futurebeat.pl NEWSROOM 360p z DLSS 4 jest jak 1080p; Świetny wynik Marvel's Spider-Man 2 z RTX 4060 360p z DLSS 4 jest jak 1080p; Świetny wynik Marvel's Spider-Man 2 z RTX 4060 Najwidoczniej nawet przy ekstremalnym upscalingu z 360p do 1080p, karta GeForce RTX 4060 jest w stanie zapewnić satysfakcjonującą płynność rozgrywki. YouTuber wykonał eksperyment na grze Marvel’s Spider-Man 2. gamingKrystian Łukasik4 lutego 2025 Źrodło fot. Marvel's Spider-Man 2 | Steami Spis treści: Technologia DLSS 4 w akcjiJakość obrazuKomentarze internautów Pomimo kontrowersji narosłych wokół technologii skalowania obrazu DLSS 4, a zwłaszcza wokół samego generowania i upscalingu klatek, nie można zaprzeczyć, że rozwiązanie to może być niemałą rewolucją, szczególnie w kontekście urządzeń przenośnych. Niedawno opublikowany film na kanale RandomGamingHD szczegółowo pokazuje, jak karta graficzna GeForce RTX 4060 osiąga ponad 90 klatek na sekundę w grze Marvel’s Spider-Man 2, przeskalowanej do rozdzielczości 1080p z bazowych 360p, zachowując przy tym dobrą grywalność. Technologia DLSS 4 w akcjiPo ustawieniu DLSS 4 na „maksymalną wydajność” i bazowej rozdzielczości na 360p, przeskalowanej do 1080p, karta graficzna Nvidia RTX 4060 pokazała się z dobrej strony. W połączeniu z procesorem Intel i7-12700F, zdołała wygenerować ponad 90 klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach graficznych (oczywiście bez ray tracingu). Po włączeniu śledzenia promieni, średnia liczba klatek na sekundę spadła do około 50, co nie jest idealnym wynikiem, lecz wciąż dalekim od niegrywalnego. Jakość obrazuPomimo renderowania gry w tak niskiej rozdzielczości, oprawa wizualna była w znacznej części bardzo zadowalająca. Choć drobne artefakty i sporadyczne niedoskonałości graficzne nie należały do rzadkości, ogólne wrażenia z rozgrywki z użyciem DLSS 4 były satysfakcjonujące, przynajmniej dla autora filmiku. Gra Spider-Man 2 uruchomiona z technologią DLSS 4, skalująca obraz z 360p do 1080pŹródło: YouTube | RandomGaminginHD Trzeba mieć na uwadze fakt, że jakiekolwiek problemy z grafiką mogą też być związane z czymś innym niż zastosowanie DLSS przy bardzo niskiej rozdzielczości. Sam port PC tego tytułu przeżywa wyjątkowo trudne chwile. W weekend informowaliśmy o burzliwej premierze, gdzie mimo zaskakująco niskich wymagań sprzętowych, gracze doświadczyli lawiny problemów technicznych. Wśród nich były: migotanie tekstur, błędy w wyświetlaniu interfejsu, nieprawidłowe oświetlenie i brakujące elementy otoczenia. Komentarze internautówSam filmik spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony widzów, którzy byli pod wrażeniem jakości obrazu i wydajności osiągniętej dzięki DLSS 4. Po 30 latach znowu zaczęliśmy grać w 360p, wow, inżynierowie technologii są naprawdę nostalgiczni – skomentował pod materiałem użytkownik @itsmegod-ub4zc. Z jednej strony to całkiem dobrze, że to działa i wygląda w porządku. Z drugiej strony, wyobraź sobie, że cofasz się do lat 2016-2017 i mówisz, że niektórzy ludzie w 2025 roku będą z własnej woli grać w rozdzielczości niższej niż średnia rozdzielczość gier na PS2... Szalone – zauważył @jesser4221. To wygląda niesamowicie dobrze jak na 360p. Wyobraźcie sobie, gdybyśmy mieli dostęp do takiej jakości obrazu, kiedy wyszedł oryginalny XBOX – stwierdził @Longlostpuss. Wielu komentujących wyraziło również nadzieję, że technologia DLSS 4 zostanie szeroko wykorzystana w nadchodzącej konsoli Nintendo Switch 2, znacząco poprawiając jakość grafiki i płynność rozgrywki. Źródło: YouTube | RandomGaminginHD Test przeprowadzony przez RandomGamingHD pokazuje zatem, że technologia DLSS 4 może zdziałać cuda. To możliwe nawet w tak ekstremalnych warunkach, jak skalowanie obrazu z rozdzielczości 360p do 1080p na niezbyt dobrze zoptymalizowanej grze. Tym samym, osiągnięte wyniki są obiecujące, zwłaszcza dla urządzeń o ograniczonej mocy obliczeniowej, takich jak nadchodzący Switch 2, czy możliwy następca Steam Decka. Choć technologia ta nie jest pozbawiona wad, jej potencjał jest niezaprzeczalny. POWIĄZANE TEMATY: gaming Nvidia RTX DLSS GeForce RTX 4060 Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Valve rzuci wyzwanie PS5 i Xbox? Plotki mówią o nowej konsoli Steam Valve rzuci wyzwanie PS5 i Xbox? Plotki mówią o nowej konsoli Steam Z tym zasilaniem RTX 5090 traci 5% na wydajności Z tym zasilaniem RTX 5090 traci 5% na wydajności Były szef Playstation o prezentacji Switcha 2: „byłem zaskoczony, że nie było zbyt wielu niespodzianek” Były szef Playstation o prezentacji Switcha 2: „byłem zaskoczony, że nie było zbyt wielu niespodzianek” PS6 bez napędu? Były szef PlayStation: „Nie sądzę, by Sony mogło sobie na to pozwolić” PS6 bez napędu? Były szef PlayStation: „Nie sądzę, by Sony mogło sobie na to pozwolić” Youtuber podpisał RTX-a 5090 i kilka godzin później znalazł go na aukcji. Nie szczędził sprzedawcy ostrych słów Youtuber podpisał RTX-a 5090 i kilka godzin później znalazł go na aukcji. Nie szczędził sprzedawcy ostrych słów