futurebeat.pl NEWSROOM Windows nie nadaje się do konsol przenośnych. Phil Spencer szuka innych możliwości rozwiązania tego problemu Windows nie nadaje się do konsol przenośnych. Phil Spencer szuka innych możliwości rozwiązania tego problemu W ostatnim wywiadzie Phil Spencer nieco zaszokował graczy swoją opinią odnośnie do Windowsa na handheldach. gamingLuna Jarosz27 marca 2024 Źrodło fot. Amanz | Unsplashi Ostatnie miesiące przyniosły nam na rynek swojego rodzaju odświeżoną koncepcje przenośnych, „kieszonkowych” urządzeń do gier. Choć obecnie handheldom, takim jak ASUS ROG Ally i Lenovo Legion Go bliżej jest do mini komputerów, z uwagi na zainstalowanego Windowsa 10. Pomysł, aby właśnie taki system wylądował na wspomnianych urządzeń sprawił, że nie są typowymi konsolami przenośnymi, jak choćby Nintendo Switch. Windows wstrzymuje rozwój handheldów?W niedawnym wywiadzie na łamach serwisu Polygon, Phil Spencer, który jest odpowiedzialny za dział gier Microsoftu, przedstawiał swoje pomysły, jak mógłby poprawić wrażenia odnośnie do odpalania gier z Xboksa na urządzeniach przenośnych. Spencer wspomina tutaj między innymi o ASUS ROG Ally i Lenovo Legion GO. Jednak w jego wypowiedzi padło całkiem ciekawe zdanie. Podoba mi się fakt, że Valve, Lenovo i ASUS wyszli i wprowadzili innowacje w nowej obudowie. I powiem, że kiedy gram na tych urządzeniach, czuję się bardziej, jak na konsoli, niż na PC - dziewięć razy na 10. Rzeczy, które zwykle mnie frustrują, są bardziej oparte na systemie Windows, niż na urządzeniach. Jest to obszar, za który czuję się odpowiedzialny. - Phil Spencer. Ta wypowiedź brzmi dość zaskakująco z ust osoby pracującej w Microsoft. Choć ciężko się nie zgodzić, że Windows 10 i 11 do „lekkich” systemów operacyjnych nie należą. Jednak wspominane wyżej handheldy wyróżniły się na rynku właśnie omawianym systemem. Phil Spencer na łamach serwisu Polygon wytłumaczył, że interesuje go zbadanie możliwości, aby uczynić handheldy bardziej przypominające Xboksy. Celem jest poprawa komfortu graczy. Powiązane:Windows 98 na Xbox Series X Może tutaj rozchodzić się o oprogramowanie lub całkowicie nowe podejście do sprzętu. Czy jednak zatem, mamy jakąś formę zapowiedzi sugerującą, że Microsoft zrobi swojego własnego handhelda? Raczej nie. Phil Spencer nie ogłosił w trakcie tej rozmowy, aby faktycznie w planach firmy było stworzenia takiego urządzenia. Phil Spencer chciał stworzyć z Xboksa, zarówno konsolą, jak i oprogramowaniem, które będzie towarzyszyć graczom tam, gdzie jest potrzebne. Ta swojego rodzaju filozofia rzutuje również na urządzenia przenośne, a co za tym idzie, na handheldy. Czytaj więcej:Microsoft chciałby skończyć z exclusive'ami, ale nie może przez Sony POWIĄZANE TEMATY: gaming Xbox Windows konsole przenośne Luna Jarosz Luna Jarosz Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy. WeTransfer chciał wykorzystywać prywatne pliki użytkowników do szkolenia AI. Teraz serwis się tłumaczy WeTransfer chciał wykorzystywać prywatne pliki użytkowników do szkolenia AI. Teraz serwis się tłumaczy OpenAI uruchamia agenta AI, który może kontrolować cały komputer OpenAI uruchamia agenta AI, który może kontrolować cały komputer Ta wtyczka do Steam Decka znacząco poprawia wydajność. Problemem może być jednak stabilność Ta wtyczka do Steam Decka znacząco poprawia wydajność. Problemem może być jednak stabilność Ta strzelanka wyciskała ostatnie soki z PlayStation 2. Black od twórców Burnouta do dzisiaj może robić wrażenie Ta strzelanka wyciskała ostatnie soki z PlayStation 2. Black od twórców Burnouta do dzisiaj może robić wrażenie 120 klatek i to w 2.5K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business 120 klatek i to w 2.5K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business