Generowanie klatek będzie działać jeszcze lepiej na kartach AMD

Jakie obietnice daje swoim klientom AMD przy najnowszej aktualizacji sterowników dla kart graficznych serii Radeon RX? Czy jest na co czekać?

gaming
Anita Zych16 stycznia 2024
Źrodło fot. Timothy Dykes / Unsplash
i

Dzięki najnowszej aktualizacji sterowników, którą zapowiedziano na 24 stycznia tego roku, w nasze ręce trafi technologia Fluid Motion Frame Generation. Oczekiwania są dość wysokie, ponieważ wymienione rozwiązanie ma za zadanie generowanie większej liczby klatek na sekundę przy różnych tytułach gier. Aktualizacja będzie dotyczyć posiadaczy kart Radeon RX 6000 oraz RX 7000.

Jak możemy zauważyć na powyższym filmie, rozwiązanie proponowane przez AMD będzie poprawnie działało w tytułach, takich jak Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, czy Wiedźmin 3. W opisywanych przypadkach gier, liczba klatek wzrasta nawet dwukrotnie. Czym jest to spowodowane?

Bardzo podobne działanie możemy znać z kart graficznych Nvidia, która w październiku 2022 udostępniła technologię DLSS 3.0 Frame Generation, kompatybilną z urządzeniem serii GeForce RTX 4000. Ta technologia oferuje przetwarzanie co drugiej pojedynczej klatki w celu podwojenia ogólnej liczby klatek na sekundę - to wszystko za sprawą sztucznej inteligencji. Dla większości minusem będzie to, że podwojenie klatek działa tylko w najlepszych scenariuszach oraz przy wybranych grach.

Od 24 stycznia wraz z aktualizacją sterowników będziemy mogli zapoznać się bliżej z proponowaną od AMD funkcją w dowolnej wybranej przez nas grze. Dlaczego tak się dzieje? Fluid Motion Frames (AFMF) aktywuje się ręcznie bezpośrednio w oprogramowaniu AMD: Adrenalin Edition, które można wykorzystać w każdym tytule opartym na DirectX 11 lub DirectX 12, czyli niemal każdym obecnie dostępnym. Oprócz wyżej wymienionych modeli kart graficznych AMD, aktualizacja będzie dostępna na iGPU z serii Radeon 700M, a to oznacza korzystanie z nowej funkcji również w przypadku konsoli podręcznych.

POWIĄZANE TEMATY: gaming karty graficzne AMD

Anita Zych

Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Świetna passa AMD. Firma osiąga rekordowe udziały w rynku procesorów

Świetna passa AMD. Firma osiąga rekordowe udziały w rynku procesorów

Gracz uważał, że brat ukradł jego Game Boya z Pokémon Red - 20 lat później przeszukuje dom rodziców i zdaje sobie sprawę, że urządzenie cały czas tkwiło w kanapie

Gracz uważał, że brat ukradł jego Game Boya z Pokémon Red - 20 lat później przeszukuje dom rodziców i zdaje sobie sprawę, że urządzenie cały czas tkwiło w kanapie

Ogromna awaria X. Użytkownicy mają problem z dostępem do portalu

Ogromna awaria X. Użytkownicy mają problem z dostępem do portalu

Interfejs konsol Xbox wreszcie pozwoli na większą personalizację. Microsoft testuje nową funkcję

Interfejs konsol Xbox wreszcie pozwoli na większą personalizację. Microsoft testuje nową funkcję

Komputer w klawiaturze nikogo dawniej nie dziwił, ale pomysł nie przetrwał starcia z laptopami

Komputer w klawiaturze nikogo dawniej nie dziwił, ale pomysł nie przetrwał starcia z laptopami