futurebeat.pl NEWSROOM Monster Hunter Wilds: Uważaj, jeśli grasz z liczbą klatek na sekundę większą niż 30, twoja broń może zadawać mniejsze obrażenia Monster Hunter Wilds: Uważaj, jeśli grasz z liczbą klatek na sekundę większą niż 30, twoja broń może zadawać mniejsze obrażenia Monster Hunter Wilds napsuło graczom krwi przez fatalną optymalizację. Gwoździem do trumny Capcomu jest bug, który zmniejsza siłę obrażeń. gamingRemigiusz Różański28 marca 2025 Źrodło fot. Capcomi Capcomowi nie udało się powtórzyć sukcesu Monster Hunter World. Najnowsza odsłona uznanej serii RPG-ów spotkała się z mieszanym odbiorem. Trudno się dziwić, skoro gracze wersji beta od miesięcy skarżyli na fatalną optymalizację Wilds. Problemy z wydajnością skutecznie odbierają radość z rozgrywki, jednak pewien absurdalny bug szczególnie doprowadzi gamerów do szewskiej pasji – większa liczba FPS-ów zmniejsza siłę obrażeń. Capcom capYoutuber Anta zamieścił nagranie, w którym opowiedział o błędzie występującym w Monster Hunter Wilds. Okazało się, że logika gry jest ściśle związana z klatkażem. W przypadku produkcji Capcomu przejawia się to zmniejszającą się wraz ze wzrostem FPS-ów siłą obrażeń. Gracz wziął na tapet skuteczność strzałów oddawanych za pomocą Heavy Bowguna. Przy 30 klatkach na sekundę każdy strzał kończył się czterema trafieniami, lecz po zwiększeniu klatkażu, do celu docierały jedynie trzy. Gdy wyłączył limit FPS-ów jego postać zadawała jeszcze mniej obrażeń - udało mu się zanotować dwa trafienia na strzał. Problem dotyczy nie tylko kuszy, ale również Wielkiego Miecza (Great Sword) w trybie skupienia. Powiązane:Miała być nostalgia, jest frustracja. Oblivion Remastered na konsolach z poważnymi problemami technicznymi Zdaniem Anty, mierząc w mniejsze punkty, takie jak ogon, noga, czy głowa potwora, liczba klatek na sekundę wpływa na skuteczność, ponieważ wraz z nią kompresuje lub dekompresuje się obszar ataku. Youtuber stwierdził, że przy 60 FPS-ach nasz cel „rozkłada” się na większą ilość klatek, co zmniejsza szanse trafienia. Jak zauważył, zasada ta nie dotyczy uderzania w duże elementy, na przykład korpus przeciwnika. Jak naprawić cios?Zdawałoby się, że gracze Monster Hunter Wilds skazani są na brak płynności. Youtuber znalazł jednak sposób na zmniejszenie szkód wyrządzanych przez absurdalny bug. Według niego najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie liczby FPS-ów do 30 i włączenie opcji Frame Generation, która zrekompensuje niższy klatkaż. Warto jednak pamiętać, że opcja Frame Generation daje tylko złudzenie płynności poprzez wytworzenie dodatkowych klatek pomiędzy rzeczywistymi, lecz nie zredukuje opóźnienia, wynikającego z mniejszej ilości FPS. W wypadku gry tak dynamicznej jak Monster Hunter Wild może stanowić to poważny problem. Pozostaje mieć nadzieję, że Capcom się obudzi i wynagrodzi graczom męczarnie obszernym patchem. Czytaj więcej:Nvidia wypuściła hotfix do sterowników Game Ready 576.26, ale użytkownicy dalej skarżą się na problemy POWIĄZANE TEMATY: gaming bugi / problemy techniczne (gry) Autor: Remigiusz Różański Świetna passa AMD. Firma osiąga rekordowe udziały w rynku procesorów Świetna passa AMD. Firma osiąga rekordowe udziały w rynku procesorów Gracz uważał, że brat ukradł jego Game Boya z Pokémon Red - 20 lat później przeszukuje dom rodziców i zdaje sobie sprawę, że urządzenie cały czas tkwiło w kanapie Gracz uważał, że brat ukradł jego Game Boya z Pokémon Red - 20 lat później przeszukuje dom rodziców i zdaje sobie sprawę, że urządzenie cały czas tkwiło w kanapie Ogromna awaria X. Użytkownicy mają problem z dostępem do portalu Ogromna awaria X. Użytkownicy mają problem z dostępem do portalu Interfejs konsol Xbox wreszcie pozwoli na większą personalizację. Microsoft testuje nową funkcję Interfejs konsol Xbox wreszcie pozwoli na większą personalizację. Microsoft testuje nową funkcję Komputer w klawiaturze nikogo dawniej nie dziwił, ale pomysł nie przetrwał starcia z laptopami Komputer w klawiaturze nikogo dawniej nie dziwił, ale pomysł nie przetrwał starcia z laptopami