futurebeat.pl NEWSROOM Monster Hunter Wilds: Uważaj, jeśli grasz z liczbą klatek na sekundę większą niż 30, twoja broń może zadawać mniejsze obrażenia Monster Hunter Wilds: Uważaj, jeśli grasz z liczbą klatek na sekundę większą niż 30, twoja broń może zadawać mniejsze obrażenia Monster Hunter Wilds napsuło graczom krwi przez fatalną optymalizację. Gwoździem do trumny Capcomu jest bug, który zmniejsza siłę obrażeń. gamingRemigiusz Różański28 marca 2025 Źrodło fot. Capcomi Capcomowi nie udało się powtórzyć sukcesu Monster Hunter World. Najnowsza odsłona uznanej serii RPG-ów spotkała się z mieszanym odbiorem. Trudno się dziwić, skoro gracze wersji beta od miesięcy skarżyli na fatalną optymalizację Wilds. Problemy z wydajnością skutecznie odbierają radość z rozgrywki, jednak pewien absurdalny bug szczególnie doprowadzi gamerów do szewskiej pasji – większa liczba FPS-ów zmniejsza siłę obrażeń. Capcom capYoutuber Anta zamieścił nagranie, w którym opowiedział o błędzie występującym w Monster Hunter Wilds. Okazało się, że logika gry jest ściśle związana z klatkażem. W przypadku produkcji Capcomu przejawia się to zmniejszającą się wraz ze wzrostem FPS-ów siłą obrażeń. Gracz wziął na tapet skuteczność strzałów oddawanych za pomocą Heavy Bowguna. Przy 30 klatkach na sekundę każdy strzał kończył się czterema trafieniami, lecz po zwiększeniu klatkażu, do celu docierały jedynie trzy. Gdy wyłączył limit FPS-ów jego postać zadawała jeszcze mniej obrażeń - udało mu się zanotować dwa trafienia na strzał. Problem dotyczy nie tylko kuszy, ale również Wielkiego Miecza (Great Sword) w trybie skupienia. Powiązane:Spełnianie minimalnych wymagań sprzętowych to za mało by zagrać w Helldivers 2. Gracze skarżą się na najnowszą aktualizację Zdaniem Anty, mierząc w mniejsze punkty, takie jak ogon, noga, czy głowa potwora, liczba klatek na sekundę wpływa na skuteczność, ponieważ wraz z nią kompresuje lub dekompresuje się obszar ataku. Youtuber stwierdził, że przy 60 FPS-ach nasz cel „rozkłada” się na większą ilość klatek, co zmniejsza szanse trafienia. Jak zauważył, zasada ta nie dotyczy uderzania w duże elementy, na przykład korpus przeciwnika. Jak naprawić cios?Zdawałoby się, że gracze Monster Hunter Wilds skazani są na brak płynności. Youtuber znalazł jednak sposób na zmniejszenie szkód wyrządzanych przez absurdalny bug. Według niego najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie liczby FPS-ów do 30 i włączenie opcji Frame Generation, która zrekompensuje niższy klatkaż. Warto jednak pamiętać, że opcja Frame Generation daje tylko złudzenie płynności poprzez wytworzenie dodatkowych klatek pomiędzy rzeczywistymi, lecz nie zredukuje opóźnienia, wynikającego z mniejszej ilości FPS. W wypadku gry tak dynamicznej jak Monster Hunter Wild może stanowić to poważny problem. Pozostaje mieć nadzieję, że Capcom się obudzi i wynagrodzi graczom męczarnie obszernym patchem. Czytaj więcej:Gracz musiał dokupić starą kartę graficzną, bo RTX 5090 nie radził sobie w klasycznych tytułach POWIĄZANE TEMATY: gaming bugi / problemy techniczne (gry) Autor: Remigiusz Różański Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU Wszystko o GeForce RTX 3080 Ti. Baza danych kart graficznych Wszystko o GeForce RTX 3080 Ti. Baza danych kart graficznych Mobilny RTX-y 5090 zmiażdżony przez swojego stacjonarnego odpowiednika. Karta z laptopów może mieć nawet o 50% gorszą wydajność Mobilny RTX-y 5090 zmiażdżony przez swojego stacjonarnego odpowiednika. Karta z laptopów może mieć nawet o 50% gorszą wydajność Galaxy S25 sprzedawał się początkowo prawie trzykrotnie lepiej niż poprzednik, ale tendencja szybko zwolniła Galaxy S25 sprzedawał się początkowo prawie trzykrotnie lepiej niż poprzednik, ale tendencja szybko zwolniła Szykują się problemy z dostępnością Nintendo Switch 2? Sklep zakłada, że konsola wyprzeda się pierwszego dnia Szykują się problemy z dostępnością Nintendo Switch 2? Sklep zakłada, że konsola wyprzeda się pierwszego dnia