futurebeat.pl NEWSROOM „Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation „Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation Szef PlayStation, Hermen Hulst, udzielił wywiadu, w którym przyznał, że przyszłość gier będzie opierać się na balansie między ludzkim podejściem, a wykorzystaniem AI. gamingAgnieszka Adamus4 grudnia 2024 1 Źrodło fot. Unsplash | Taylor Ri Sztuczna inteligencja budzi mieszane uczucia. Jedni postrzegają ją jako narzędzie usprawniające codzienną pracę, a inny potencjalne zagrożenie, które negatywnie odbije się chociażby na dziełach kultury. Oczywiście te niepokoje dotyczą również branży gier, która dość intensywnie inwestuje obecnie w wiele nowych rozwiązań. Czy jednak faktycznie jest się czego obawiać? Słowa CEO PlayStation Hermena Hulsta, sugerują, że rozwiązania oparte o AI mogą okazać się pomocne (via Wccftech). Dyrektor generalny udzielił ostatnio wywiadu dla BBC, w którym poruszył on temat przyszłości gamingu oraz tego jaki wpływ będzie miała na nią sztuczna inteligencja. Wizja przedstawiona przez Hulsta jest dość optymistyczna i zakłada odpowiedni balans między pracą człowieka oraz wykorzystaniem AI. Podejrzewam, że popyt na gry będzie podwójny: jeden na innowacyjne doświadczenia oparte na sztucznej inteligencji, a drugi na ręcznie tworzone, przemyślane treści. Kluczowe znaczenie będzie miało znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem AI, a zachowaniem ludzkiego podejścia. Jim Ryan to doświadczony deweloper. Przez lata pracował w Guerrilla Games, czyli studiu odpowiedzialnym za takie popularne produkcje jak Killzone czy Horizon: Zero Dawn. Można więc założyć, że doskonale zdaje sobie sprawę z możliwości, jakie niesie za sobą AI. Warto pamiętać, że Sony już teraz wykorzystuje sztuczną inteligencję. Wraz z premierą PS5 Pro, na rynku pojawiło się PSSR, czyli technologii skalowania obrazu. Jest to jednak rozwiązanie sprzętowe, które ma zapewnić lepszą jakość grafiki. Na to, jak będą wyglądać gry Sony stworzone z pomocą AI przyjdzie nam zapewne jeszcze trochę poczekać. POWIĄZANE TEMATY: gaming AI / sztuczna inteligencja Sony Interactive Entertainment Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. Jaki laptop do GTA 6? Sprawdzamy i odpowiadamy Jaki laptop do GTA 6? Sprawdzamy i odpowiadamy Dostęp do streamingu staje się za drogi? Piractwo osiąga „skalę przemysłową” Dostęp do streamingu staje się za drogi? Piractwo osiąga „skalę przemysłową” Fanowska strona o Gwiezdnych wojnach narzędziem służb. CIA używało portalu do komunikacji ze szpiegami Fanowska strona o Gwiezdnych wojnach narzędziem służb. CIA używało portalu do komunikacji ze szpiegami Gdy nawet 10 MB robiło wrażenie. Cudowne nośniki danych, które pamięta każde dziecko lat 90 Gdy nawet 10 MB robiło wrażenie. Cudowne nośniki danych, które pamięta każde dziecko lat 90 Garmin i Strava - jak połączyć i dlaczego moim zdaniem warto to zrobić Garmin i Strava - jak połączyć i dlaczego moim zdaniem warto to zrobić