futurebeat.pl NEWSROOM Gry na PC zostawiły konsole w tyle; większe zyski przez ostatnią dekadę Gry na PC zostawiły konsole w tyle; większe zyski przez ostatnią dekadę Gaming wciąż dynamicznie się rozwija i nic nie zapowiada zastoju w branży. Pojawiają się także coraz bardziej widoczne różnice pomiędzy platformami, co pokazuje rosnąca przewaga komputerów nad konsolami. gamingZbigniew Woźnicki27 stycznia 2025 2 Źrodło fot. ELLA DON; Unsplash.com; 2020i Komputer jest popularne w Polsce jako domyślne urządzenie do grania, ale w wielu państwach zachodnich czy w Japonii, konsole przez lata dominowały na tym polu. Trend jednak coraz bardziej zmienia się na korzyść blaszaków, co pokazuje ostatni raport analityków z Epyllion. O ile różne platformy wciąż pokazują trend wzrostowy, to w przypadku konsol mamy do czynienia z większym spowolnieniem (vide Wccftech). Gaming na PC rośnie w siłęJak pokazuje Epyllion, jeszcze 20 lat temu na gry komputerowe wydawaliśmy podobną ilość pieniędzy, co na gry na handheldy, takie jak PSP lub Game Boy. Konsole stacjonarnie jednoznacznie dominowały na rynku, co jednak zaczęło się zmieniać. W ostatnim czasie przeżywają stagnację, gdy gaming na PC wciąż się rozwija i przez ostatnie kilka lat urósł w przychodach o 20%. Powiązane:Powrót do babci: Gracz buduje „przytulne” miejsce na komputer w pokoju dziecięcym po ciężkich miesiącach Epyllion; 2025 Od ostatnich 10 lat, gry komputerowe miały wygenerować do 220% więcej przychodów niż wszystkie przeznaczone na konsole razem wzięte. Wpływ na to z pewnością mają różne mikropłatności, bo te są częściej obecne w grach na PC, niż na konsolach. W przypadku tych drugich, wciąż duże znaczenie mają standardowe produkcje bez wewnętrznych sklepów, co widać między innymi po Nintendo Switch. Nie tylko jednak przychody pokazują zmieniające się trendy. W mediach społecznościowych coraz częściej możemy zobaczyć byłych konsolowców pytających o rady przy składaniu komputera lub chwalących się swoim pierwszym doświadczeniem z blaszakiem. Na pewno zmianę zauważyli fani bijatyk, gdzie jeszcze dekadę temu, konsola była domyślnym urządzeniem do grania, a obecnie wielu profesjonalistów korzysta z komputerów ze względu na lepszą wydajność, na którą liczy wielu graczy. Oprócz tego, dane zebrane przez Epyllion udowadniają, jakim dominatorem jest rynek mobilny. Generowane przychody przyćmiewają wszystko, co są w stanie zaoferować konsole i komputery. To jednak dla fanów PC-tów może mieć małe znaczenie. Ważne, że rośnie przewaga nad konsolami, bo to może oznaczać, że być może w przyszłości wersje gier na komputery będą znacznie lepiej zoptymalizowane, niż to ma miejsce teraz. Tak było między innymi w przypadku NBA 2K25. Czytaj więcej:Kilkanaście lat temu komputery PC miały przycisk Turbo. Wielu myślało, że przyspieszy on działanie komputera, ale w rzeczywistości działał odwrotnie POWIĄZANE TEMATY: gaming komputery konsole przenośne konsole stacjonarne konsole vs PC Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. 28 lat później kręcono w wyjątkowy sposób. Do ujęć wykorzystano układ zbudowany z 20 iPhone'ów 28 lat później kręcono w wyjątkowy sposób. Do ujęć wykorzystano układ zbudowany z 20 iPhone'ów Odkryłam, że mój sen to katastrofa. HUAWEI WATCH 5 pokazał dane, które przeczą intuicji Odkryłam, że mój sen to katastrofa. HUAWEI WATCH 5 pokazał dane, które przeczą intuicji Jaki laptop do GTA 6? Sprawdzamy i odpowiadamy Jaki laptop do GTA 6? Sprawdzamy i odpowiadamy Dostęp do streamingu staje się za drogi? Piractwo osiąga „skalę przemysłową” Dostęp do streamingu staje się za drogi? Piractwo osiąga „skalę przemysłową” Fanowska strona o Gwiezdnych wojnach narzędziem służb. CIA używało portalu do komunikacji ze szpiegami Fanowska strona o Gwiezdnych wojnach narzędziem służb. CIA używało portalu do komunikacji ze szpiegami