Prawdziwy przeskok generacyjny? Poznaliśmy pełną specyfikację Nintendo Switch 2

Za sprawą Digital Foundry poznaliśmy wreszcie pełną specyfikację Switcha 2. Będzie on mniej wydajny od Xboksa Series S, ale nadal prezentuje się jako przyzwoity sprzęt.

konsole
Agnieszka Adamus14 maja 2025
Źrodło fot. YouTube | Nintendo
i

Trzy tygodnie dzielą nas od premiery Nintendo Switch 2. Już niedługo więc fani będą mogli zakupić sprzęt (o ile planów nie pokrzyżują im problemy z dostępnością). Chociaż w zorganizowanym niedawno pokazie, japoński gigant zdradził wiele szczegółów związanych z konsolą to w całości zabrakło jednego – pełnej specyfikacji. Teraz jednak za sprawą Digital Foundry dowiedzieliśmy się więcej o wnętrzu handhelda.

Już wcześniej pojawiały się doniesienia pokazujące, z jak dużym przeskokiem generacyjnym mamy do czynienia. Nvidia przybliżyła publice szczegóły związane z GPU i CPU napędzającymi konsolę. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że Switch 2 będzie wspierał technologię DLSS oraz ray tracing. Te rozwiązania pozwolą Switchowi 2 na uruchamianie bardziej wymagających tytułów.

Jeśli natomiast chodzi o pełną specyfikację to przez dłuższy czas była ona tajemnicą. Teraz jednak za sprawą materiału Digital Foundry, wreszcie poznaliśmy szczegóły.

  1. CPU: ARM Cortex A78C (8-rdzeniowy)
  2. Taktowanie procesora: 998MHz (zadokowany), 1101MHz (tryb przenośny)
  3. GPU: Nvidia Tegra T239
  4. Architektura GPU: Ampere
  5. Rdzenie CUDA: 1536
  6. Taktowanie GPU: 1007MHz (zadokowany), 561MHz (tryb przenośny)
  7. Szyna pamięci: 128-bit/LPDDR5
  8. Przepustowość pamięci: 102GB/s (zadokowany), 68GB/s (tryb przenośny)
  9. Pamięć RAM: 12 GB (3 zużywane przez system)
  10. Zużycie zasobów przez system: 2 rdzenie

Wynika z niej, że Switch 2 zaoferuje moc obliczeniową GPU na poziomie 3,072 TFLOPS w trybie zadokowanym i 1,71 TFLOPS, gdy gramy w opcji mobilnej. Mamy więc tutaj do czynienia ze sprzętem, który plasuje się poniżej Xboksa Series S, który to oferuje 4 TFLOPS. Patrząc jednak z perspektywy pierwszego Switcha, to mamy tutaj do czynienia z ogromnym skokiem. Handheld ten oferuje bowiem jedynie ułamek mocy swojego następcy.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy

Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy

Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak

Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak

Jak wylogować się z konta Google? To łatwe

Jak wylogować się z konta Google? To łatwe

Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem

Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem