenzja techniczna RoadCraft