futurebeat.pl NEWSROOM Tak wyglądała „realistyczna” grafika 20 lat temu. AMD prezentuje nostalgiczne demo technologiczne Tak wyglądała „realistyczna” grafika 20 lat temu. AMD prezentuje nostalgiczne demo technologiczne AMD udostępniło demo technologiczne sprzed 20 lat. Pozwala ono zobaczyć jak bardzo ewoluowała grafika. gamingKamil Cuber14 lutego 2025 1 Źrodło fot. YouTube | AMD.i Od czasu pojawienia się rynku pierwszych gier, grafika niesamowicie się rozwinęła. Początkowo dominowały tytuły 2D, które później zastępowały produkcje 3D o bardzo prostej oprawie wizualnej. Jednak na przestrzeni lat możliwości komputerów mocno ewoluowały. Najnowsze tytuły AAA posiadają pojedyncze postacie składające się z kilkudziesięciu tysięcy poligonów. Obecnie, graczom może być ciężko wyobrazić sobie jak kiedyś wyglądała „realistyczna” grafika. Jeśli macie ochotę powrócić do dawnych czasów, to jest teraz dobra okazja. Firma AMD udostępniła na Youtube nostalgiczne demo technologiczne sprzed dwóch dekad. Pozwala ono przenieść się w czasie i zobaczyć jaka grafika wtedy imponowała graczom. Omawiane wideo dobrze ukazuje, jak niektóre aspekty grafiki, które dawniej były uważane za przełomowe, obecnie stały się standardem w branży. Możemy wymienić choćby dynamiczne oświetlenie i cienie, refleksy pojawiające się na powierzchni wody czy przezroczyste szyby w oknach. Możemy także zauważyć, że twórcy dema próbowali także dodać trochę „życia” do całej sceny poprzez powiewającą na wietrze markizę czy przejeżdżający samochód. Wrażenie na graczach mogły także robić elementy, takie jak rynna ze spływającą wodą czy smugi deszczu pojawiające się na powierzchni witryny sklepowej. Powiązane:FSR kontra DLSS. Jak bardzo technologia AMD zostaje w tyle względem konkurencji na początku 2025 roku? Warto przy okazji porównać omawiane demo do gier wydawanych w 2005 roku. Wtedy na rynku pojawiły się takie kultowe produkcje jak Resident Evil 4, Call of Duty 2 czy God of War. Dzięki temu możemy zobaczyć jak to, co teraz pokazało nam AMD, wyprzedzało swoje czasy. Screen pochodzący z gry Resident Evil 4. Źródło: Gry-Online. Możemy jedynie żałować, że AMD nie zdecydowało się na odtworzenie dema korzystając z nowoczesnych technologii. Pozwoliłoby to bezpośrednio porównać jak bardzo zmieniła się grafika w ciągu ostatnich 20 lat. Szczególnie, że cała scena jest spowita w deszczu, więc przy wykorzystaniu ray tracingu mogłaby ona ponownie zabłysnąć. Czytaj więcej:Tak źle nie było od 20 lat; wydajność procesorów zaczęła spadać POWIĄZANE TEMATY: gaming AMD Kamil Cuber Kamil Cuber Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a. RTX-y 5090 w polskich sklepach straszą cenami. Kwoty nawet dwukrotnie przebijają te sugerowane przez Nvidię RTX-y 5090 w polskich sklepach straszą cenami. Kwoty nawet dwukrotnie przebijają te sugerowane przez Nvidię Mobilne RTX-y 50 opóźnione? Winna ma być sztuczna inteligencja Mobilne RTX-y 50 opóźnione? Winna ma być sztuczna inteligencja Nintendo Switch 2 miało trafić na czarny rynek; prawie 160 000 złotych za egzemplarz Nintendo Switch 2 miało trafić na czarny rynek; prawie 160 000 złotych za egzemplarz Dla mnie to najciekawsza gra State of Play, a dzięki goglom PlayStation VR2 doświadczę jej mrocznego świata na innym poziomie Dla mnie to najciekawsza gra State of Play, a dzięki goglom PlayStation VR2 doświadczę jej mrocznego świata na innym poziomie Nawet 4 terabajty VRAM? Nowa technologia od SanDisk może na to pozwolić Nawet 4 terabajty VRAM? Nowa technologia od SanDisk może na to pozwolić