futurebeat.pl NEWSROOM Szef Nvidii mówi o wykorzystaniu AI w grach, lecz gracze doszukują się przede wszystkim oszczędności Szef Nvidii mówi o wykorzystaniu AI w grach, lecz gracze doszukują się przede wszystkim oszczędności Czy możemy liczyć na regres technologiczny kart graficznych? Czy pojawi się RTX 5080 z 8 GB pamięci? Zdaniem graczy może do tego przyczynić się wykorzystanie AI w dynamicznym generowaniu treści gier. gamingArkadiusz Strzała24 czerwca 2024 1 Źrodło fot. Nvidia, YouTubei Jensen Huang udzielił krótkiego wywiadu, w którym omawia wykorzystanie AI w tworzeniu gier i przyszłą technologię DLSS 4. Jego zdaniem sztuczna inteligencja może w pewnym stopniu „odciążyć”, zarówno zasoby komputerów, jak i twórców w tworzeniu treści. Ponieważ to może wydawać się mową o oszczędnościach, nie brakuje nieco prześmiewczych komentarzy. Szef Nvidii mówi o AI i DLSS 4Sztuczna inteligencja na pewno będzie odgrywać dużą rolę w przyszłości gamingu. Już teraz technologia DLSS oznacza zalety, w szczególności dla osób ze słabszym sprzętem, chcącym korzystać z większych rozdzielczości. Jednak to co, może generować AI w niedalekiej przyszłości, to znacznie obszerniejszy zbiór i należą do niego nawet treści bezpośrednio w grze. Sztuczna inteligencja w grach – używamy jej już do grafiki neuronowej i możemy generować [kolejne – autor] piksele na podstawie kilku pikseli wejściowych. Generujemy również klatki między klatkami – nie interpolujemy, ale generujemy. W przyszłości będziemy nawet generować tekstury i obiekty, a te mogą być niższej jakości i możemy sprawić, że będą wyglądać lepiej. Będziemy również generować postacie w grach – pomyśl o grupie sześciu osób, dwie mogą być prawdziwe, a pozostałe mogą być długoterminowymi sztucznymi inteligencjami. Gry będą tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji, będą miały sztuczną inteligencję w środku, a nawet komputer PC stanie się sztuczną inteligencją za pomocą G-Assist. Możesz użyć komputera jako asystenta AI, który pomoże ci w grze. GeForce to największa marka gamingowa na świecie, a my widzimy tylko jej drogi rozwoju, a wiele z nich ma w jakimś stopniu sztuczną inteligencję. Nie możemy się doczekać, aby umożliwić to większej liczbie osób – Jensen Huang, CEO Nvidia. Niektórzy gracze nie wydają się z tego cieszyć, a komentarz w stylu „czekamy na RTX 5080 z 8 GB VRAM” jest tego przykładem. Ich zdaniem generowanie części treści poprzez AI może pomóc zaoszczędzić zasoby sprzętowe, a być może wywołać nawet swego rodzaju regres techniczny. Rodzi to też obawy o jakość zawartości gry, wszak praca artystów to rzecz, dla której raczej niechętnie widzimy substytuty. Wstępnie przygotowane obiekty i tekstury zapewniają odpowiednią powtarzalności, z czym może być różnie, gdy obowiązki przejmie sztuczna inteligencja. Powiązane:RTX-y 50 mają zdominować rynek kart graficznych; Nvidia szykuje się do premiery Być może Jensen Huang odnosi się głównie do tła scen i rzeczy, na które raczej nie zwracamy uwagi. W tym przypadku AI może zastąpić LOD (Level of Detail), czyli tworzenie mniej dokładnych wersji obiektów widocznych w oddali. Póki co jednak, sam wolałbym, aby podstawowa zawartość gier niezmiennie była kreowana przez człowieka. Tylko on jest w stanie nadać zrozumiały charakter widokom i lokacjom. Karty graficzne w sklepie RTV Euro AGD Czytaj więcej:To koniec GeForce Experience; Nvidia App oficjalnie zastępuje starą aplikację Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: gaming karty graficzne AI / sztuczna inteligencja Nvidia GeForce RTX Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić Fatalny upscaling i wymagane konto PSN potrafią skutecznie zepsuć zabawę. Recenzja techniczna LEGO Horizon Adventures Fatalny upscaling i wymagane konto PSN potrafią skutecznie zepsuć zabawę. Recenzja techniczna LEGO Horizon Adventures Gracz nie otrzymuje zapłaty za swoją pracę, a na koniec w „nagrodę” dostaje wysokiej klasy PC z RTX 4090 Gracz nie otrzymuje zapłaty za swoją pracę, a na koniec w „nagrodę” dostaje wysokiej klasy PC z RTX 4090