futurebeat.pl NEWSROOM PS6 - specyfikacja. Sprawdzamy, co może potrafić PlayStation 6 PS6 - specyfikacja. Sprawdzamy, co może potrafić PlayStation 6 W niniejszym artykule pochylamy się nad doniesieniami dotyczącymi specyfikacji PlayStation 6. Sprawdzamy, co mówi się o podzespołach PS6, a także podajemy dalej wieści na temat możliwości tej konsoli. gamingKrystian Pieniążek23 lipca 2025 Źrodło fot. Ahmad Mohammadnejad / Unsplashi Spis treści: Podzespoły od AMD w PlayStation 6PlayStation 6 stacjonarne i konsola przenośna SonyDysk SSD PlayStation 6 i szanse na Blu-Ray W jednym z moich wcześniejszych artykułów na temat PlayStation 6 sprawdzaliśmy, kiedy może odbyć się premiera tej konsoli. W niniejszym tekście wspólnie pochylimy się natomiast nad doniesieniami dotyczącymi jej specyfikacji i spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie mogą być możliwości PS6. Powiązane:Według ekspertów od grafiki, GTA 6 będzie działać tylko z szybkością 30 klatek na sekundę, ale wykorzysta pomysłową technologię Omawiając potencjalną specyfikację PlayStation 6, należy wziąć poprawkę na to, że konsola nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana. Co za tym idzie, wszystkie doniesienia na temat jej podzespołów i możliwości są nieoficjalne. Choć pochodzą z mniej lub bardziej sprawdzonych źródeł, to jednak należy traktować je z dużym przymrużeniem oka. Skoro wprowadzenie mamy już za sobą, przejdźmy do konkretów. Podzespoły od AMD w PlayStation 6W lutym 2024 roku na youtube’owym kanale Moore’s Law is Dead pojawił się materiał wideo, w którym przekonywano ze „stuprocentową pewnością”, że Sony będzie kontynuować współpracę z firmą AMD. Układ stworzony przez „czerwonych” na potrzeby PS6 miałby umożliwić rozgrywkę w rozdzielczości 4K i 120 klatkach na sekundę lub w rozdzielczości 8K i 60 klatkach na sekundę. Miałoby to być możliwe dzięki wykorzystaniu nowej wersji technologii PlayStaton Spectral Super Resolution.PSSR można zobaczyć w akcji na PlayStation 5 Pro; mowa o swoistej odpowiedzi Sony na technologię DLSS od firmy NVIDIA oraz FSR od AMD.Swoje „trzy grosze” do tej kwestii dołożył również kanał RedGamingTech, według którego Sony miało nawet nie rozważać współpracy z innymi dostawcami. Niemniej, stoi to w sprzeczności z doniesieniami Reutersa, zgodnie z którymi w 2022 roku miał zostać zorganizowany przetarg na zaprojektowanie chipsetu do PlayStation 6, w którym AMD ponoć pokonało Intela. PlayStation 6 stacjonarne i konsola przenośna SonyNa osobną wzmiankę zasługuje fakt, że PlayStation 6 może nie być jedyną konsolą przygotowywaną przez japońskiego producenta. Od dłuższego czasu bowiem spekuluje się, że Sony pracuje nie nad jednym, lecz dwoma urządzeniami. Jeśli wierzyć nieoficjalnym doniesieniom, drugim z nich będzie konsola przenośna, z oczywistych względów ustępująca pod względem mocy i możliwości swojej stacjonarnej siostrze. Dysk SSD PlayStation 6 i szanse na Blu-RayPonadto redakcja serwisu Digital Trends przewiduje, że Sony może zdecydować się na implementację SSD o pojemności 2TB w PlayStation 6.Inna sprawa, że nie wiadomo jeszcze, czy konsola zostanie wyposażona w napęd Blu-Ray, czy też producent pójdzie za ciosem i uczyni PS6 w pełni cyfrową platformą.Oprócz tego jeden z przecieków mówi o zmianie nazwy układu graficznego, który rzekomo ma zostać wykorzystany w PS6. AMD miało bowiem porzucić nazwę RDNA5 na UDNA. Autor tego przecieku nie wiedział jednak w momencie publikacji, czy CPU tej konsoli będzie oparte na architekturze ZEN4 czy też ZEN5.W chwili pisania tych słów nie wiadomo, co będzie z kompatybilnością wsteczną PlayStation 6. Niektóre przecieki sugerują jednak, że kontynuacja współpracy Sony z AMD ma być podyktowana między innymi chęcią zachowania kompatybilności PS6 z grami z wcześniejszych generacji. Jak zatem widać, przewiduje się, że PlayStation 6 postawi znaczący krok naprzód w kwestii technologii względem PlayStation 6. Czas pokaże, ile z nieoficjalnych doniesień okaże się prawdą, a ile rozminie się z rzeczywistością. Czytaj więcej:Zapomniany gadżet PS1: Czy wiesz, że możesz grać w gry Game Boy na PlayStation? POWIĄZANE TEMATY: gaming porady i pytania konsole konsole przenośne konsole stacjonarne Krystian Pieniążek Krystian Pieniążek Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami. Naukowcy odradzają używanie emotki „kciuka w górę” w WhatsApp i podobnych komunikatorach Naukowcy odradzają używanie emotki „kciuka w górę” w WhatsApp i podobnych komunikatorach Sztuczna inteligencja zdefiniuje rynek pracy na nowo. Prezes Nvidii uważa, że nikt nie uniknie nadchodzących zmian Sztuczna inteligencja zdefiniuje rynek pracy na nowo. Prezes Nvidii uważa, że nikt nie uniknie nadchodzących zmian Blackout? Game over? Nigdy więcej! Poradnik doboru UPS dla gracza Blackout? Game over? Nigdy więcej! Poradnik doboru UPS dla gracza Cyberpunk 2077 2.3 to mini-rewolucja na PS5 Pro - dodaje tryb VRR i więcej fps Cyberpunk 2077 2.3 to mini-rewolucja na PS5 Pro - dodaje tryb VRR i więcej fps W Los Angeles otwarto retro-futurystyczny lokal Tesli. Łączy on stację Supercharger z kinem samochodowym i restauracją W Los Angeles otwarto retro-futurystyczny lokal Tesli. Łączy on stację Supercharger z kinem samochodowym i restauracją