Microsoft chciałby skończyć z exclusive'ami, ale nie może przez Sony

Według CEO Microsoftu, Satya Nadella, konsolowa ekskluzywność gier nie jest niczym dobrym. Standardy rynku narzucone przez Sony nie pozwalają jednak, by z nich zrezygnować.

gaming
Agnieszka Adamus30 czerwca 2023
22
Źrodło fot. Unsplash | Matthew Manuel
i

Telenoweli z udziałem Sony i Microsoftu ciąg dalszy. Proces w sprawie uzyskania zgody na przejęcie Activision Blizzard zdradza coraz więcej interesujących informacji. Tym razem chodzi o dostępność produkcji. Według Satya Nadella, dyrektora generalnego giganta z Redmond, Xbox chętnie wydawałby gry na wszystkie platformy, ale nie pozwala mu na to rynek zdominowany przez Sony (via The Verge).

Podczas przesłuchania CEO Microsoftu przyznał, że firma chętnie porzuciłaby ideę konsolowej ekskluzywności i wydawała swoje gry na jak największą liczbę platform.

  1. Dominacja Sony na rynku sprawia, że zrealizowanie takiej idei jest niemożliwe. To właśnie ich polityka wydawnicza narzuca takowe standardy.
  2. W obecnie panujących realiach to właśnie tytuły ekskluzywne napędzają sprzedaż konsol. Rezygnacja z nich jest więc nieopłacalna.
  3. Nadella powiedział również, że niezbyt podoba mu się taki stan rzeczywistości.

Jeśli jesteście zainteresowani innymi rewelacjami pochodzącymi z trwającego właśnie procesu w sprawie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft, to zachęcam Was do zapoznania się z naszymi poprzednimi wiadomościami:

  1. Niewiarygodne plany zakupowe Microsoftu; na liście m.in. Sega, Paradox czy IO Interactive
  2. Jim Ryan o ekskluzywności Starfielda: „Nie podoba mi się, ale nie mam pretensji”
  3. Jim Ryan: „Rozmawiałem ze wszystkimi wydawcami, żaden nie lubi Game Passa”

Ostatnie ruchy Xboksa jawnie pokazują, że faktycznie firma utrzyma trend konsolowej ekskluzywności wybranych tytułów. Widać to chociażby po zbliżającej się wielkimi krokami premierze Starfielda.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

WeTransfer chciał wykorzystywać prywatne pliki użytkowników do szkolenia AI. Teraz serwis się tłumaczy

WeTransfer chciał wykorzystywać prywatne pliki użytkowników do szkolenia AI. Teraz serwis się tłumaczy

OpenAI uruchamia agenta AI, który może kontrolować cały komputer

OpenAI uruchamia agenta AI, który może kontrolować cały komputer

Ta wtyczka do Steam Decka znacząco poprawia wydajność. Problemem może być jednak stabilność

Ta wtyczka do Steam Decka znacząco poprawia wydajność. Problemem może być jednak stabilność

Ta strzelanka wyciskała ostatnie soki z PlayStation 2. Black od twórców Burnouta do dzisiaj może robić wrażenie

Ta strzelanka wyciskała ostatnie soki z PlayStation 2. Black od twórców Burnouta do dzisiaj może robić wrażenie

120 klatek i to w 2.5K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

120 klatek i to w 2.5K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business