„Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation

Szef PlayStation, Hermen Hulst, udzielił wywiadu, w którym przyznał, że przyszłość gier będzie opierać się na balansie między ludzkim podejściem, a wykorzystaniem AI.

gaming
Agnieszka Adamus4 grudnia 2024
Źrodło fot. Unsplash | Taylor R
i

Sztuczna inteligencja budzi mieszane uczucia. Jedni postrzegają ją jako narzędzie usprawniające codzienną pracę, a inny potencjalne zagrożenie, które negatywnie odbije się chociażby na dziełach kultury. Oczywiście te niepokoje dotyczą również branży gier, która dość intensywnie inwestuje obecnie w wiele nowych rozwiązań. Czy jednak faktycznie jest się czego obawiać? Słowa CEO PlayStation Hermena Hulsta, sugerują, że rozwiązania oparte o AI mogą okazać się pomocne (via Wccftech).

Dyrektor generalny udzielił ostatnio wywiadu dla BBC, w którym poruszył on temat przyszłości gamingu oraz tego jaki wpływ będzie miała na nią sztuczna inteligencja. Wizja przedstawiona przez Hulsta jest dość optymistyczna i zakłada odpowiedni balans między pracą człowieka oraz wykorzystaniem AI.

Podejrzewam, że popyt na gry będzie podwójny: jeden na innowacyjne doświadczenia oparte na sztucznej inteligencji, a drugi na ręcznie tworzone, przemyślane treści. Kluczowe znaczenie będzie miało znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem AI, a zachowaniem ludzkiego podejścia.

Jim Ryan to doświadczony deweloper. Przez lata pracował w Guerrilla Games, czyli studiu odpowiedzialnym za takie popularne produkcje jak Killzone czy Horizon: Zero Dawn. Można więc założyć, że doskonale zdaje sobie sprawę z możliwości, jakie niesie za sobą AI.

Warto pamiętać, że Sony już teraz wykorzystuje sztuczną inteligencję. Wraz z premierą PS5 Pro, na rynku pojawiło się PSSR, czyli technologii skalowania obrazu. Jest to jednak rozwiązanie sprzętowe, które ma zapewnić lepszą jakość grafiki. Na to, jak będą wyglądać gry Sony stworzone z pomocą AI przyjdzie nam zapewne jeszcze trochę poczekać.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Błędy, znikające tekstury i pikujące fps-y. Recenzja techniczna Microsoft Flight Simulator 2024

Błędy, znikające tekstury i pikujące fps-y. Recenzja techniczna Microsoft Flight Simulator 2024

Kiedy startuje podsumowanie roku Spotify Wrapped 2024? (Aktualizacja: już jest)

Kiedy startuje podsumowanie roku Spotify Wrapped 2024? (Aktualizacja: już jest)

Nowa aplikacja i generator klatek - Intel wykłada na stół wszystkie karty i goni konkurencję

Nowa aplikacja i generator klatek - Intel wykłada na stół wszystkie karty i goni konkurencję

Indiana Jones and the Great Circle z absurdalnie wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Nawet w zalecanych znajdziemy 32 GB RAM

Indiana Jones and the Great Circle z absurdalnie wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Nawet w zalecanych znajdziemy 32 GB RAM

Stabilny lider rynku: Windows 10 znów na fali, lecz jego koniec jest bliski

Stabilny lider rynku: Windows 10 znów na fali, lecz jego koniec jest bliski