futurebeat.pl NEWSROOM Monster Hunter Wilds: Uważaj, jeśli grasz z liczbą klatek na sekundę większą niż 30, twoja broń może zadawać mniejsze obrażenia Monster Hunter Wilds: Uważaj, jeśli grasz z liczbą klatek na sekundę większą niż 30, twoja broń może zadawać mniejsze obrażenia Monster Hunter Wilds napsuło graczom krwi przez fatalną optymalizację. Gwoździem do trumny Capcomu jest bug, który zmniejsza siłę obrażeń. gamingRemigiusz Różański28 marca 2025 Źrodło fot. Capcomi Capcomowi nie udało się powtórzyć sukcesu Monster Hunter World. Najnowsza odsłona uznanej serii RPG-ów spotkała się z mieszanym odbiorem. Trudno się dziwić, skoro gracze wersji beta od miesięcy skarżyli na fatalną optymalizację Wilds. Problemy z wydajnością skutecznie odbierają radość z rozgrywki, jednak pewien absurdalny bug szczególnie doprowadzi gamerów do szewskiej pasji – większa liczba FPS-ów zmniejsza siłę obrażeń. Capcom capYoutuber Anta zamieścił nagranie, w którym opowiedział o błędzie występującym w Monster Hunter Wilds. Okazało się, że logika gry jest ściśle związana z klatkażem. W przypadku produkcji Capcomu przejawia się to zmniejszającą się wraz ze wzrostem FPS-ów siłą obrażeń. Gracz wziął na tapet skuteczność strzałów oddawanych za pomocą Heavy Bowguna. Przy 30 klatkach na sekundę każdy strzał kończył się czterema trafieniami, lecz po zwiększeniu klatkażu, do celu docierały jedynie trzy. Gdy wyłączył limit FPS-ów jego postać zadawała jeszcze mniej obrażeń - udało mu się zanotować dwa trafienia na strzał. Problem dotyczy nie tylko kuszy, ale również Wielkiego Miecza (Great Sword) w trybie skupienia. Powiązane:Gracz musiał dokupić starą kartę graficzną, bo RTX 5090 nie radził sobie w klasycznych tytułach Zdaniem Anty, mierząc w mniejsze punkty, takie jak ogon, noga, czy głowa potwora, liczba klatek na sekundę wpływa na skuteczność, ponieważ wraz z nią kompresuje lub dekompresuje się obszar ataku. Youtuber stwierdził, że przy 60 FPS-ach nasz cel „rozkłada” się na większą ilość klatek, co zmniejsza szanse trafienia. Jak zauważył, zasada ta nie dotyczy uderzania w duże elementy, na przykład korpus przeciwnika. Jak naprawić cios?Zdawałoby się, że gracze Monster Hunter Wilds skazani są na brak płynności. Youtuber znalazł jednak sposób na zmniejszenie szkód wyrządzanych przez absurdalny bug. Według niego najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie liczby FPS-ów do 30 i włączenie opcji Frame Generation, która zrekompensuje niższy klatkaż. Warto jednak pamiętać, że opcja Frame Generation daje tylko złudzenie płynności poprzez wytworzenie dodatkowych klatek pomiędzy rzeczywistymi, lecz nie zredukuje opóźnienia, wynikającego z mniejszej ilości FPS. W wypadku gry tak dynamicznej jak Monster Hunter Wild może stanowić to poważny problem. Pozostaje mieć nadzieję, że Capcom się obudzi i wynagrodzi graczom męczarnie obszernym patchem. Czytaj więcej:Miała być nostalgia, jest frustracja. Oblivion Remastered na konsolach z poważnymi problemami technicznymi POWIĄZANE TEMATY: gaming bugi / problemy techniczne (gry) Autor: Remigiusz Różański „Za 2 lata AI zastąpi 25% zawodów, a za 5 lat zyska świadomość”: Rafał Brzoska z InPostu zwiastuje dramat na rynku pracy „Za 2 lata AI zastąpi 25% zawodów, a za 5 lat zyska świadomość”: Rafał Brzoska z InPostu zwiastuje dramat na rynku pracy Masowe zwolnienia w Microsofcie. Pracę straciło 9000 osób Masowe zwolnienia w Microsofcie. Pracę straciło 9000 osób Ponieważ młodzi ludzie nie chcieli dla niego pracować, szef Forda zastosował „sztuczkę” sprzed 100 lat Ponieważ młodzi ludzie nie chcieli dla niego pracować, szef Forda zastosował „sztuczkę” sprzed 100 lat Gracz zmierzył się z obrzydliwym i niebezpiecznym problemem. Mrówki zawładnęły jego stacją dokującą do Switcha Gracz zmierzył się z obrzydliwym i niebezpiecznym problemem. Mrówki zawładnęły jego stacją dokującą do Switcha Fan Nintendo kupuje Switch 2 podejrzanie tanio w Walmart i nie zdaje sobie sprawy, że popełnia wielki błąd Fan Nintendo kupuje Switch 2 podejrzanie tanio w Walmart i nie zdaje sobie sprawy, że popełnia wielki błąd