futurebeat.pl NEWSROOM „Chcemy być uczciwi i transparentni” - Xbox wprowadza długo oczekiwaną zmianę w pokazach, na które mogą czekać fani PS5 „Chcemy być uczciwi i transparentni” - Xbox wprowadza długo oczekiwaną zmianę w pokazach, na które mogą czekać fani PS5 Phil Spencer, w niedawnym wywiadzie ujawnił plany dotyczące przyszłych prezentacji gier. Microsoft zamierza w czytelny sposób informować ludzi o dostępności tytułów na różnych platformach. W tym celu, na zwiastunach pojawią się loga PlayStation 5 i Nintendo Switch, jeśli dana produkcja jest na nie przeznaczona. konsoleKrystian Łukasik17 lutego 2025 1 Źrodło fot. Jonathan Kemper | Unsplashi Spis treści: Loga PlayStation i Nintendo Switch zagoszczą na prezentacjach MicrosoftuStrategia otwartości przynosi korzyściDostępność gier motorem napędowym rozwojuPrzyszłość wciąż niezbyt pewna Microsoft kontynuuje swoją politykę otwierania się na inne platformy. Gracze korzystający z konsol PlayStation 5 mają powody do radości, bowiem nadchodząca zmiana w prezentacjach gier Xbox z pewnością ich ucieszy. Loga PlayStation i Nintendo Switch zagoszczą na prezentacjach MicrosoftuSzef marki Xbox, Phil Spencer, w wywiadzie udzielonym dla portalu Xbox Era, ujawnił interesujące nowości dotyczące przyszłych pokazów i transmisji na żywo organizowanych przez firmę. Dotychczas, gdy na prezentacjach Xbox pojawiały się zapowiedzi tytułów zmierzających również na inne platformy, brakowało jednoznacznej informacji na ich temat. Teraz ma się to zmienić. W przyszłych zwiastunach gier, które będą wydawane również na PlayStation 5 czy Nintendo Switch, zobaczymy odpowiednie loga tych platform. Ma to na celu wyeliminowanie jakichkolwiek niejasności i zapewnienie pełnej przejrzystości co do dostępności danego tytułu. Chodzi po prostu o to, by być uczciwym i transparentnym w kwestii tego, gdzie gry się ukazują – wyjaśnia Spencer. Szef Xboxa zdradził również, że korporacja rozważała wprowadzenie tej modyfikacji już podczas czerwcowego pokazu w 2024 roku. Niestety, z powodu braku odpowiednich materiałów graficznych, nie udało się tego zrealizować. Przykładem może być „DOOM: The Dark Ages”, który krótko po tamtym wydarzeniu został potwierdzony również na PS5 i ma spore szanse ukazać się również na Nintendo Switch 2. Strategia otwartości przynosi korzyściSpencer wspomniał również, że decyzja o uwidocznieniu logo innych platform jest częścią szerszej strategii Microsoftu. Firma nie ukrywa, że chce, aby społeczność Xboxa i oferowane przez nią gry były dostępne na jak największej liczbie urządzeń. Oczywiście, jak zauważa sam prezes, nie na każdym sprzęcie można zaoferować identyczne doświadczenia. Chcę być transparentny wobec ludzi – umieścimy informację o wydaniu gier na Nintendo Switch. Podobnie z wydaniem tytułów na PlayStation, czy Steam…. Ludzie powinni wiedzieć, w których sklepach mogą dostać nasze gry, ale chcę, żeby mogli doświadczyć naszej społeczności Xbox w naszych tytułach i wszystkiego, co mamy do zaoferowania, w każdym możliwym miejscu. W wywiadzie Spencer odniósł się również do obaw niektórych osób, którzy spekulowali, czy Xbox nie podzieli losu Segi, rezygnując z produkcji własnego sprzętu. Zapewnił jednak, że firma szanuje obawy społeczności i chce, aby ludzie mieli pewność, że nadal będą mogli grać w swoje ulubione tytuły na konsolach Xbox. Potwierdził także, że hardware wciąż będzie produkowany. Dostępność gier motorem napędowym rozwojuSpencer zauważa, że blokowanie produkcji na poszczególnych platformach nie przynosi korzyści nikomu. W dzisiejszych czasach to właśnie tytuły, a nie platformy, są najważniejszym elementem branży. Umożliwienie większej liczbie osób grania w dany tytuł jest, zdaniem Spencera, korzystne dla wszystkich. Dzięki chmurze i wsparciu dla komputerów PC, Xbox notuje wzrosty w regionach, gdzie sprzedaż konsol nie jest wysoka, na przykład w Azji. „Najszybciej rozwijającą się usługą Xboxa jest właśnie granie w chmurze”. Przyszłość wciąż niezbyt pewnaPomimo pozytywnego wybrzmienia całego wywiadu, z jednej strony, Microsoft notuje sukcesy jako wydawca gier, rozwijając Game Pass i stawiając na multiplatformowość. Z drugiej strony, sprzedaż konsol Xbox Series S/X nie dorównuje wynikom poprzednich generacji, a firma zdaje się być mniej zainteresowana konkurowaniem na rynku sprzętu. Mimo plotek o potencjalnym handheldzie czy odświeżonej wersji obecnej generacji, brak konkretnych zapowiedzi w tych kwestiach ze strony Microsoftu rodzi obawy o przyszłość konsol Xbox. Decyzja o uwidocznieniu logo konkurencyjnych platform na prezentacjach gier Xbox może być postrzegana jako kolejny krok w kierunku większej otwartości, ale jednocześnie budzi niepojojące pytania o rolę samego sprzętu Xbox w przyszłej strategii firmy. POWIĄZANE TEMATY: konsole Xbox (konsola) Xbox One X Xbox / PC Game Pass Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Windowsy, o których wolelibyśmy zapomnieć. Tvtech wspomina najgorsze wersje systemu Windowsy, o których wolelibyśmy zapomnieć. Tvtech wspomina najgorsze wersje systemu Do sieci wyciekły pierwsze rendery Google Pixel 10. Telefon ma otrzymać trzeci aparat Do sieci wyciekły pierwsze rendery Google Pixel 10. Telefon ma otrzymać trzeci aparat Co nowego w iOS 19? Apple ma wprowadzić zmiany w designie, jakich nie widzieliśmy od lat Co nowego w iOS 19? Apple ma wprowadzić zmiany w designie, jakich nie widzieliśmy od lat Ryzen 9 9950X3D w pierwszych recenzjach: jedyna wada to cena Ryzen 9 9950X3D w pierwszych recenzjach: jedyna wada to cena Nothing Phone (3a) trafił do sprzedaży, a pierwsi nabywcy mogą liczyć na gratisy Nothing Phone (3a) trafił do sprzedaży, a pierwsi nabywcy mogą liczyć na gratisy