futurebeat.pl NEWSROOM PS6 bez napędu? Były szef PlayStation: „Nie sądzę, by Sony mogło sobie na to pozwolić” PS6 bez napędu? Były szef PlayStation: „Nie sądzę, by Sony mogło sobie na to pozwolić” Shawn Layden, były dyrektor Sony Interactive Entertainment sądzi, że PS6 nie powstanie tylko w wersji cyfrowej. Jest jeszcze za wcześnie na taki krok, grozi on utratą wielu rynków. konsoleArkadiusz Strzała4 lutego 2025 Źrodło fot. Sonyi Zdaniem byłego dyrektora generalnego SIE Worldwide Studios, Shawna Laydena, PlayStation 6 nie będzie konsolą stricte cyfrową. Kolejna generacja urządzenia Sony także powinna mieć wersję z napędem dysków. Rezygnacja z tej funcji może pozbawić firmę zasięgu na części istotnych rynków, w których z różnych powodów pojawia się problem z dostępem do szybkiego łącza. PS6 jednak z napędem?Wielu graczy uważa, że przyszłość gamingu leży w dystrybucji cyfrowej i raczej nie ominie to konsol. W związku z nadchodzącym PS6 pojawiło się wiele domysłów i plotek, także w tej kwestii. Dużo mówi się o tym, zwłaszcza po premierze PS5 Pro, które zadebiutowało przede wszystkim jako konsola cyfrowa. W wielu sklepach co prawda znajdziemy ją w zestawie z dodatkowym napędem, lecz trzeba dopłacić do niej nieco więcej. Sony PS5 Pro w zestawie z napędem na RTV Euro AGD Patrząc na takie posunięcie Sony, nie dziwi, że według wielu osób kolejna generacja PlayStation może całkiem odejść od fizycznych nośników gier. Jednak, jak przyznaje Shawn Layden, istnieją nisze rynkowe, gdzie gry na płycie nadal są pierwszym wyborem. To chociażby mieszkańcy terenów wiejskich ze słabym dostępem do szybkiego Internetu, osoby często podróżujące, czy żołnierze służący w misjach zagranicznych. Sony decydując się na PS6 w wersji digital, automatycznie pozbawiło się zainteresowania części potencjalnych klientów. Xbox mógł zdecydować się na taki krok, ponieważ konsole Microsoftu nie są tak powszechne jak PlayStation. Na niektórych rynkach udział Xboksa jest raczej marginalny. Należy też pamiętać, że rywal Sony ma bardzo dobrą i znaną usługę Game Pass. Zdaniem Shawna Laydena, Sony może teraz uważnie badać rynek, także pod względem zasadności stosowania nośników gier. Być może za jakiś czas, procent graczy kupujących płyty spadnie do takiego poziomu, że z finansowego punktu widzenia nie będzie sensu projektowania osobnej wersji konsoli. Póki co, raczej nie powinniśmy się tego obawiać, przynajmniej nie w przypadku PS6. Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: konsole konsole stacjonarne PS5 / PlayStation 5 PS5 Pro / PlayStation 5 Pro Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Chcesz mieć Windowsa 11 na niewspieranym sprzęcie? Microsoft znowu próbuje to utrudnić Chcesz mieć Windowsa 11 na niewspieranym sprzęcie? Microsoft znowu próbuje to utrudnić Valve rzuci wyzwanie PS5 i Xbox? Plotki mówią o nowej konsoli Steam Valve rzuci wyzwanie PS5 i Xbox? Plotki mówią o nowej konsoli Steam Z tym zasilaniem RTX 5090 traci 5% na wydajności Z tym zasilaniem RTX 5090 traci 5% na wydajności Były szef Playstation o prezentacji Switcha 2: „byłem zaskoczony, że nie było zbyt wielu niespodzianek” Były szef Playstation o prezentacji Switcha 2: „byłem zaskoczony, że nie było zbyt wielu niespodzianek” 360p z DLSS 4 jest jak 1080p; Świetny wynik Marvel's Spider-Man 2 z RTX 4060 360p z DLSS 4 jest jak 1080p; Świetny wynik Marvel's Spider-Man 2 z RTX 4060