Tymi elektrykami pojedziesz najdalej. Oto lista najpopularniejszych modeli z najdalszym zasięgiem

Na kanale Motor 1 pojawiła się lista 11 najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych, ułożona zgodnie z ich zasięgiem. Lider wyprzedził drugi na podium pojazd o blisko 100 kilometrów.

news
Miłosz Szubert30 stycznia 2024
Źrodło fot. Lucid Motors
i

Na kanale Motor 1 pojawiła się lista 11 najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych, ułożona zgodnie z ich zasięgiem. Lider wyprzedził drugi na podium pojazd o blisko 100 kilometrów.

Przy wyborze odpowiedniego samochodu elektrycznego, jednym z podstawowych parametrów, jakie powinno się sprawdzić, jest to, ile kilometrów jest on w stanie przejechać na jednym ładowaniu. Oficjalne podawane dane, otrzymane podczas procedury testowej WLTP, nie zawsze muszą być jednak precyzyjne. Dlatego też przydają się niezależne testy. Relacja z jednego z nich pojawiła się na niemieckojęzycznym kanale Motor 1. Oto materiał filmowy.

Warunki testu

Redakcja Motor 1 wykorzystała do testu 11 najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych, dostępnych na rynku. Są to BMW i5, BYD Seal, Fiat 600e, Hyundai Ioniq 6, Jeep Avenger, Kia EV9, Lexus RZ, Lucid Air, Tesla Model 3, Toyota bZ4X i Volskwagen ID.7. Wszystkie zostały naładowane do 100% i wyprowadzone w tym samym czasie wzdłuż Autostrada del Grande Raccordo Anulare – obwodnicy otaczającej Rzym we Włoszech, która dobrze symuluje trudności, z jakimi muszą zmagać się kierowcy na co dzień. Jeżdżono nimi aż do momentu, gdy poziom energii spadł do 5% (po części stąd duże rozbieżności w rankingu w porównaniu z danymi WLTP, jednakże jest to podejście praktyczniejsze, gdyż niewiele osób faktycznie wyczerpuje baterię całkowicie między ładowaniami). Temperatura wynosiła około 13 stopni Celsjusza, zatem warunki do jazdy były optymalne. Kto zatem wyszedł z tego całego starcia zwycięsko?

Który elektryk zwyciężył?

Niekwestionowanym liderem został Lucid Air GT. Dzięki akumulatorowi o pojemności 112 kWh udało mu się osiągnąć 571 kilometrów na rzymskiej obwodnicy. To blisko o 100 kilometrów więcej, niż laureat drugiego miejsca, Tesla Model 3. Najsłabiej wypadł Lexus RZ, który przejechał jedynie 243 km, a zużycie energii oscylowało na poziomie 26,3 kWh/100km.

Aby ułatwić Wam rozeznanie w wynikach, zapaszmy Was do zapoznania się z poniższą tabelką. W wersji oryginalnej została ona przygotowana przez redaktorów serwisu ArenaEV.

Model

Zasięg

Wynik WLTP

Zużycie energii

Pojemność baterii

Lucid Air

571 km

839 km

19.6 kWh/100km

112 kWh

Tesla Model 3

498 km

629 km

15.1 kWh/100km

75 kWh

BMW i5

489 km

582 km

16.6 kWh/100km

81.2 kWh

Hyundai Ioniq 6

476 km

614 km

18.1 kWh/100km

74 kWh

BYD Seal

452 km

570 km

18.3 kWh/100km

82.5 kWh

Kia EV9

448 km

563 km

18.5 kWh/100km

96 kWh

Volkswagen ID.7

400 km

621 km

19.3 kWh/100km

77 kWh

Fiat 600e

282 km

409 km

19.6 kWh/100km

51 kWh

Jeep Avenger

275 km

401 km

21.4 kWh/100km

51 kWh

Toyota bZ4X

249 km

419 km

25.7 kWh/100km

64 kWh

Lexus RZ

243 km

406 km

26.3 kWh/100km

64 kWh

Prace nad zwiększaniem zasięgu

Rzecz jasna twórcy elektryków cały czas pracują nad zwiększeniem na różne sposoby zasięgów swoich pojazdów. Dziś informowaliśmy Was o nowym projekcie Hyundaya i Kii, mającym za zadanie zmniejszenie oporu powietrza, jaki wpływa na pojazd, i wydłużenie tym samym dystansu jazdy o około 6 kilometrów w testowanym modelu. Więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu.

POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Windowsy, o których wolelibyśmy zapomnieć. Tvtech wspomina najgorsze wersje systemu

Windowsy, o których wolelibyśmy zapomnieć. Tvtech wspomina najgorsze wersje systemu

Do sieci wyciekły pierwsze rendery Google Pixel 10. Telefon ma otrzymać trzeci aparat

Do sieci wyciekły pierwsze rendery Google Pixel 10. Telefon ma otrzymać trzeci aparat

Co nowego w iOS 19? Apple ma wprowadzić zmiany w designie, jakich nie widzieliśmy od lat

Co nowego w iOS 19? Apple ma wprowadzić zmiany w designie, jakich nie widzieliśmy od lat

Ryzen 9 9950X3D w pierwszych recenzjach: jedyna wada to cena

Ryzen 9 9950X3D w pierwszych recenzjach: jedyna wada to cena

Nothing Phone (3a) trafił do sprzedaży, a pierwsi nabywcy mogą liczyć na gratisy

Nothing Phone (3a) trafił do sprzedaży, a pierwsi nabywcy mogą liczyć na gratisy