Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży

Firma Huawei wprowadziła do sprzedaży nowe auto elektryczne o nazwie Avatr 12. Sedan dostępny jest z dwoma rodzajami napędu, może przejechać maksymalnie 700 km na jednym ładowaniu, zaś do 100 km/h rozpędza się w 3,9 sekundy.

moto
Marek Pluta16 listopada 2023
1
Źrodło fot. Avatr
i

Huawei ze względu na amerykańskie sankcje, przestał być jednym z największych graczy międzynarodowych na rynku urządzeń mobilnych, ale za to całkiem nieźle sprawdza się na zupełnie nowym dla siebie polu, jako producent samochodów elektrycznych. Chińska marka wprowadziła właśnie na rynek nowy model o nazwie Avatr 12, który dysponuje niezłymi osiągami i oferuje imponujący zasięg aż 700 km na jednym ładowaniu.

Huawei przestawia się z telefonów na samochody

Avatr 12 to następca modelu Avatr 11, który miał premierę w sierpniu ubiegłego roku, a powstał wspólnie z firmą NIO, z którą chińska marka współpracuje od 2018 roku. O ile poprzedni model był SUV’em, to tym razem producent zdecydował się na nadwozie typu Gran Coupe, kojarzonym głównie z BMW, a więc sedana z opadającą linią dachu. Auto charakteryzuje się nowoczesną stylistyką oraz ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi.

Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży - ilustracja #1
Źródło: Avatr

Jest to oczywiście auto elektryczne, które w zależności od wersji, oferowane jest napędem na tylną lub obie osie, przy czym druga opcja pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,9 sekundy. Auto oprócz dużej dynamiki, jest także bardzo ciche, gdyż według producenta, przy 100 km/h hałas w kabinie wynosi jedynie 61 dB (A), natomiast przy 140 km/h wzrasta do 68 dB (A).

Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży - ilustracja #2
Źródło: Avatr

Wyposażono go również w akumulator o pojemności 94,5 kWh. Współpracuje także z systemami szybkiego ładowania, co pozwala uzupełnić go od 0 do 80% w czasie 30 minut, zaś od 30 do 80% w 20 minut. Około 20 minut z szybką ładowarką, przekłada się na dodatkowe 350 km zasięgu.

Nowoczesne systemy wspierania kierowcy

Avatr 12 jest nie tylko bardzo wygodny za sprawą zawieszenia pneumatycznego, ale również bezpieczny i nowocześnie wyposażony. Dysponuje systemem autonomicznej jazdy poziomu 2, wspieranym przez łącznie 29 różnych sensorów, tym trzy laserowe sensory LiDAR, jak również technologię omijania przeszkód, sprawnie działającą w różnych warunkach drogowych. Nie zabrakło również inteligentnych systemów wspomagania jazdy oraz parkowania, zaś 17 aktywnych systemów dba o bezpieczeństwo pasażerów. Cała automatyka działa w oparciu o firmową platformę HarmonyOS 4 oraz inteligentny system prowadzenia HUAWEI ADS 2.0.

Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży - ilustracja #3
Źródło: Avatr

Sterowanie wszystkimi dostępnymi funkcjami, możliwe jest natomiast za pomocą 15,4-calowego ekranu w konsoli centralnej, a także 35,4-calowemu wyświetlaczowi 4K, który jest umieszczony na podszybiu. Producent zadbał też o wygodę podróży, montując niezwykle komfortowe fotele, zaś inteligentny panoramiczny dach i przednia szyba, automatycznie zmieniają kolor, dostosowując się do natężenia oświetlenia. Gdyby natomiast pasażerowie zechcieli posłuchać muzyki lub obejrzeć film, mogą wykorzystać 7.1.4-kanałowy system audio z 27 głośnikami o łącznej mocy 1200 W.

Avatr 12 oferowany jest na chińskim rynku za 300 800 juanów (ok. 168 tys. zł), co jest niezwykle atrakcyjną ceną, jak na tak wyposażone auto. Nic więc dziwnego, że wzbudziło ogromne zainteresowanie klientów. W ciągu zaledwie 36 godzin od premiery, zebrano 6700 rezerwacji. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy pojazd trafi na zachodnie rynki i czy w ogóle będzie na nich dostępny.

Dodam, że nie jest to pierwsze auto Huawei, które odniosło tak wielki sukces. Inny model o nazwie Aito M7, w ciągu pierwszych 50 dni, zebrał około 80 tys. rezerwacji. Jak widać chiński gigant coraz lepiej radzi sobie na rynku motoryzacyjnym i być może niedługo zdecyduje się podbić także Europę.

POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne

Marek Pluta

Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Reddit blokuje nie tylko boty AI, ale również wyszukiwarki. Wyjątkiem jest Google

Reddit blokuje nie tylko boty AI, ale również wyszukiwarki. Wyjątkiem jest Google

AMD Ryzen 9 9900X przetestowany. Architektura Zen 5 przegrywa wydajnościowo z poprzednią generacją

AMD Ryzen 9 9900X przetestowany. Architektura Zen 5 przegrywa wydajnościowo z poprzednią generacją

Nubia Z60 Ultra jest dowodem na to, że można stworzyć potężny smartfon za rozsądne pieniądze. Ten bezkompromisowy potwór nie boi się odebrać klientów firmom Samsung i Apple

Nubia Z60 Ultra jest dowodem na to, że można stworzyć potężny smartfon za rozsądne pieniądze. Ten bezkompromisowy potwór nie boi się odebrać klientów firmom Samsung i Apple

Ciąg dalszy problemów Intela. Firma zgłasza 50% awaryjność procesorów i9 13. i 14. generacji, a także zapowiada przesiadkę na AMD

Ciąg dalszy problemów Intela. Firma zgłasza 50% awaryjność procesorów i9 13. i 14. generacji, a także zapowiada przesiadkę na AMD

Cybertruck już jeździ po Polsce i to pomimo wszystkich ograniczeń

Cybertruck już jeździ po Polsce i to pomimo wszystkich ograniczeń