Koniec diesli może nastąpić już w 2024; a przynajmniej tak uważa Volvo

Jeżeli jesteście fanami silników diesla w samochodach Volvo, to biegnijcie do salonów. Szwedzki producent zapowiedział, że uśmierci motory wysokoprężne w swoim portfolio w 2024 roku.

news
Wiktor Szczęsny21 września 2023
Źrodło fot. Volvo
i

To definitywny koniec motorów diesla w samochodach Volvo. Szwedzka firma zapowiedziała w komunikacie dla Reuters, że ostatnie auto z silnikiem wysokoprężnym marki zjedzie z taśmy montażowej w 2024 roku. Z kolei do 2030 roku cała gama modelowa Volvo ma składać się wyłącznie z samochodów elektrycznych.

Pośpiech Volvo w walce z dieslami

Producent z Goteborg chce być pionierem w Europie w dziedzinie rezygnacji z silników zasilanych olejem napędowym. W oświadczeniu dla Reuters możemy dostrzec dumę marki z tej sytuacji.

Za kilka miesięcy zostanie zbudowany ostatni samochód Volvo z silnikiem wysokoprężnym, co uczyni Volvo Cars jednym z pierwszych producentów samochodów starszego typu, który zdecydował się na ten krok – przekazali przedstawiciele marki.

Ustalenie daty odejścia od silników diesla na rok 2024 oznacza, że Volvo przyspieszyło proces. Taka decyzja jest zaskakująca, nawet pomimo faktu, że Europa jest liderem w upowszechnianiu pojazdów elektrycznych.

W walce o klienta

Pośpiech Volvo może wynikać z kilku kwestii. Przede wszystkim z wciąż zwiększającego się zainteresowania elektrycznymi produktami firmy na świecie. Szwedzki producent w sierpniu tego roku przekazał, że sprzedaż zeroemisyjnych pojazdów zwiększyła się o 167% rok do roku.

Ponadto odnotowano 317% wzrost podaży na rynku północnoamerykańskim. Volvo zatem idzie za ciosem i konsekwentnie poszerza swoje portfolio o kolejne samochody elektryczne. Jednym z nich jest chociażby wprowadzany właśnie crossover EX30.

Można także domniemywać, że szybki rozwój elektrycznej gamy marki może wynikać także z nadciągającej konkurencji z Państwa Środka. Chiński właściciel Volvo, koncern Geely, może obawiać się napływu rywali z własnego kraju.

Niepokój ten byłby uzasadniony, gdyż producenci, tacy jak chociażby Nio, MG czy BYD zdobywają coraz większą popularność na rynku elektrycznych samochodów w Norwegii, Wielkiej Brytanii czy nawet Niemczech. Czas jednak pokaże, czy strategia Volvo okaże się w dłuższej perspektywie opłacalna i skuteczna.

POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne

Wiktor Szczęsny

Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

Switch 2 może zostać zablokowany. Nintendo zaostrza politykę licencyjną

Switch 2 może zostać zablokowany. Nintendo zaostrza politykę licencyjną

Valve udostępnia funkcję, która pomoże zadbać o kondycję baterii Steam Decka

Valve udostępnia funkcję, która pomoże zadbać o kondycję baterii Steam Decka

Kultowe słuchawki Razera - teraz jeszcze lepsze. Nowa wersja jest tak dobra, że nie będziesz chciał się z nią rozstawać i nie musisz!

Kultowe słuchawki Razera - teraz jeszcze lepsze. Nowa wersja jest tak dobra, że nie będziesz chciał się z nią rozstawać i nie musisz!

Sony ma szykować PSSR 2. Ulepszona wersja technologii ma zaoferować obsługę 4K i 120 FPS-ów

Sony ma szykować PSSR 2. Ulepszona wersja technologii ma zaoferować obsługę 4K i 120 FPS-ów

Mgła, tekstury i genialne oszustwa: sekrety optymalizacji gier z PlayStation i N64

Mgła, tekstury i genialne oszustwa: sekrety optymalizacji gier z PlayStation i N64