Chcesz 60 fps w Monster Hunter Wilds? 720p na PS5 i XSX to cena za płynność

Najnowsza odsłona gry, która pozwala się wcielić w łowców potworów wydaje się działać poprawnie na konsolach, lecz nie obyło się bez mankamentów. Youtuber przeanalizował rozgrywkę od strony technicznej przed premierą.

konsole
Arkadiusz Strzała25 lutego 2025
1
Źrodło fot. Capcom
i

Na kanale YouTube Digital Foundry, pojawił się film, w którym przeanalizowano rozgrywkę w Monster Hunter: Wilds, najnowszej odsłonie znanej serii. Przebój Capcomu swoją premierę ma mieć 28 lutego, tytuł po Monster Hunter: World będzie kolejnym, który oprócz Xbox Series X/S, PlayStation 5 ukaże się także na PC. W technicznej recenzji zauważymy słabe strony gry, chociażby fakt, że tryb gwarantujący 60 fps, na konsolach redukuje rozdzielczość nawet do 720p na konsolach (mimo tego zdarzają się drobne zacięcia).

720p w trybie wydajności

Dla graczy konsolowych 60 klatek na sekundę powoli staje się standardem, dostarczając minimum komfortu z płynnej rozgrywki. Nadal jednak wiele gier każe im wybierać – albo najwyższy poziom detali okupiony niskimi 30 klatkami na sekundę, albo pójście na wizualny kompromis z nagrodą w postaci płynnych 60 fps.

Nie inaczej jest w przypadku Monster Hunter: Wilds. Posiada on trzy tryby działania, w którym tylko tryb wysokiej wydajności (Frame-rate mode) zapewnia 60 fps. Teoretycznie tytuł powinien dążyć do 900p, ale w praktyce, w bardziej wymagających sekwencjach spada do 720p. Mimo to nadal zdarzają się drobne spadki ilości klatek na sekundę. Tutaj sytuacja ma się trochę lepiej w przypadku wyświetlaczy obsługujących VRR. Jakość obrazu pozostawia nieco do życzenia, występują rozmyte elementy i ogólnie gra sprawia gorsze wrażenie, niż w pozostałych trybach. Warto dodać, że gra używa technologii AMD FSR1 do skalowania dla 4K, lecz realnie jeszcze bardziej pogarsza to jakość grafiki.

Gra oferuje kilka trybów działania różniących się jakością obrazu i płynnością rozgrywki. Źródło: Digital Foundry - Chcesz 60 fps w Monster Hunter Wilds? 720p na PS5 i XSX to cena za płynność - wiadomość - 2025-02-25
Gra oferuje kilka trybów działania różniących się jakością obrazu i płynnością rozgrywki. Źródło: Digital Foundry

Tryb rozdzielczości i tryb zrównoważony utrzymują bardziej stabilne liczby klatek na sekundę (odpowiednio 30 fps i 40 fps), choć i tu pojawiają się spadki.

Najgorzej Monster Hunter: Wilds sprawuje się rzecz jasna na konsoli Xbox Series S. To urządzenie znacznie słabsze od Series X i PS5, a skoro one mają z nią problemy, trudno oczekiwać, aby „radyjko” Microsoftu sobie radziło z tytułem. Tutaj w trybie Performance można zaobserwować brak odbić na obiektach, niską jakość tekstur, agresywny LOD i niezbyt ostry obraz. Ponadto płynność często spada poniżej 30 klatek na sekundę. Do premiery zostało już tylko parę dni i można wątpić, czy coś w tej kwestii się poprawi w znacznym stopniu. Być może naprawią to patche, gdyż tak często bywa w przypadku wielu nowych gier.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Ryzen 7 9800X3D z poważnymi problemami, które mogą być związane z płytami głównymi ASRock

Ryzen 7 9800X3D z poważnymi problemami, które mogą być związane z płytami głównymi ASRock

Gemini AI ma teraz bezpłatną funkcję, za którą wcześniej trzeba było zapłacić

Gemini AI ma teraz bezpłatną funkcję, za którą wcześniej trzeba było zapłacić

Polska nadrabia zaległości, Ministerstwo Cyfryzacji prezentuje polskiego czatbota PLLuM

Polska nadrabia zaległości, Ministerstwo Cyfryzacji prezentuje polskiego czatbota PLLuM

iPhone 17 Pro: Telefon Apple ma zastąpić kamerę wideo, nowe rendery pokazują wszystkie cztery urządzenia

iPhone 17 Pro: Telefon Apple ma zastąpić kamerę wideo, nowe rendery pokazują wszystkie cztery urządzenia

NVIDIA miała celowo ograniczać dostępność RTX 50; zapasy GPU mogą być znacznie większe niż się wydaje

NVIDIA miała celowo ograniczać dostępność RTX 50; zapasy GPU mogą być znacznie większe niż się wydaje