futurebeat.pl NEWSROOM Influencerzy na celowniku urzędu. Poszło o reklamy Influencerzy na celowniku urzędu. Poszło o reklamy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zabrał się za uporządkowanie sytuacji związanej z oznaczaniem lokowania produktów i usług przez influencerów w mediach społecznościowych. Instytucja wzięła także pod lupę osoby, które unikają przestrzegania prawa. newsKamil Kleszyk10 maja 2022 13 Źródło: Unsplash / Mateus Campos Felipe Jak donosi portal Wirtualne media, obecnie na terenie Polski prowadzonych jest siedem postępowań dotyczących ewentualnego ukarania influencerów za brak współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w kwestii oznaczania treści reklamowych w social mediach. Popularni Influencerzy będą musieli bardziej uważać w kwestii reklam. Dzięki kooperacji pomiędzy UOKiK a organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi powstają konkretne wytyczne dla użytkowników mediów społecznościowych w zakresie oznaczania treści komercyjnych. Ma to sprzyjać większej przejrzystości w Internecie i wyeliminować ewentualne wprowadzanie w błąd konsumentów. Chcemy uporządkować rynek treści sponsorowanych w portalach społecznościowych, tak aby internauci dostawali jasny przekaz, co jest reklamą, a co obiektywną recenzją produktu. Konsumenci nie mogą być wprowadzani w błąd. Po zakończeniu postępowania nie wykluczamy opublikowania wytycznych dla osób promujących produkty w internecie – komentował jakiś czas temu Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. W związku z powyższym Urząd zażądał od twórców, reklamodawców, jak i agencji reklamowych informacji, m.in. o zawartych umowach, zasadach współpracy i oznaczania publikowanych treści. Niestety nie wszyscy adresaci podjęli współpracę z organem państwowym. Wśród nich są między innymi Paweł Malinowski (816 tys. subskrybentów na YouTubie), Marcin Malczyński (363 tys. obserwujących na Instagramie) oraz Weronika Bielik (3,3 mln obserwujących na Instagramie). Ta ostatnia zdążyła już zabrać głos w sprawie. Ze względu na długą nieobecność w Polsce o wezwaniu do współpracy z UOKiK dowiedziałam się dopiero od redakcji Wirtualnych Mediów. Oczywiście pozostaję do dyspozycji urzędu, jeszcze dziś skieruję pismo do UOKiK z wnioskiem o przywrócenie terminu na udzielenie żądanych informacji – poinformowała Weronika Bielik w wiadomości do portalu Wirtualne media Nie są to jedyne znane nazwiska, jakie nie dopełniły wymogów współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wraz z końcem listopada ubiegłego roku organ wszczął postępowanie wobec Marka Kruszela (znanego jako Kruszwil), Marcina Dubiela, Julii „Maffashion” Kuczyńskiej i Marleny „Marley” Sojki. Okazuje się, że influencerów mogą czekać naprawdę poważne konsekwencje. Szczegółów dowiadujemy się ze strony UOKiK: Zgodnie z prawem, za brak współpracy z Prezesem UOKiK podczas prowadzonych działań sankcja finansowa może wynieść maksymalnie do 50 mln euro. Natomiast za wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK może nałożyć karę maksymalnie do 10 proc. obrotu. Myślicie, że działania UOKiK przyczynią się do większej przejrzystości na rynku influencerów i uporządkują sytuację ze sponsorowanymi akcjami, które nie zostały odpowiednio oznaczone? Dajcie znać, co sądzicie o tej sytuacji. Czytaj więcej:Jak uzyskać zwrot z Play-UPC w związku z decyzją UOKiK - opisujemy ścieżkę POWIĄZANE TEMATY: Internet Polska prawo reklamy streamerzy / influencerzy Kamil Kleszyk Kamil Kleszyk Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj. Pewien mężczyzna zachował 7000 komputerów Apple, aby je odsprzedać. Firma zabrała je z powrotem i postanowiła zutylizować Pewien mężczyzna zachował 7000 komputerów Apple, aby je odsprzedać. Firma zabrała je z powrotem i postanowiła zutylizować 25 lat temu wprowadzono USB 2.0 - standard, który zrewolucjonizował przesyłanie danych i wciąż jest w użyciu 25 lat temu wprowadzono USB 2.0 - standard, który zrewolucjonizował przesyłanie danych i wciąż jest w użyciu Ekran AMOLED, świetna wydajność, ale mocno przeciętny aparat. Recenzja POCO F7 Pro Ekran AMOLED, świetna wydajność, ale mocno przeciętny aparat. Recenzja POCO F7 Pro Nvidia ma szykować nowe RTX 50 z linii SUPER, ale na wielki wzrost w wydajności nie liczcie Nvidia ma szykować nowe RTX 50 z linii SUPER, ale na wielki wzrost w wydajności nie liczcie Windows 11 pozwoli na wyłączenie cenzury. Wypowiadane przez Was przekleństwa zostaną spisane co do słowa Windows 11 pozwoli na wyłączenie cenzury. Wypowiadane przez Was przekleństwa zostaną spisane co do słowa