futurebeat.pl NEWSROOM Wózek Śmierci: Ten pojazd pełen urządzeń USB był zmorą wczesnych komputerów z systemem Windows Wózek Śmierci: Ten pojazd pełen urządzeń USB był zmorą wczesnych komputerów z systemem Windows W świecie nowych technologii wszelkiego rodzaju błędy i niedociągnięcia są na porządku dziennym. Nie inaczej było w przypadku integracji Windowsa 98 z interfejsem USB. W celu rozwiązania wszystkich związanych z nią problemów deweloperzy z Microsoftu stworzyli tzw. „Wózek Śmierci”, za pomocą którego testowano zachowanie systemu wobec podłączanych do niego urządzeń peryferyjnych. techMichał Kłodziński28 listopada 2023 Źrodło fot. Midjourneyi Wprowadzony w 1996 roku interfejs USB szybko zyskiwał popularność, stąd też każdy twórca oprogramowania chciał, żeby jego nowy system operacyjny był z nim całkowicie kompatybilny. Złącze USB dało się we znaki również samemu Billowi Gatesowi, kiedy jego asystent Chris Capossela w kwietniu 1998 roku na targach COMDEX podłączył skaner w celu zaprezentowania kompatybilności Windowsa 98 z urządzeniami plug and play. Zaowocowało to pojawieniem się BSoD (Blue Screen of Death), czyli niebieskiego ekranu śmierci. Zaistniałą sytuację Bill Gates skomentował słowami: „To pewnie dlatego nie dostarczamy jeszcze systemu Windows 98”. „Wózek Śmierci” był zwykłym wózkiem biurowym, tyle że wypełnionym po brzegi kilkudziesięcioma urządzeniami połączonymi ze sobą za pomocą kilku hubów USB. Wśród nich były m.in. trzy myszki, cztery klawiatury, drukarki, a nawet przymocowana do niego w celach humorystycznych kierownica do gier. W owym czasie za pomocą USB można było podłączyć do 64 urządzeń jednocześnie, postanowiono więc przetestować Windows 98 w najbardziej ekstremalnych okolicznościach. Nazwa „Wózek Śmierci” wzięła się od tego, że często po podłączeniu urządzeń peryferyjnych za pomocą jednej wtyczki do maszyny testowej, na ekranie komputera wyświetlał się blue screen. Testowanie Windowsa 98 za pomocą tego budzącego grozę wśród programistów wózka polegało najczęściej na podłączaniu kabla USB do komputera i sprawdzaniu poszczególnych peryferiów lub odłączaniu go po upływie zaledwie kilku sekund zanim system je zainstalował. W momencie wystąpienia błędu krytycznego do akcji wkraczali programiści, którzy mieli za zadanie naprawić system. Powiązane:Jak odczytać klucz produktu Windows? Choć podłączanie kilkudziesięciu urządzeń naraz wydaje się dosyć szalonym pomysłem działania te przyczyniły się do tego, że w dzisiejszych czasach możemy niemalże bezproblemowo podłączać oraz odłączać urządzenia USB do naszych komputerów nie zastanawiając się, czy system sobie z tym poradzi. Czytaj więcej:Jak zresetować lub odinstalować sterowniki karty graficznej? POWIĄZANE TEMATY: tech Windows Microsoft historia komputerów USB Michał Kłodziński Michał Kłodziński Grami interesuje się od dzieciństwa. Preferuje RTS-y, RPG-i oraz gry wyścigowe. Absolwent Historii na Uniwersytecie Szczecińskim. Pasjonuje się historią (głównie XX wieku), sportem, motoryzacją, geografią i nowinkami ze świata nowych technologii. Oprócz grania, w wolnym czasie pochłania filmy i literaturę fantastyczno-naukową, tworzy amatorskie projekty w Blenderze oraz słucha muzyki rockowej i niezależnej. Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy „Streamuj własną grę” - Xbox wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy „Streamuj własną grę” - Xbox wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy