Zbyt udany, by trafił na Zachód: ten handheld PS1 nigdy nie opuścił Japonii, obchodzi właśnie 25-lecie

To małe urządzenie od Sony obchodzi swoje 25-te urodziny. Nigdy nie opuściło Japonii, ponieważ było tak popularne.

rozrywka
Anita "anison99" Zych24 stycznia 2024
3
Źrodło fot. unsplash | Nikita Kostrykin
i

To małe urządzenie od Sony obchodzi swoje 25-te urodziny. W czasach swojej świetności cieszyło się niezwykłą popularnością.

Oficjalnie po raz pierwszy o PocketStation wspomniano w lutym 1998 roku. Sony podało do publicznej informacji, że rozpoczyna prace nad urządzeniem, które według źródeł miało służyć graczom podczas braku dostępu do konsoli PlayStation 1, dając szanse na alternatywne źródło rozrywki oraz jako karta pamięci, przechowująca zapisane stany gry.

Źródło: Wikipedia / Evan-Amos
Źródło: Wikipedia / Evan-Amos

Zaledwie rok później od pierwszego ogłoszenia o rozpoczęciu prac nad akcesorium, PocketStation trafiło do dystrybucji na terenie Japonii. Artykuł opublikowany w serwisie Strefa PSX wspomina o planach Sony w kwestii premier międzynarodowych urządzenia - niestety przez nieprzewidywalnie duże zainteresowanie nowością, wszystkie przygotowane partie musiały trafić na japoński rynek. W efekcie premiery planowane w USA i Europie musiały zostać przesunięte w czasie, a finalnie nigdy do nich nie doszło.

Małe urządzenie, kilka zastosowań

PocketStation służyło użytkownikom jako karta pamięci. Mogliśmy na nim zapisać stan gry i mieć ograniczony dostęp do zapisanych danych, bez podpinania urządzenia do konsoli. Nośnik pamięci pozwalał na przeglądanie zapisów oraz dzięki małemu ekranikowi LCD, podgląd ile dostępnej przestrzeni pozostało do zagospodarowania.

Dodatkowym zastosowaniem rozbudowanej karty pamięci była możliwość rozszerzenia zawartości tytułów konsolowych o mini gry, a nawet pełnoprawne rozbudowane gry z fabułą. Tylko wybrane tytuły obsługiwały integrację z PocketStation i według autora nierzadko dostarczały wiele dodatkowej zawartości do wersji na PlayStation 1. Podkreśla również, że tyczy się to głównie gier wydanych na japoński rynek. Przykładem, będącym wyjątkiem od reguły, było wskazanie Final Fantasy VIII w amerykańskiej wersji.

POWIĄZANE TEMATY: rozrywka PlayStation Sony

Anita "anison99" Zych

Anita "anison99" Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Stany Zjednoczone doświadczają inwazji owadów jakiej nie widziano od 1803 r

Stany Zjednoczone doświadczają inwazji owadów jakiej nie widziano od 1803 r

iPad Air M2 vs iPad Pro M4 - czym się od siebie różnią? 5 rzeczy jest kluczowych

iPad Air M2 vs iPad Pro M4 - czym się od siebie różnią? 5 rzeczy jest kluczowych

Jak zmienić nazwę użytkownika w Windows 11? Pokazujemy dwie metody

Jak zmienić nazwę użytkownika w Windows 11? Pokazujemy dwie metody

Walka z OpenAI kosztowała New York Times już milion dolarów

Walka z OpenAI kosztowała New York Times już milion dolarów

NASA stawia na rozwiązania rodem z filmów science-fiction. Na Księżycu ma powstać lewitująca kolej

NASA stawia na rozwiązania rodem z filmów science-fiction. Na Księżycu ma powstać lewitująca kolej