futurebeat.pl NEWSROOM „Dochodzimy do punktu, w którym konsole przestaną być istotne” - mówi były szef PlayStation „Dochodzimy do punktu, w którym konsole przestaną być istotne” - mówi były szef PlayStation Były prezes PlayStation Worldwide Studios w udzielanym wywiadzie mówi o końcu konsolowych wojen. Uważa on, że sprzęt dotarł do pewnego punktu zwrotnego w rozwoju, a dalsze zwiększanie wydajności nie ma większego sensu. gamingArkadiusz Strzała5 grudnia 2024 Źrodło fot. Andrew M, Unsplashi Shawn Layden, były szef PlaySttaion Worldwide Studios udzielił wywiadu serwisowi Eurogamer. Porusza w nim temat przyszłości konsol i gier na nie przeznaczone. Uważa on, że rozwój sprzętu dotarł do pewnego punktu, który jest symbolem „ostatecznej specyfikacji”. Nie mają już sensu wojny, a tzw. tytułówekskluzywnych może być coraz mniej. Stagnacja konsol?Zdaniem rozmówcy Eurogamera, konsola może stać się mniej znacząca w ciągu najbliższych kilku generacji. Rywalizacja między platformami ma coraz mniejszy sens, gdy używają one bardzo podobnych układów tego samego producenta. Podobnie może być z „wojną na teraflopy” – skok wydajności z kolejnymi generacjami jest coraz mniejszy, więc i to pozostaje już bez znaczenia. Nadchodzi czas, kiedy wszyscy ogłosimy, że wojna się skończyła – Shawn Layden, były prezes PlayStation Worldwide Studios. Niekoniecznie może to mieć odbicie w marketingu producentów, ponieważ już teraz Microsoft zapowiada następnego Xboksa jako wielki, pokoleniowy skok (ciekawe, czy faktycznie tak się stanie). PS5 Pro także miało być rewolucją wydajności, tymczasem co najwyżej jest ewolucją. Nieco na uboczu stoi Nintendo, które zna sposoby, aby zawsze znaleźć swoją odmienną drogę, omijając potyczki w mocy obliczeniowej. Powiązane:Plotki o współpracy Xboksa i Steam budzą obawy o funkcje wstecznej kompatybilności Shawn Layden mówi też o kosztach tworzenia gier, które rosną niemal wykładniczo z każdą generacją sprzętu. Ten proces raczej nie może zachodzić w nieskończoność, bariera może być coraz bliżej. Tytuły, które wcześniej opłacało się ograniczyć do jednej platformy, tworząc grę na wyłączność, teraz są konwertowane na inne ekosystemy, aby zwiększyć sprzedaż. Zrozumiało to nawet Sony, które do tej pory było liderem rynku konsol. Nie doczekamy się kolejnego skoku wydajności z PS1 na PS2 – w tej kwestii osiągnęliśmy już maksimum. Jeśli mówimy o teraflopach i ray tracingu, jesteśmy już poza arkuszem, który większość ludzi zaczyna rozumieć – Shawn Layden, były prezes PlayStation Worldwide Studios. Moim zdaniem jednak nie można się zgodzić z twierdzeniem, że gracze nie są zainteresowani dużą mocą obliczeniową, czy ray tracingiem. Wiele tytułów na PC zyskało drugie życie po wprowadzeniu tej technologii. Być może w grach z PS5 zaadoptowanych dla PS5 Pro tryb RT niewiele zmienia, ale pozycje zaprojektowane specjalnie dla mocniejszej konsoli Sony mają szansę zmienić to podejście. PlayStation 5 kupisz w sklepie RTV Euro AGD Czytaj więcej:Microsoft testuje Game Hubs do konsol Xbox. Przydatna funkcja czy dodatkowe utrudnienie? Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: gaming Xbox konsole stacjonarne Sony PS5 / PlayStation 5 Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Switch 2 na Nintendo Direct, prezentacja potrwa aż 60 minut. Oglądaj z nami na żywo już 2 kwietnia o 15:00 Switch 2 na Nintendo Direct, prezentacja potrwa aż 60 minut. Oglądaj z nami na żywo już 2 kwietnia o 15:00 Optymalizacja oraz grafika na plus, ale ucierpiała fizyka. Recenzja techniczna Wreckfest 2 Optymalizacja oraz grafika na plus, ale ucierpiała fizyka. Recenzja techniczna Wreckfest 2 Nowy raport zaskakuje; NVIDIA słabnie tam, gdzie miała być niepokonana Nowy raport zaskakuje; NVIDIA słabnie tam, gdzie miała być niepokonana Kontroler do Nintendo Switch 2 może otrzymać duże ulepszenie; przeciek wskazuje na nową funkcję Kontroler do Nintendo Switch 2 może otrzymać duże ulepszenie; przeciek wskazuje na nową funkcję Chłodzenie wodne w PC stają się coraz bardziej popularne, ale ekspert pokazuje, że producenci oszukują na materiałach Chłodzenie wodne w PC stają się coraz bardziej popularne, ale ekspert pokazuje, że producenci oszukują na materiałach