futurebeat.pl NEWSROOM Dokucza Ci stuttering w grze? RTX IO od Nvidii ma szansę to zmienić Dokucza Ci stuttering w grze? RTX IO od Nvidii ma szansę to zmienić RTX IO opracowane przez Nvidię znacznie usprawnia ładowanie zasobów gier, takich jak tekstury i geometria. Ich dekompresją zajmuje się GPU, zamiast CPU i RAM, jak dotychczas. gamingArkadiusz Strzała24 lipca 2023 9 Źrodło fot. Nvidiai Zjawisko określane mianem klatkowania lub stutteringu, może się wyraźnie zmniejszyć dzięki technologii Nvidii. Producent kart GeForce uruchomił RTX IO – system dekompresji danych bazujący na wykorzystaniu GPU. Omija on ewentualne wąskie gardła w postaci szyny danych i procesora. RTX IO – dekompresja GPURTX IO pozwala przesyłać skompresowane dane, takie jak geometria i tekstury, do procesora graficznego bezpośrednio, gdzie zostaną zdekompresowane. Wcześniej zajmował się tym procesor główny komputera, angażując pamięć RAM. Do karty trafiały „gotowe” zasoby, znacznie większe objętościowo. Różnica w przetwarzaniu zasobów dzięki RTX IO. Źródło: Nvidia Nvidia pokazała na przykładzie Portal: Prelude RTX, jaki wpływ na ładowanie tekstur gry i zużycie miejsca na dysku ma technologia RTX IO: RTX IO znacznie usprawnia komunikację, oto przykład z gry. Źródło: Nvidia Jak widać, RTX IO objawia swoje benefity nawet na starszych kartach z rodziny RTX 2000, choć im nowszy i mocniejszy układ, tym dekompresja działa sprawniej. Nowa technologia może pomóc zniwelować problem stutteringu, z którym boryka się obecnie wiele wymagających tytułów, obszernych pod względem wielkości instalacji i danych. Powiązane:Rośnie zapotrzebowanie na pamięć DDR5 i HBM; to sprawka AI Ładowanie gier i tak staje się coraz szybsze, dzięki dyskom SSD. Paski ładowania to często bardziej fikcja, niż rzeczywiste wgrywanie danych. RTX IO to kolejny krok w usprawnieniu działania gier, ograniczające występowanie sprzętowych wąskich gardeł. Karty graficzne RTX 40 kupisz na Allegro Może Cię zainteresować: Szybsze ładowanie gier na SSD dzięki aktualizacji sterowników NvidiiMotorola Razr 40 Ultra z niespodziewaną usterką w teście wytrzymałości Czytaj więcej:Dwuletnie GPU AMD pokonało RTX-a 4080, nie obyło się bez modyfikacji Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: gaming karty graficzne komputery Nvidia wydajność / płynność animacji Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS