futurebeat.pl NEWSROOM 500 Wh bateria kluczem do elektryfikacji transportu morskiego i lotniczego 500 Wh bateria kluczem do elektryfikacji transportu morskiego i lotniczego CATL ma szansę zrewolucjonizować rynek baterii. Chińska firma zaprezentowała ogniwa o gęstości energii 500 Wh/kg sprawiające, że elektryfikacja transportu morskiego i lotniczego może stać się możliwa. newsAgnieszka Adamus23 kwietnia 2023 2 Źrodło fot. Twitter | CATLi Nadchodzi rewolucja na rynku baterii o wysokich pojemnościach. Kilka dni temu, chińska firma CATL zaprezentowała model o imponującej gęstości energii 500 Wh/kg. Z jego pomocą elektryfikacja transportu morskiego i lotniczego może stać się możliwa (via Reuters). Powiązane:Ile trwa podróż na Jowisza? CATL pokazała swoje najnowsze osiągnięcie podczas targów motoryzacyjnych Auto Shanghai. W czasie prezentacji zdradzono kilka interesujących informacji na temat ogniw. Na ten moment nie znane są szczegóły dotyczące projektu baterii. Szef zespołu naukowego CATL – Wu Kai – zdradził jedynie, że firma zastosowała nowe materiały do stworzenia anody i separatora oraz zastosowała skondensowany elektrolit. Dodatkowo, opracowana przez chińczyków bateria ma być lżejsza od tych stosowanych obecnie. Ogniwa te mają wejść do produkcji jeszcze w tym roku.Jak już wspomniano „skondensowana bateria” posiada gęstość energii 500 Wh/kg. Dla porównania, ogniwa 4680 od Tesli osiągają od 272 do 296 Wh/kg.Przedstawiciele CATL poinformowali, że pracują nad stworzeniem samolotu zasilanego przy pomocy nowego typu baterii. Oczywiście projekt ma być dostosowany do obecnych standardów bezpieczeństwa.Oczywiście lotnictwo to nie wszystko. Możliwe, że z czasem nowe ogniwa znajdą swoje zastosowania w transporcie morskim. Dodatkowo wykorzystanie tych baterii w samochodach, pozwoli zmniejszyć ich wagę. W teorii wszystko prezentuje się bardzo dobrze. O tym, jak całość prezentować się będzie w praktyce przekonamy się, gdy baterie wejdą już do masowej produkcji. Czytaj więcej:Starlinki, Perseidy i inne cuda. To zobaczymy na polskim niebie w 2025 roku POWIĄZANE TEMATY: nauka baterie Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. Gracz PS5 przygarnia wróbla, którego prawie złapał dmuchawą do liści, teraz po prostu siedzi na kontrolerze podczas grania Gracz PS5 przygarnia wróbla, którego prawie złapał dmuchawą do liści, teraz po prostu siedzi na kontrolerze podczas grania iPhone 17 Plus nie ujrzy światła dziennego? Jego miejsce ma zastąpić iPhone 17 Air iPhone 17 Plus nie ujrzy światła dziennego? Jego miejsce ma zastąpić iPhone 17 Air „Wpadłem na ten pomysł, gdy zdałem sobie sprawę, że lodówka jest zimna” - użytkownik Reddit pokazuje swoją „darmową klimatyzację” „Wpadłem na ten pomysł, gdy zdałem sobie sprawę, że lodówka jest zimna” - użytkownik Reddit pokazuje swoją „darmową klimatyzację” To będzie najtańsza karta graficzna Nvidii. Poznaliśmy polskie ceny RTX-ów 5050 To będzie najtańsza karta graficzna Nvidii. Poznaliśmy polskie ceny RTX-ów 5050 8 GB VRAM w 2025 roku to porażka. Nowy GeForce RTX 5050 jest tego najlepszym dowodem 8 GB VRAM w 2025 roku to porażka. Nowy GeForce RTX 5050 jest tego najlepszym dowodem