Będzie jeszcze płynniej - poznajcie Ultra Low Motion Blur 2

Nowa technologia Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) zapewni jeszcze lepsze wrażenie klarowności ruchomych obrazów. Jeśli tylko posiadamy odpowiedni monitor, który obsługuje odświeżanie 360 Hz.

gaming
Arkadiusz Strzała29 maja 2023
6
Źrodło fot. Nvidia
i

Nvidia ogłasza wprowadzenie nowej wersji technologii Ultra Low Motion Blur – ULMB 2. Zagwarantuje ona jeszcze bardziej klarowny obraz i mniejsze smużenie ruchu na odpowiednich monitorach i kartach graficznych.

Nvidia ULMB 2

Wprowadzona w 2015 roku technologia ULMB wykorzystuje synchronizację obrazu G-Sync. Aby osiągnąć lepszą wyrazistość ruchu, podświetlenie matrycy LCD było wyłączane na czas transformacji koloru piksela, a następnie włączane. Z grubsza przypomina to działanie stroboskopu. Migotanie podświetlenia jest zsynchronizowane z odświeżaniem i liczbą klatek, aby zapewnić lepsze wrażenie ruchu.

Będzie jeszcze płynniej - poznajcie Ultra Low Motion Blur 2 - ilustracja #1
ULMB 2 zapewnia wyraźniejszy obraz podczas szybkiej akcji. Źródło: Nvidia

Minusem tej technologii może być znaczne osłabienie jasności obrazu. Ponieważ kilka lat temu monitory posiadały słabsze czasy reakcji matrycy, podświetlenie przez większość cyklu (ok. 75%) musiało być wyłączone. Obraz wydawał się znacznie ciemniejszy, niż gdy ULMB było wyłączone. Aby to nieco zrekompensować, włączone ULMB zmniejszało częstotliwość odświeżania ekranu, aby dać pikselom więcej czasu na zmianę stanu.

Będzie jeszcze płynniej - poznajcie Ultra Low Motion Blur 2 - ilustracja #2
Podświetlenie uruchamiane jest tylko w momentach stabilizacji wyświetlania pikseli. Źródło: Nvidia

ULMB 2.0 jest adaptacją technologii do obecnych czasów i szybszych matryc. Teraz nie jest potrzebna redukcja częstotliwości, ULMB 2 może działać nawet z odświeżaniem 360 Hz, bez istotnego zmniejszania jasności ekranu. Nowa technologia jest już dostępna w formie aktualizacji firmware dla wybranych monitorów, które obsługują G-Sync, odświeżanie min. 360 Hz i rozdzielczości od 1440p.

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem

Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem

Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd

Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd

„To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB

„To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB

SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę

SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę

120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS

120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS