futurebeat.pl NEWSROOM Koniec modelu pracy zdalnej jest blisko? EA dołącza do gigantów ściągających pracowników z powrotem do biur Koniec modelu pracy zdalnej jest blisko? EA dołącza do gigantów ściągających pracowników z powrotem do biur EA ma zamiar ściągnąć z powrotem pracowników do biur? Zgodnie z najnowszymi doniesieniami, przedsiębiorstwo powoli wraca na model pracy stacjonarnej. techLuna Jarosz16 maja 2025 Źrodło fot. Sergei Novikov | Unsplashi Niewątpliwie model pracy zdalnej oraz hybrydowej stał się w ostatnich latach bardziej powszechny. Dla wielu osób format wykonywania zadań zawodowych z cieplutkiego domu jest rozwiązaniem idealnym. Pozwala on uniknąć problemów z dojazdem, w tym kosztów z nim związanych. Dla samych przedsiębiorstw są to pewne oszczędności związane z wynajmem i utrzymaniem biura. Jednak nie wszyscy pozytywnie podchodzą do tego modelu funkcjonowania firm. Swego czasu Mark Zuckerberg uznał pracę zdalną gorszą względem stacjonarnej, ponieważ pogarsza efektywność pracowników oraz nawiązywanie przez nich relacji z innymi współpracownikami. Do podobnych wniosków doszło EA, ponieważ niedawno firma miała ogłosić spore zmiany odnośnie do dalszego jej funkcjonowania. Pracownicy powrócą do biur?IGN donosi, że pracownicy firmy Electronic Arts zostali niedawno poinformowani przez zarząd o częściowym zakończeniu formatu pracy zdalnej. Większy nacisk będzie teraz stawiany na rozwiązanie stacjonarne, ale na razie będzie możliwość wykonywania służbowych zadań w modelu hybrydowym. W przypadku tego drugiego dana osoba będzie musiała spędzić conajmniej 3 dni w tygodniu w lokalnym biurze EA. Dyrektor generalny Andrew Wilson w mailu do pracowników argumentował tę decyzję następującymi słowami: Praca w siedzibie firmy daje energię kinetyczną, która napędza kreatywność, innowacje i więzi, często prowadząc do nieoczekiwanych przełomów, które prowadzą do niesamowitych doświadczeń dla naszych graczy. Andrew Wilson To jednak nie był jedyny e-mail jaki otrzymali pracownicy Electronic Arts. W kolejnej wiadomości prezes EA Entertainment Laury Miele wyjawiła szczegóły jak przedsiębiorstwo przejdzie na nowy model funkcjonowania. Przejście nie będzie procesem natychmiastowym, a stopniowym. Pracownicy będą informowani o nadchodzących zmianach z 12 tygodniowym wyprzedzeniem. To jednak nie wszystko, ponieważ wyjawiono także szczegóły dotyczące tego, kto będzie mógł wciąż pracować zdalnie. Mianowicie pracownicy mieszkający 48 kilometrów od najbliższego biura EA przejdą na hybrydowy model pracy. Natomiast w przypadku osób będących poza tym promieniem, przedsiębiorstwo będzie traktować ich jako pracowników zdalnych, chyba że ich stanowisko zostanie określone jako praca stacjonarna lub hybrydowa. Co ważne, firma poinformowała, że to koniec modelu pracy Offsite Local, czyli takiego, w którym praca jest wykonywana poza siedzibą firmy, ale w tym samym kraju bądź regionie. To przejście może potrwać od 3 do 24 miesięcy. Pojawiły się także informacje, że „wszelkie wyjątki od modelu pracy i przyszłe zdalne zatrudnienia będą wymagały zgody” od zarządu. Co dalej?Jak można się domyślać wiele osób nie kryje niezadowolenia. IGN rozmawiało z kilkoma osobami pracującymi w EA, którzy podzielili się swoimi obawami. Między innymi, niewiadomo czy pracownicy, którzy obecnie są sklasyfikowani jako zdalni i mieszkający poza promieniem 48 kilometrów, nie stracą posady w razie braku decyzji o przeprowadzce. Część z rozmówców powiedziało, że zgodnie z e-mailem od Laury Miele, istniejące wyjątki od pracy zdalnej zostaną wycofane w ciągu najbliższych 3 do 24 miesięcy. Electronic Arts nie jest pierwszym przedsiębiorstwem, które zdecydowało się na ruch w kierunku pracy stacjonarnej. Kilka miesięcy temu firma Dell podjęła się próby ściągnięcia pracowników do biur, stawiając ultimatum, że praca zdalna pozbawia awansu w firmie. Ruch ten nie przyniósł wówczas porządnych efektów, bo wielu pracowników nie było zainteresowanych wizją awansu. Podobne niezadowolenie zresztą wyrażają obecnie pracownicy EA, ale czy coś się w ich kwestii zmieni? Czas pokaże. POWIĄZANE TEMATY: tech Luna Jarosz Luna Jarosz Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy. GTA 6 opóźnione, a rynek konsol będzie krwawić. Analitycy: PlayStation i Xbox sprzedadzą o 700 000 sztuk mniej tracąc miliardy zysku GTA 6 opóźnione, a rynek konsol będzie krwawić. Analitycy: PlayStation i Xbox sprzedadzą o 700 000 sztuk mniej tracąc miliardy zysku Nowy Xbox z procesorem znanym ze smartfonów? To może oznaczać spore problemy z kompatybilnością wsteczną Nowy Xbox z procesorem znanym ze smartfonów? To może oznaczać spore problemy z kompatybilnością wsteczną Smartfony Samsunga mogą dostać nową technologię baterii - ale niestety to nie ta, na którą czekamy Smartfony Samsunga mogą dostać nową technologię baterii - ale niestety to nie ta, na którą czekamy „Najlepszy ANC, jaki do tej pory doświadczyłem”. Pierwsze recenzje słuchawek Sony WH-1000XM6 „Najlepszy ANC, jaki do tej pory doświadczyłem”. Pierwsze recenzje słuchawek Sony WH-1000XM6 Gracz wysyła swoje urządzenie do pomocy technicznej Steam, prosi o aktualizację kilka tygodni później i otrzymuje za darmo hit RPG Gracz wysyła swoje urządzenie do pomocy technicznej Steam, prosi o aktualizację kilka tygodni później i otrzymuje za darmo hit RPG