AI usunie indyjski akcent u pracowników call center; brzmi jak science fiction, ale już się dzieje

Firma Teleperformance, wykorzystuje sztuczną inteligencję, by usunąć indyjski akcent pracowników call center, obsługujących zachodnich klientów. Ma to zwiększyć przejrzystość i poprawić interakcję z klientami.

tech
Marek Pluta4 marca 2025
Źrodło fot. Unsplash | Alex Kotliarskyi
i

Jak donosi brytyjski The Telegraph, znaleziono zupełnie nowe, nietypowe zastosowanie dla sztucznej inteligencji. Firma Teleperformance, będąca największym na świecie operatorem call center, wykorzystuje tę technologię do usunięcia indyjskiego akcentu u pracowników obsługujących zachodnich klientów. Powinno to wyeliminować ewentualne problemy z komunikacją.

Nietypowe zastosowanie AI

Sztuczna inteligencja ma już wiele zastosowań, np. takich jak generowanie własnej muzyki lub tworzenie filmów, ale wciąż pojawiają się nowe. Jednym z ciekawszych pomysłów na jej wykorzystanie, ma firma Teleperformance, zajmująca się dostarczaniem usług call center dla wielu koncernów. Przedsiębiorstwo, które w samych tylko Indiach zatrudnia około 90 tysięcy osób i obsługuje wielu partnerów takich jak Vodafone, eBay, zaczęło właśnie stosować AI, by poprawić jakość świadczonych usług.

Rozwiązanie opracowane przez startup Sanas z siedzibą w Palo Alto, wykorzystuje sztuczną inteligencję do redukcji szumów tła, odfiltrowując zbędne dźwięki, takie jak rozmowy biurowe, syreny itp., by poprawić w ten sposób jakość połączeń. Jej głównym zadaniem jest jednak usuwanie indyjskiego akcentu pracowników call center, obsługujących zachodnich klientów. Technologia robi to w czasie rzeczywistym, co według przedstawicieli firmy, pomoże zmniejszyć liczbę nieporozumień wynikających z trudności w zrozumieniu pracowników.

Koniec z hinduskim akcentem w call center

Teleperformance potwierdziło, że wdrożyło już tę technologię w Indiach, a teraz rozszerza ją również na inne kraje. Na razie nie chce jednak ujawnić, którzy jej klienci korzystają z nowego narzędzia.

Reakcje na temat wspomnianego rozwiązania są różne. Wielu użytkowników uważa, że nie jest to dobry pomysł, gdyż nie ma nic przeciwko indyjskiemu akcentowi i cieszy się, że może porozmawiać z prawdziwą osobą, która chce pomóc rozwiązać istniejący problem. Użytkownicy obawiają się również, że takie rozwiązania mogą w przyszłości prowadzić do całkowitego zastąpienia pracowników call center, sztuczną inteligencją.

To bardzo realny scenariusz, gdyż z punktu widzenia centrów obsługi telefonicznej, stosowanie podobnych narzędzi będzie z pewnością bardzo korzystne. AI pozwoli bowiem obsługiwać kilka zapytań klientów jednocześnie, usprawniając ich obsługą, a równocześnie obniżając koszty prowadzenia działalności.

POWIĄZANE TEMATY: tech AI / sztuczna inteligencja

Marek Pluta

Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Google oficjalnie prezentuje YouTube Premium Lite. Usługa wyłączy jedynie część reklam

Google oficjalnie prezentuje YouTube Premium Lite. Usługa wyłączy jedynie część reklam

Czy AMD nauczyło się na błędach Nvidii? RX 9070 i 9070 XT trafiły do polskich sklepów

Czy AMD nauczyło się na błędach Nvidii? RX 9070 i 9070 XT trafiły do polskich sklepów

140 FPS i 4K bez upscalingu - demo technologiczne, które udowadnia, że bajery nie są potrzebne

140 FPS i 4K bez upscalingu - demo technologiczne, które udowadnia, że bajery nie są potrzebne

Świeci się, gamingowa, 10/10. O tym, jak oświetlenie robi robotę w przypadku podkładki pod myszkę

Świeci się, gamingowa, 10/10. O tym, jak oświetlenie robi robotę w przypadku podkładki pod myszkę

Pierwszy na świecie dysk twardy ważył tyle, co 20000 dysków SSD - jego pojemność dziś wywołuje jedynie uśmiech

Pierwszy na świecie dysk twardy ważył tyle, co 20000 dysków SSD - jego pojemność dziś wywołuje jedynie uśmiech