Ekran powitalny w PS2 nie był przypadkowy. Co symbolizowały białe kolumny?

Co skrywa ekran startowy PlayStation 2? Okazuje się, że kolumny na nim przedstawione nie są przypadkowe.

gaming
Adam Adamczyk24 maja 2022
22

źródło:Youtube | Politoed

Główna grafika do tego artykułu jest doskonałym przykładem obrazu, który można usłyszeć. Wielu graczy doskonale zna ekran startowy po uruchomieniu PlayStation 2 – prezentuje on długie bloki, wyłaniające się w akompaniamencie charakterystycznego ambientu. Okazuje się, że liczba oraz długość tychże obiektów nie jest przypadkowa.

Easter egg już na starcie

Uruchamiając PlayStation 2, nie zawsze dokładnie przyglądaliśmy się wspomnianym blokom, ponieważ traktowaliśmy je jako zwykły ekran startowy. Ponadto trwał on zaledwie kilka sekund, więc nie było czasu, aby zastanowić się nad tym, czy figury na ekranie mają jakiekolwiek znaczenie. Otóż mają, bo jak się okazuje, ich liczba odpowiada temu, jak często graliśmy w daną grę. To jednak nie koniec, ponieważ zmieniają się także wymiary kolumn. Bloki są renderowane na ekranie w czasie rzeczywistym na podstawie liczby zapisów na karcie pamięci i ich rozmiarów, co oznacza, że wysokość każdej kolumny reprezentuje czas, jaki gracz poświęcił danemu tytułowi na konsoli PS2.

Ciekawostek ciąg dalszy

Ekran powitalny w PS2 nie był przypadkowy. Co symbolizowały białe kolumny? - ilustracja #1
Animowane kulki również zawierają ukryte znaczenie

Po uruchomieniu konsoli, w której nie znajduje się płyta z grą, po grafice przedstawiającej monochromatyczne bloki, pojawia się animacja niewielkich, kręcących się kulek. W rzeczywistości symbolizują one zegar ustawiony w systemie PlayStation 2. Czasami można zaobserwować, że kulki łączą się ze sobą i zmieniają się w jedną, dużą. Taka grafika oznacza, że na zegarze minęła minuta. Jeśli widzimy dwie kulki, na zegarze minęło 30 sekund. Trzy kulki określają 20 lub 40 sekund, a cztery światełka informują, że na zegarze upłynęło 15 lub 45 sekund. Za zapamiętywanie czasu i daty odpowiedzialna jest wbudowana bateria. Jesli po rozruchu PS2 okaże się, że świecące kulki się nie poruszają, oznacza to, że bateria przestała działać.

Zastosowanie daty

Przeglądając na karcie pamięci stany zapisów konkretnych tytułów, mogliśmy sprawdzić, kiedy w nie graliśmy. W Metal Gear Solid 3: Snake Eater mogliśmy jednak znaleźć pewne ciekawe zastosowanie dla ustawień w biosie konsoli.

Uwaga! W tym miejscu pojawia się spoiler dotyczący gry.

Na pewnym etapie toczymy bój z bossem znanym jako The End. Jest nim bardzo leciwy jegomość, który doskonale posługuje się karabinem snajperskim. Możemy pokonać go w konwencjonalny sposób, jednak Kojima nie byłby sobą, gdyby nie naszpikował swojej gry ciekawostkami. W trakcie walki możemy zapisać grę, wyjśc z niej, a nastepnie ustawić datę na konsoli na osiem dni do przodu. Wówczas po uruchomieniu MGS3 okaże się, że nasz rywal umarł ze starości.

Więcej artykułów związanych z PlayStation znajdziecie tutaj:

  1. Nowe PS5 od Sony – zarejestrowano odświeżony model
  2. Sony rekrutuje do pracy nad PlayStation 6

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

Masz zainstalowaną grę Ubisoftu? Jeśli, tak to możesz nie otrzymać aktualizacji Windowsa 11

Masz zainstalowaną grę Ubisoftu? Jeśli, tak to możesz nie otrzymać aktualizacji Windowsa 11

Switch 2 może doczekać się wyjątkowego rozwiązania, który rozwiąże problem brakujących padów

Switch 2 może doczekać się wyjątkowego rozwiązania, który rozwiąże problem brakujących padów

Bluesky - starter packi. Czym są i jak je tworzyć? Podpowiadamy

Bluesky - starter packi. Czym są i jak je tworzyć? Podpowiadamy

Intel XeSS coraz częściej pojawia się w grach. Możemy go znaleźć już w ponad 200 produkcjach

Intel XeSS coraz częściej pojawia się w grach. Możemy go znaleźć już w ponad 200 produkcjach

Nowy przeciek daje nam wgląd w specyfikację jednej z kart graficznych Intel Arc Battlemage

Nowy przeciek daje nam wgląd w specyfikację jednej z kart graficznych Intel Arc Battlemage