„Stworzyliśmy potwora” - hiszpańska modelka zarabia do 10 000 euro miesięcznie, ale nie jest prawdziwa

Influencerzy mogą stracić źródło swoich dochodów szybciej, niż mogłoby się to wydawać. Hiszpańska modelka zarabia ponad 40 tysięcy złotych miesięcznie, a nawet nie jest prawdziwa.

rozrywka
Zbigniew Woźnicki22 października 2024
Źrodło fot. The Clueless
i

Największą popularność sztucznej inteligencji przyniosły generowania tekstu oraz tworzenie obrazów. W tej drugiej kategorii swoją niszę znajdują agencje, rezygnujące ze współpracy z modelkami. Przykładem jest agencja z Hiszpanii The Clueless, która na sukcesie Aitany Lopez postanowiła rozpocząć „współpracę” z kolejnymi wirtualnymi modelkami (vide Euronews).

AI pozwala na uniknięcie kaprysów człowieka

Odpowiednie wykorzystanie sztucznej inteligencji daje możliwość generowania fotografii, które są bliskie prawdziwym, a sama branża jest coraz więcej warta. To idealnie sprawdza się w marketingu internetowym, gdzie odpowiedni wizerunek na zdjęciach jest najważniejszy. Agencji The Clueless pozwoliło to wyjść na prostą, o czym opowiedział jej założyciel Rubén Cruz. Wcześniej firma przechodziła przez pewne problemy.

Część z tych kłopotów była związana z trudną współpracą z modelkami. Według Cruza sztuczna inteligencja jest pozbawiona własnego ego lub kaprysów, a co najważniejsze: nie jest tak droga. Jego zdaniem kwoty, jakie dostają niektórzy influencerzy są nieproporcjonalnie wielkie do tego, jaki wysiłek wkładają w swoją pracę:

Kim Kardashian zarabia milion euro na jednym poście na Instagramie, ale ona nie wyleczy raka. Nikt nie zarabia miliona tylko za wrzucenie posta na mediach społecznościowych. Dla mnie to jest absurdalne.

Dla agencji Aitana Lopez zarabia miesięcznie nawet ponad 40 tysięcy złotych, chociaż zazwyczaj ta kwota waha się od 10 do 15 tysięcy. Stabilne zarobki twórcy przypisują sobie, ponieważ zdaniem Cruza dużo wysiłku zostało włożone, żeby Aitana była jak najbardziej prawdziwa i trudna do odróżnienia od prawdziwej osoby. Według współzałożycielki The Clueless Diany Núnez agencja „stworzyła potwora”.

Obecnie firma „zatrudnia” trzy wirtualne modelki, z których każda ma cechować się innym charakterem. To ma dawać większy wybór firmom gotowym na współpracę. AI pozwala na dostosowanie modelki pod dany projekt. Dodatkowo sztuczna inteligencja zawsze będzie na czas. Reklama internetowa zaczyna się zmieniać nie do poznania.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Smartfon i powerbank w jednym: nowy telefon survivalowy z baterią 22 000 mAh

Smartfon i powerbank w jednym: nowy telefon survivalowy z baterią 22 000 mAh

Czy granie w 4K na monitorze 1080p ma sens? Zdanie społeczności jest jednogłośne

Czy granie w 4K na monitorze 1080p ma sens? Zdanie społeczności jest jednogłośne

Jak dobrać pamięć RAM do komputera stacjonarnego? Jedyny poradnik, jakiego potrzebujesz

Jak dobrać pamięć RAM do komputera stacjonarnego? Jedyny poradnik, jakiego potrzebujesz

WhatsApp z nową funkcją AI zapamięta szczegóły, którymi dzielisz się w rozmowie

WhatsApp z nową funkcją AI zapamięta szczegóły, którymi dzielisz się w rozmowie

Gracz ma problemy z przegrzewającym się PS5. Okazuje się, że mieszka zbyt blisko morza

Gracz ma problemy z przegrzewającym się PS5. Okazuje się, że mieszka zbyt blisko morza