Kolejna konsola Xbox powinna jeszcze bardziej wykorzystać jedną ze swoich najmocniejszych stron

Konsola Xbox Series X/S Microsoftu ma nad PlayStation 5 jedną poważną przewagę. Kompatybilność wsteczna daje jest dużą zaletą i jej odpowiednie wykorzystanie w kolejnej generacji powinno być jednym z priorytetów.

gaming
Zbigniew Woźnicki24 kwietnia 2024
Źrodło fot. Nicolas J Leclercq; Unsplash.com; 2020
i

Na początku kwietnia pojawiły się w sieci istotne informacje, które z pewnością będą miały związek z kolejną generacją Xboksa. Informacje przekazane przez dyrektor generalną dywizji Xboksa, Sarę Bond, sugerują, że na wprowadzonych zmianach najbardziej mogą skorzystać gracze i fani klasycznych produkcji wydawanych na poprzednich sprzętach Microsoftu (vide Windows Central).

Kompatybilność wsteczna powinna być rozwijana

Nadchodząca konsola ma być największym technologicznym skokiem w historii Microsoftu. Jednocześnie wewnątrz korporacji już została zorganizowana grupa pracowników, których zadaniem będzie zachowanie cyfrowych gier z biblioteki Xboksa. To naprawdę dobra informacja dla każdego z fanów, tym bardziej, iż już obecna generacjamoże pochwalić się sporą ilością produkcji ze starszych sprzętów.

Dużą zaletą wstecznej kompatybilności Xboksa jest fakt, że gry dostępne w jej ramach działają. W przypadku komputerów użytkownicy muszą kombinować, żeby uruchomić starsze produkcje, często uciekając się do modów. Włączając tytuły na konsoli, nawet starszą, nie trzeba się tym przejmować. Dlatego rozwijanie kompatybilności wstecznej powinno być jednym z głównych priorytetów dywizji Xboksa.

W przypadku, gdy kolejny system Microsoftu zaoferuje jeszcze większą bibliotekę nawet z klasycznego Xboksa, to kompatybilność wsteczna faktycznie stanie się bardzo mocnym argumentem za tym właśnie sprzętem. Możliwość wygodnego grania w starsze tytuły jest nieoceniona.

Minusem może być jedynie to, że sprawa dotyczy wyłącznie cyfrowego zachowania. Nie wiadomo, czy klasyczne gry z pudełek będzie można uruchomić i w jaki sposób będą działały. Jeśli nastąpi dalsza rezygnacja z napędów, to Microsoft będzie musiał pozwolić posiadaczom dużych fizycznych kolekcji odebrać za darmo cyfrowe odpowiedniki.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Realistyczne prace drogowe wyglądają tu świetnie, ale są problemy na PS5. Recenzja techniczna RoadCraft

Realistyczne prace drogowe wyglądają tu świetnie, ale są problemy na PS5. Recenzja techniczna RoadCraft

Kiedy zobaczymy Snapdragon 8 Elite 2? Kluczowa data dla przyszłości smartfonów właśnie została ogłoszona przez Qualcomm

Kiedy zobaczymy Snapdragon 8 Elite 2? Kluczowa data dla przyszłości smartfonów właśnie została ogłoszona przez Qualcomm

Nvidia udostępnia sterowniki GeForce Game Ready 576.52; dodają wsparcie dla RTX 5060

Nvidia udostępnia sterowniki GeForce Game Ready 576.52; dodają wsparcie dla RTX 5060

„Mógłby w nim wypalać ceramikę”. Gracz zbudował bestię z i9 i 192GB RAM, ale jeden banalny błąd sprawił, że jego komputer zamienił się w istny piekarnik

„Mógłby w nim wypalać ceramikę”. Gracz zbudował bestię z i9 i 192GB RAM, ale jeden banalny błąd sprawił, że jego komputer zamienił się w istny piekarnik

Gracz zamienił PS5 w kultowe PS2. „Sony! Zatrudnijcie tego człowieka do projektu PS6”

Gracz zamienił PS5 w kultowe PS2. „Sony! Zatrudnijcie tego człowieka do projektu PS6”