Horizon Forbidden West na PS5 Pro postawiło na własny upscaling zamiast PSSR. Dorównuje DLSS-owi i prześciga FSR-a

Seria Horizon otrzymała aktualizację PS5 Pro Enhanced, ale nie korzysta z PSSR. Guerrilla Games używa autorskiego upscalingu, który radzi sobie imponująco dobrze.

tech
Zbigniew Woźnicki18 grudnia 2024
Źrodło fot. Horizon Forbidden West; Guerrilla Games; 2022
i

Jeszcze przed premierą PS5 Pro Sony ogłaszało, że technologia upscalingu PSSR będzie obecna we wszystkich grach. Rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej i nawet nie wszystkie hity Sony korzystają z tego rozwiązania. Koronnym przykładem jest seria Horizon, ponieważ wychodzi na to, że Zero Dawn Remastered i Forbidden West mają autorski upscaling od deweloperów z Guerrilla Games.

Horizon: Zero Dawn Remastered i Forbidden West bez PSSR

W jednym ze swoich ostatnich materiałów Digital Foundry sprawdziło, jak na PS5 Pro radzi sobie seria Horizon. Gry nie wykorzystują reklamowanego PSSR-a, mimo że to czołowe produkcje platformy Sony. Guerrilla Games zdecydowała się na autorską technologię upscalingu, co okazuje się wychodzi tytułom na dobre, bo wyniki są dobre w porównaniu z DLSS-em Nvidii i FSR-em AMD.

Najbardziej imponuje porównanie z technologią Nvidii, ponieważ obrazy korzystające z DLSS-a i upscalingu Guerrilla Games są do siebie bardzo zbliżone. Różnice są marginalne i obie technologie mają swoje mocniejsze strony. Na przykład DLSS lepiej radzi sobie z cząsteczkami, ale już autorska technologia deweloperów ma odbicia w wyższej jakości.

Natomiast FSR już wypada gorzej, chociaż nie w aż tak dużym stopniu. Tekstury roślin są bardziej rozmazane, co jest pewnym standardem, gdy FSR jest porównywany z innymi technologiami upscalingu. Tak samo technologia Guerrilla Games lepiej radzi sobie z elementami cząsteczkowymi. Ewidentnie deweloperzy wykonali dobrą pracę i pokazują, że Sony musi jeszcze pilnie popracować nad PSSR-em.

To, że PSSR wymaga pracy najlepiej pokazują inne gry. Między innymi Silent Hill 2 cierpiał na tak widoczne problemy, Bloober Team zdecydował się wyłączyć upscalera Sony. Natomiast w Avatar: Frontiers of Pandora produkcja Ubisoftu traci od strony wizualnej z włączonym PSSR-em.

POWIĄZANE TEMATY: tech PS5 Pro / PlayStation 5 Pro

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Szczęściarz kupił limitowanego Game Boya Color w śmiesznej cenie, ponieważ sprzedawca uważał, że jest zepsuty

Szczęściarz kupił limitowanego Game Boya Color w śmiesznej cenie, ponieważ sprzedawca uważał, że jest zepsuty

Gracz PS5 przez 2 lata grał bez HDR na swoim telewizorze 4K - teraz ostrzega innych przed swoim błędem

Gracz PS5 przez 2 lata grał bez HDR na swoim telewizorze 4K - teraz ostrzega innych przed swoim błędem

Indy odnalazł zaginione cudo optymalizacji. Recenzja techniczna Indiana Jones and the Great Circle

Indy odnalazł zaginione cudo optymalizacji. Recenzja techniczna Indiana Jones and the Great Circle

Xbox Series X może zniknąć z Polski. Microsoft wydał oświadczenie w sprawie ostatnich plotek [Aktualizacja]

Xbox Series X może zniknąć z Polski. Microsoft wydał oświadczenie w sprawie ostatnich plotek [Aktualizacja]

Już nie musisz mieć 8 GB VRAM, żeby zagrać w Indianę Jonesa; aktualizacja poprawia wydajność na słabszych PC

Już nie musisz mieć 8 GB VRAM, żeby zagrać w Indianę Jonesa; aktualizacja poprawia wydajność na słabszych PC