„Gracze nie muszą dłużej wybierać” - PS5 Pro i PSSR chwalone przez deweloperów z Insomniac Games

Zespół Insomniac Games jest zachwycony możliwościami PlayStation 5 Pro i technologią PSSR. W opublikowanym przez Sony materiale wideo, deweloperzy podkreślają, że dzięki połączeniu wysokiej jakości grafiki i płynnej animacji, gracze będą mogli w pełni zanurzyć się w świecie gry.

gaming
Krystian Łukasik5 listopada 2024
1
Źrodło fot. Sony | YouTube
i

Zaledwie kilka dni przed premierą PlayStation 5 Pro, Sony udostępniło nowy materiał wideo, w którym twórcy z Insomniac Games dzielą się swoimi wrażeniami na temat ulepszonej konsoli. W centrum uwagi znajduje się technologia PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), która ma zrewolucjonizować wrażenia z rozgrywki.

Do tej pory gracze często stawali przed wyborem między trybem „Performance”, który priorytetyzuje płynność animacji, a trybem „Fidelity”, skupiającym się na jakości grafiki. Zespół Insomniac Games podkreśla, że dzięki PS5 Pro i PSSR ten dylemat odchodzi w przeszłość.

Jako deweloperzy, zawsze staramy się zapewnić graczom jak najlepsze i najbardziej wciągające doświadczenia. To, że gracze musieli wybierać między trybem „Performance” a „Fidelity”, było frustrujące, ponieważ chcemy, aby mieli dostęp do wszystkiego, co najlepsze

– mówi Marcus Smith, dyrektor kreatywny w Insomniac Games.

Jahrain Jackson, główny programista silnika gry, dodaje:

PS5 Pro to jak połączenie „Performance” i „Fidelity” w jednym. Nie trzeba już rezygnować z jednego na rzecz drugiego. To prawdziwa rewolucja.

Technologia PSSR, oparta na sztucznej inteligencji, pozwala na skalowanie obrazu do wyższej rozdzielczości bez utraty szczegółów i płynności animacji. Deweloperzy stale podkreślają, że dzięki niej gracze mogą cieszyć się zarówno imponującą grafiką, jak i wysoką liczbą klatek na sekundę.

PSSR to przełom, który przenosi jakość obrazu na zupełnie nowy poziom. Gracze będą mogli doświadczyć wszystkich detali i niespodzianek, które umieściliśmy w grze

– entuzjastycznie komentuje Jackson.

Lindsay Thompson, główna animatorka, podkreśla, że PSSR otwiera przed twórcami nieograniczone możliwości.

Możemy tworzyć światy jeszcze bliższe naszej pierwotnej wizji. Gracze będą mogli w pełni zanurzyć się w naszych graficznie intensywnych światach, ciesząc się jednocześnie płynną animacją.

Wygląda na to, że PSSR może stać się jednym z kluczowych atutów PS5 Pro. Czy tak jednak będzie i czy sytuacja wygląda tak pozytywnie w innych tytułach, których wsparcie zostało również potwierdzone parę dni temu? Tego dowiemy się już niebawem, gdy zejdzie embargo na recenzje i konsola trafi do szerszego grona użytkowników.

Premiera PlayStation 5 Pro już w ten czwartek, 7 listopada.

Krystian Łukasik

Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti

Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti

Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI

Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI

Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne

Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne

Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat

Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat

RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy

RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy