Niecodzienne wykorzystanie VR. NASA sprawdza komfort pasażerów w latających taksówkach
NASA rozpoczęła eksperyment mający na celu przetestować komfort pasażerów podczas lotami powietrznymi taksówkami. W tym celu wykorzystują oni między innymi gogle VR.

Zapewne wielu z Was kojarzy, że NASA nie zajmuje się jedynie technologiami kosmicznymi. Często uczestniczą oni również w projektach związanych z lotnictwem. W jednym z badań zdecydowali się sprawdzić samopoczucie pasażerów podczas losów powietrznymi taksówkami. Do tego celu wykorzystali oni wirtualną rzeczywistość.
Nie od dziś wiadomo, że technologia maszyn tego typu rozwija się dość prężnie. Sama NASA pracuje nad nią od 2021 roku. Wtedy też nawiązali oni współpracę z firmą Joby Aviation. Na zaawansowanym etapie prac znajduje się również Archer Aviation, które zaledwie miesiąc temu otrzymało pozwolenia na komercyjne loty od Federalnego Urzędu Lotnictwa (FAA).
Z racji tego, że maszyny mające pełnić rolę taksówek, zaliczane są do kategorii pionowzlotów (nazywanych również eVTOL). Oznacza to, że potencjalni pasażerowie mogą czuć dyskomfort jeśli proces wznoszenia i opadania będzie zbyt gwałtowny. Aby sprawdzić jak mogą czuć się podróżni NASA przeprowadziła test, w którym wykorzystano symulator lotu, gogle VR oraz specjalnego krzesła imitującego zachowanie maszyny w czasie startu i lądowania. Całość ma natomiast odwzorowywać lot z garażu na szczyt wieżowca.
Oczywiście na ten moment to jedynie początek całego eksperymentu. Całość ma bowiem potrwać przez cztery lata. Sprawa to jednak pokazuje, że gogle VR mogą zostać użyte również na potrzeby naukowe.
Warto tutaj przypomnieć również, że NASA pracuje również nad jeszcze innym ważnym dla lotnictwa projektem. Na początku tego roku agencja zaprezentowała cichy samolot naddźwiękowy, który może być krokiem przybliżającym nas do powrotu szybkich podróży powietrznych.
Czytaj więcej:Niemiecki wynalazek chce wysłać lodówki i klimatyzatory na emeryturę; technologia jest oszczędna i bezpieczna dla środowiska

Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Nvidia w pełni udostępniła kod źródłowy PhysX

Quake 2 odtworzony przy pomocy AI. Microsoft pokazuje możliwości swojej technologii

Handheld Xboksa przypadkowo pokazany, ale raczej nie jest to Project Kennan

Nintendo Switch 2 krytykowany przez byłego prezes Blizzarda. Oberwało się grafice oraz cenom

Nintendo nadrabia niską cenę Switcha 2 w Japonii podwyżkami na innych rynkach?