Xbox nie porzuci konsol. Phil Spencer zapewnia, że firma nadal będzie produkować własny sprzęt

Dyrektor generalny Microsoft Gaming Phil Spencer zapewnił, że firma nie zamierza porzucać konsol stacjonarnych.

gaming
Kamil Cuber16 listopada 2024
2
Źrodło fot. Unsplash | Diego Marín.
i

Na początku roku w sieci pojawiły się pogłoski, że Microsoft może zrezygnować z produkcji konsol stacjonarnych. Wielu użytkowników Xboxów poważnie podeszło do tej plotki, co spowodowało zalanie mediów społecznościowych falą komentarzy. Amerykański gigant kilka dni później zaprzeczył krążącym po sieci przeciekom i stwierdził, że nie będzie porzucał produkcji sprzętu dla graczy.

Jednak do tej pory firma nie podzieliła się żadnymi pewnymi informacjami na temat nowego Xboxa. Dodatkowo obawy wśród graczy wzbudził fakt, że Microsoft coraz chętniej inwestuje w usługi grania w chmurze i multiplatformowość wydawanych gier. Pojawiły się jedynie sugestie, że przedsiębiorstwo pracuje nad własnym handheldem. Dlatego dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości. Udzielił on wywiadu dla magazynu Rolling Stone, w którym zapewnił, że firma nie zamierza rezygnować z konsol stacjonarnych.

Jak zapewnił dyrektor generalny, Microsoft nadal zamierza pracować nad rozwojem sprzętu dla graczy. W najbliższych latach na rynek ma trafić kilka konsol. Niestety nie zostało podane jakie dokładnie będą to urządzenia. Jednak możemy spodziewać się, że jednym z nich będzie wspomniany handheld od Xboxa. Phil Spencer już kilkukrotnie zapewniał, że chciałby, aby amerykański gigant zaoferował własnym przenośnym urządzeniem.

W przyszłości na pewno wypuścimy na rynek więcej konsol i innych urządzeń.

Niemniej firma nie zamierza zmieniać swojej obecnej polityki. Przedsiębiorstwo nadal planuje oferować gry oraz usługi kojarzone do tej pory z Xboxem na większej ilości platform oraz urządzeń. Jednym z kluczowych filarów firmy ma stać się Xbox Cloud Gaming.

Odnotowujemy największy wzrost graczy Xbox wśród użytkowników komputerów PC i chmury. Społeczność konsolowa nie rośnie równie szybko na ich tle. Cenimy tych klientów, ale to w chmurze i komputerach pc, oraz większej dostępności gier leży rozwój i ekspansja Xboxa.

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Dostęp do streamingu staje się za drogi? Piractwo osiąga „skalę przemysłową”

Dostęp do streamingu staje się za drogi? Piractwo osiąga „skalę przemysłową”

Fanowska strona o Gwiezdnych wojnach narzędziem służb. CIA używało portalu do komunikacji ze szpiegami

Fanowska strona o Gwiezdnych wojnach narzędziem służb. CIA używało portalu do komunikacji ze szpiegami

Gdy nawet 10 MB robiło wrażenie. Cudowne nośniki danych, które pamięta każde dziecko lat 90

Gdy nawet 10 MB robiło wrażenie. Cudowne nośniki danych, które pamięta każde dziecko lat 90

Garmin i Strava - jak połączyć i dlaczego moim zdaniem warto to zrobić

Garmin i Strava - jak połączyć i dlaczego moim zdaniem warto to zrobić

Powrót do babci: Gracz buduje „przytulne” miejsce na komputer w pokoju dziecięcym po ciężkich miesiącach

Powrót do babci: Gracz buduje „przytulne” miejsce na komputer w pokoju dziecięcym po ciężkich miesiącach