futurebeat.pl NEWSROOM Dobra wiadomość dla graczy. Duża aktualizacja Microsoftu z DirectX 12 ma na celu ograniczenie bottlenecków procesora Dobra wiadomość dla graczy. Duża aktualizacja Microsoftu z DirectX 12 ma na celu ograniczenie bottlenecków procesora Nowa funkcja DirectX 12 wprowadza zmiany w autonomii GPU, ograniczające bottlenecki procesora graficznego. gamingAnita Zych13 marca 2024 Źrodło fot. Unsplash | Andrey Matveevi Pierwotnie, nowa funkcja DirectX 12 funkcjonowała od jakiegoś czasu w wersji demonstracyjnej. Kilka dni temu, Microsoft postanowił oficjalnie udostępnić Work Graphs - na blogu firmy możemy natrafić na opracowany przez inżynierów wpis, Amary Patel oraz Texa Riddell, w którym wyjaśniają na jakiej zasadzie działa D3D12 Work Graphs. Czym jest D3D12 Work Graphs?Głównym założeniem rozwiązania jest zminimalizowanie ograniczeń, związanych z obliczeniami w obrębie jednostki GPU. Oprócz tego autorzy chcą odblokować więcej możliwości, jakie może dać użytkownikowi procesor graficzny. Powiązane:„Składanie własnego PC to obecnie dramat”. Internauci krytykują kondycję branży w 2025 roku Jeśli do jednostki procesora graficznego trafia wiele obciążeń, początkowe kalkulacje, dokonywane przez urządzenie, określają jaką późniejszą pracę musi wykonać GPU - D3D12 ma być nowym podejściem, pozwalającym na zarządzanie właśnie tymi obliczeniami. Zamiast polegać na wstępnych obliczeniach GPU, nowe rozwiązanie pozwala wątkom modułu cieniującego (ang. shader threads) na żądanie wykonania innej pracy. Work Graphs jest grafem węzłów, gdzie każdy węzeł może wywołać żądania wykonania dowolnego z nich, bez oczekiwania na ich uruchomienie. Jak możemy przeczytać, dzięki takiemu rozwiązaniu, użytkownik jest w stanie określić strukturę pracy oraz przyszłe obliczenia algorytmiczne, bez posiadania zaawansowanej wiedzy na temat konkretnego sprzętu. Takie podejście do wykonywania obliczeń przez jednostkę GPU, daje swobodę układowi przy wyborze wykonania optymalnych dla systemu obliczeń. Perspektywa dostawców procesorów graficznychDo grona firm, które udostępniają technologię DirectX12 Work Graph, należą między innymi NVIDIA oraz AMD. Giganci technologiczni sugerują, że jest to prawdopodobnie jedna z ważniejszych aktualizacji w historii. Jak możemy przeczytać we wpisie udostępnionym na blogu NVIDIA: Wykresy pracy w API Direct3D 12 pomagają rozwiązać niektóre dobrze znane problemy i umożliwiają nowe kreatywne pomysły. Natomiast AMD w swoim komunikacie pisze: Jedną z najważniejszych historii, jest wydanie interfejsu API Microsoft DirectX 12 Work Graphs 1.0. Prace nad nim trwały już jakiś czas, ale teraz są już dostępne dla wszystkich i gotowe do użytku produkcyjnego Jeśli chodzi o urządzenia, jakie mogą obsługiwać najnowszą technologię, dostarczoną przez Microsoft, producenci wyróżniają następujące urządzenia: AMD - Radeon RX 7000 Series (oprogramowanie Adrenalin do pobrania tutaj)NVIDIA - NVIDIA GeForce RTX od serii 3000 (najnowsze sterowniki do pobrania tutaj)Czytaj więcej:Odkrywa w sklepie kartę graficzną za niespełna 1200 złotych, która jest tylko dla deweloperów POWIĄZANE TEMATY: gaming karty graficzne patche i aktualizacje DirectX 12 Anita Zych Anita Zych Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę. Switch 2 na Nintendo Direct, prezentacja potrwa aż 60 minut. Oglądaj z nami na żywo już 2 kwietnia o 15:00 Switch 2 na Nintendo Direct, prezentacja potrwa aż 60 minut. Oglądaj z nami na żywo już 2 kwietnia o 15:00 Optymalizacja oraz grafika na plus, ale ucierpiała fizyka. Recenzja techniczna Wreckfest 2 Optymalizacja oraz grafika na plus, ale ucierpiała fizyka. Recenzja techniczna Wreckfest 2 Nowy raport zaskakuje; NVIDIA słabnie tam, gdzie miała być niepokonana Nowy raport zaskakuje; NVIDIA słabnie tam, gdzie miała być niepokonana Kontroler do Nintendo Switch 2 może otrzymać duże ulepszenie; przeciek wskazuje na nową funkcję Kontroler do Nintendo Switch 2 może otrzymać duże ulepszenie; przeciek wskazuje na nową funkcję Chłodzenie wodne w PC stają się coraz bardziej popularne, ale ekspert pokazuje, że producenci oszukują na materiałach Chłodzenie wodne w PC stają się coraz bardziej popularne, ale ekspert pokazuje, że producenci oszukują na materiałach