futurebeat.pl NEWSROOM Horizon Forbidden West na PS5 Pro postawiło na własny upscaling zamiast PSSR. Dorównuje DLSS-owi i prześciga FSR-a Horizon Forbidden West na PS5 Pro postawiło na własny upscaling zamiast PSSR. Dorównuje DLSS-owi i prześciga FSR-a Seria Horizon otrzymała aktualizację PS5 Pro Enhanced, ale nie korzysta z PSSR. Guerrilla Games używa autorskiego upscalingu, który radzi sobie imponująco dobrze. techZbigniew Woźnicki18 grudnia 2024 1 Źrodło fot. Horizon Forbidden West; Guerrilla Games; 2022i Jeszcze przed premierą PS5 Pro Sony ogłaszało, że technologia upscalingu PSSR będzie obecna we wszystkich grach. Rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej i nawet nie wszystkie hity Sony korzystają z tego rozwiązania. Koronnym przykładem jest seria Horizon, ponieważ wychodzi na to, że Zero Dawn Remastered i Forbidden West mają autorski upscaling od deweloperów z Guerrilla Games. Horizon: Zero Dawn Remastered i Forbidden West bez PSSRW jednym ze swoich ostatnich materiałów Digital Foundry sprawdziło, jak na PS5 Pro radzi sobie seria Horizon. Gry nie wykorzystują reklamowanego PSSR-a, mimo że to czołowe produkcje platformy Sony. Guerrilla Games zdecydowała się na autorską technologię upscalingu, co okazuje się wychodzi tytułom na dobre, bo wyniki są dobre w porównaniu z DLSS-em Nvidii i FSR-em AMD. Najbardziej imponuje porównanie z technologią Nvidii, ponieważ obrazy korzystające z DLSS-a i upscalingu Guerrilla Games są do siebie bardzo zbliżone. Różnice są marginalne i obie technologie mają swoje mocniejsze strony. Na przykład DLSS lepiej radzi sobie z cząsteczkami, ale już autorska technologia deweloperów ma odbicia w wyższej jakości. Powiązane:PS5 Pro vs. Xbox Series X - porównujemy specyfikacje konsol Sony i Microsoftu Natomiast FSR już wypada gorzej, chociaż nie w aż tak dużym stopniu. Tekstury roślin są bardziej rozmazane, co jest pewnym standardem, gdy FSR jest porównywany z innymi technologiami upscalingu. Tak samo technologia Guerrilla Games lepiej radzi sobie z elementami cząsteczkowymi. Ewidentnie deweloperzy wykonali dobrą pracę i pokazują, że Sony musi jeszcze pilnie popracować nad PSSR-em. To, że PSSR wymaga pracy najlepiej pokazują inne gry. Między innymi Silent Hill 2 cierpiał na tak widoczne problemy, Bloober Team zdecydował się wyłączyć upscalera Sony. Natomiast w Avatar: Frontiers of Pandora produkcja Ubisoftu traci od strony wizualnej z włączonym PSSR-em. Czytaj więcej:PS5 Pro - waga i wymiary. Ile waży i jak duże jest PlayStation 5 Pro? Sprawdzamy POWIĄZANE TEMATY: tech PS5 Pro / PlayStation 5 Pro Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. Planujesz zakup Nintendo Switch 2? Analitycy mają złe wieści dotyczące dostępności konsoli Planujesz zakup Nintendo Switch 2? Analitycy mają złe wieści dotyczące dostępności konsoli Microsoft zwalnia 9000 pracowników, a wysoko postawiony członek Xboxa im radzi: sztuczna inteligencja może pomóc przetrwać trudne czasy Microsoft zwalnia 9000 pracowników, a wysoko postawiony członek Xboxa im radzi: sztuczna inteligencja może pomóc przetrwać trudne czasy Przez 23 lata przechowywał w stodole ponad 2200 komputerów, a potem sprzedał je na eBayu za mniej niż 400 złotych Przez 23 lata przechowywał w stodole ponad 2200 komputerów, a potem sprzedał je na eBayu za mniej niż 400 złotych NVIDIA udostępnia wtyczkę DLSS 4 dla silnika Unreal Engine 5. Programiści zyskają skalowanie AI nowej generacji NVIDIA udostępnia wtyczkę DLSS 4 dla silnika Unreal Engine 5. Programiści zyskają skalowanie AI nowej generacji Komputer gracza jest tak zepsuty, że nawet niebieski ekran śmierci ładuje się powoli i dopiero stopniowo zmienia kolor Komputer gracza jest tak zepsuty, że nawet niebieski ekran śmierci ładuje się powoli i dopiero stopniowo zmienia kolor