futurebeat.pl NEWSROOM Polska firma przetestowała „lewitujące” pociągi, które prędkością pokonują Pendolino od PKP Intercity Polska firma przetestowała „lewitujące” pociągi, które prędkością pokonują Pendolino od PKP Intercity Polska firma Nevomo przeprowadziła ostatnio udane testy pociągów wykorzystujących lewitację magnetyczną. newsAgnieszka Adamus7 października 2023 Źrodło fot. Nevomoi Kolej wysokich prędkości w Polsce może już zmienić się nie do poznania. Polska firma Nevomo przeprowadziła w ubiegłym miesiącu udane testy kolei magnetycznej MagRail. Pociągi te przebijają osiąganą prędkością Pendolino od PKP Intercity. Powiązane:Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać Kolej magnetyczna nie jest czymś całkowicie nowym. Sam koncept pojawił się już na początku ubiegłego wieku. Sama technologia Maglev zaczęła się jednak rozwijać na przełomie lat 60. i 70. Wymagały one jednak specjalnego toru. Ostatecznie jednak technologia ta nie przyjęła się poza Azją. Możliwe, że MagRail zmieni w przyszłości ten trend. W przeciwieństwie do wcześniejszych systemów Maglev, opracowany przez Polaków system pozwala na wykorzystanie istniejących torów kolejowych – wystarczy jedynie wprowadzić odpowiednie modyfikacje. Technologia ta wykorzystuje zjawisko lewitacji magnetycznej. Dzięki niej pociąg nie ma kontaktu z torem, więc ruch następuje bez żadnych oporów. Pozwala to osiągnąć zawrotną prędkość 550 km/h.Opracowana przez Nevomo technologię wymaga dodania do istniejących torów silnika linowego oraz urządzeń do lewitacji magnetycznej.Na początku września na torze testowym w Nowej Sarzynie odbyły się testy pociągu MagRail. Całość zakończyła się sukcesem.Plany Polaków są wyjątkowo ambitne i zakładają, że pierwsze komercyjne pociągi towarowe wyjadą na tory w 2024 roku. Jeśli faktycznie uda się wprowadzić technologię, to czasy przejazdów ulegną znacznemu skróceniu. Pozostaje jednak pytanie, czy uda się przystosować polskie tory. Czytaj więcej:Ile trwa podróż na Jowisza? POWIĄZANE TEMATY: nauka pociągi Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać