PS6 najpewniej znowu skorzysta ze sprzętu AMD, a Mark Cerny, ma nadzieję na wzrost znaczenia AI i ray tracingu

Mark Cerny przybliżył kwestie techniczne PlayStation 5 Pro i zdradził, jak może wyglądać przyszłość platformy. Podzielił się ciekawymi informacjami w temacie współpracy z AMD.

tech
Zbigniew Woźnicki20 grudnia 2024
1
Źrodło fot. YouTube: PlayStation; 2024
i

PlayStation 5 Pro jest w sprzedaży już ponad miesiąc, a odpowiadające za konsolę Sony Interactive Entertainment przygotowało seminarium poświęcone specyfikacji urządzenia. Wystąpił na nim oczywiście Mark Cerny, dzięki któremu dowiedzieliśmy się więcej o działaniu konsoli i przyszłości platformy. Okazuje się, że współpraca z AMD ma być jeszcze bliższa.

Sony i AMD rozpoczynają projekt Ametyst

W trakcie podsumowania swojego przemówienia Mark Cerny zdradził, jak według niego rysuje się przyszłość rozwoju technologii. W klasycznym renderowaniu, zależnym między innymi od mocy GPU nie zobaczymy znacznych postępów. Znacznie dynamiczniej rozwinie się jednak nauczanie maszynowe, a co za tym idzie technologie upscalingu.

Dodatkowo według Marka Cerny'ego śledzenie promieni znacznie się zmieni w ciągu następnej dekady. Mark Cerny ma nadzieję, że nowe technologie, które będą rozwijane w najbliższym czasie, lepiej wykorzystają możliwości upscalingu i ray tracingu. Dzięki temu tworzony obraz będzie znacznie lepszej jakości, a gracze zobaczę mniej różnych artefaktów lub zakłóceń obrazu.

Prezentacja Marka Cerny’ego była także zapowiedzią bliższej współpracy Sony Interactive Entertainment z AMD. Obie firmy mają wymieniać się nabytym doświadczeniem i jednocześnie prowadzić indywidualne badania w kierunku rozwoju na przykład uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Współpraca ma pomóc stworzyć narzędzia, które deweloperzy będą mogli wykorzystać przy tworzeniu grafiki i rozgrywki nie tylko na PlayStation.

Mark Cerny ma nadzieję, że praca z AMD przyniesie korzyści, pozwalające na znacznie wydajniejsze wykorzystanie sztucznej inteligencji, a także ray tracingu i path tracingu.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać