futurebeat.pl NEWSROOM Fizyczne wydania Mario i Zelda na Nintendo Switch 2 będą znajdować się na kartridżu Fizyczne wydania Mario i Zelda na Nintendo Switch 2 będą znajdować się na kartridżu Nintendo potwierdziło, że najważniejsze tytuły na Switcha 2 – w tym nowe odsłony serii Mario i The Legend of Zelda – będą wydawane na pełnoprawnych kartridżach z grą. konsoleJulia Sobasz18 maja 2025 2 Źrodło fot. Nintendo.comi Spis treści:Game-Key Cards nie dla flagowych tytułów NintendoGry zewnętrznych twórców to inna historiaKoszty produkcji mają znaczenie Nintendo oficjalnie potwierdziło, że jego najważniejsze gry na Switcha 2 – takie jak seria Mario, Zelda czy Donkey Kong – będą dostępne w fizycznej formie na kartridżach, a nie jako puste nośniki z kluczem do pobrania. Game-Key Cards nie dla flagowych tytułów NintendoTo ważna wiadomość w kontekście wprowadzenia tzw. Game-Key Cards, czyli kart zawierających jedynie kod do pobrania gry z sieci. Pomysł nieszczególnie spodobał się fanom i kolekcjonerom, ceniącym wydania z faktyczną zawartością na nośniku. Powiązane:Takiego pada jeszcze nie widziałem - Pro Controller do Nintendo Switch 2 mnie zachwycił Nintendo UK w oświadczeniu dla Nintendo Life rozwiewa wątpliwości: „Nie planujemy używać kluczy do gier w tytułach opracowanych przez Nintendo”. To oznacza, że jeśli produkcja powstaje bezpośrednio wewnątrz Nintendo – jak np. nowe 3D Mario, Zelda czy kolejne Mario Kart – nie będzie tu mowy o półśrodkach. Kupujesz fizyczną wersję, dostajesz fizyczną grę. Gry zewnętrznych twórców to inna historiaO Game-Key Cards zrobiło się głośno w ostatnich tygodniach, kiedy w materiałach promujących Switcha 2 pojawiły się pierwsze przykłady tego formatu. Gracze szybko zaczęli się zastanawiać, czy również flagowe marki Nintendo zostaną „przerzucone” na nowy typ fizycznej dystrybucji. Na szczęście wygląda na to, że przynajmniej w przypadku najważniejszych serii – nie ma takiego planu. Nieco inaczej może wyglądać sytuacja w przypadku gier wydawanych przez Nintendo, ale tworzonych przez zewnętrzne zespoły. Tam karta z kluczem może się pojawić. Koszty produkcji mają znaczenieWarto też dodać, że produkcja kartridży o większej pojemności może być po prostu zbyt kosztowna. Według informacji branżowych, nośnik ten może kosztować wydawcę nawet 15 dolarów za sztukę. Ten fakt również istotnie wpływa na ceny i sposób dystrybucji gier. Dla porównania – zwykłe płyty Blu-ray, jakich używa PlayStation czy Xbox, są dużo tańsze w produkcji. Nintendo mimo wszystko nie rezygnuje z fizycznych wydań. Jak przekazał Doug Bowser (prezes Nintendo of America) w rozmowie z IGN – kartridże nadal będą ważnym elementem oferty. Z kolei Game-Key Cards mają przede wszystkim umożliwić wydawcom zewnętrznym łatwiejsze wprowadzanie większych tytułów na platformę. W skrócie: Mario, Link i spółka zostają na kartridżach. Jeśli grasz fizycznie i zależy ci na tym, żeby po włożeniu gry do konsoli nie musieć pobierać całego tytułu z sieci – możesz być spokojny. Przynajmniej w przypadku gier tworzonych przez samo Nintendo. Czytaj więcej:Wszystko o Nintendo Switch 2 - premiera, specyfikacja, cena. Na bieżąco aktualizowane informacje POWIĄZANE TEMATY: konsole Nintendo konsole przenośne Nintendo Switch Nintendo Switch 2 Julia Sobasz Julia Sobasz Z wykształcenia dziennikarka, z powołania metińczyk. Pasja do pisania pojawiła się u niej gdzieś między kartkowaniem starego numeru czasopisma „Przekrój“ a zarywaniem nocy na czytaniu reportaży Wydawnictwa Czarne. Oprócz grania w MMO-rpgi kolekcjonuje retro sprzęt, który jest dla niej sposobem na zachowanie kawałka historii technologii. Niepohamowana fanka i teoretyczka polskich seriali z przełomu lat 90. i 00. „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM