futurebeat.pl NEWSROOM Sony prezentuje przełomową technologię: Doświadcz The Last of Us niemal, jak „na żywo” Sony prezentuje przełomową technologię: Doświadcz The Last of Us niemal, jak „na żywo” Na targach CES 2025 Sony przenosi graczy do świata The Last of Us. Niezwykła technologia to koncept zapewniający sensoryczne doświadczenia w rozgrywce. techJulia Sobasz9 stycznia 2025 4 Źrodło fot. Sony.pli Spis treści:The Last of Us w nowym świetleNowa era immersji? Internet przepełniony jest nowinkami z targów CES 2025, podczas których prezentowane są nowości z zakresu technologii. Sony dołożyło swoją cegiełkę, pokazując koncept, który pozwala zanurzyć się w świecie The Last of Us. The Last of Us w nowym świetleSony zaprezentowało Future Immersive Entertainment Concept, czyli technologię mającą zapewniać jak największą immersję. Obiektem prezentacji był futurystyczny, multimedialny pokój, wypełniony licznymi panelami Sony Crystal LED, na których wyświetlono fragment gry The Last of Us. Powiązane:Ten nowy kontroler Xbox wygląda łudząco podobnie do DualSense z PS5 Dzięki interaktywnym, haptycznym elementom i dźwiękowi przestrzennemu, gracze przenieśli się do miejsca rozgrywki niemal „na żywo”. Uczestnicy w ramach testu mogli za pomocą latarek oświetlić scenę w metrze z pierwszej części (a ekrany reagowały na światło w czasie rzeczywistym) oraz strzelać do zarażonych osób. W pokoju można było usłyszeć szepty, a parkiet drgał, np. wtedy, gdy metro z graczami wpadło do szybu. Dzięki dźwiękowi 3D oraz efektom dotykowym każda akcja w grze miała być odczuwalna na własnej skórze. Uczestnicy oświetlali sceny latarkami. Źródło: Sony | YouTube Nowa era immersji?Technologia ta jest jeszcze odległa o lata i prawdopodobnie niewiarygodnie droga, a doświadczenie jej poza targami CES nie jest jeszcze nigdzie dostępne – póki co, jest tylko dowodem koncepcji. Sony przedstawia koncept słowami: Sony bada sposoby rozwoju rozrywki opartej na lokalizacji. Łączy w tym celu technologie wideo, audio i efektów dotykowych, zapewniając twórcom nowe możliwości ekspresji. Zwiedzający mogą doświadczyć immersyjnej rozrywki, przenosząc się do wnętrza świata survivalowej gry akcji „The Last of Us”, który od niedawna obejmuje wideo w wysokiej rozdzielczości, dźwięk 3D i technologie węchowe. Nie da się ukryć, że taka forma immersji jest dużo ciekawsza niż gogle VR, które są dość nieporęczne. Zwiastun koncepcyjny z pewnością nie oddaje pełni doświadczeń, jednak trzeba przyznać, że jest to pomysł, który można by powielać w specjalnych wystawach lub parkach rozrywki, w których byłby to świetny patent na rozgrywki grupowe. Czytaj więcej:DLSS 4 „przewiduje przyszłość”, żeby zwiększyć płynność gier bez dodatkowych opóźnień - twierdzi Jensen Huang POWIĄZANE TEMATY: tech CES 2025 Sony CES (targi) Julia Sobasz Julia Sobasz Z wykształcenia dziennikarka, z powołania metińczyk. Pasja do pisania pojawiła się u niej gdzieś między kartkowaniem starego numeru czasopisma „Przekrój“ a zarywaniem nocy na czytaniu reportaży Wydawnictwa Czarne. Oprócz grania w MMO-rpgi kolekcjonuje retro sprzęt, który jest dla niej sposobem na zachowanie kawałka historii technologii. Niepohamowana fanka i teoretyczka polskich seriali z przełomu lat 90. i 00. Firma zajmująca się sztuczną inteligencją kupiła miliony drukowanych książek, a następnie zniszczyła je tylko po to, by wytrenować swój model sztucznej inteligencji Firma zajmująca się sztuczną inteligencją kupiła miliony drukowanych książek, a następnie zniszczyła je tylko po to, by wytrenować swój model sztucznej inteligencji Nowa wersja Siri, czyli asystenta Apple, może działać z wykorzystaniem technologii OpenAI Nowa wersja Siri, czyli asystenta Apple, może działać z wykorzystaniem technologii OpenAI Szanse na sukces to 1 do 210 bilionów. Koparka USB do Bitcoina to zwykły scam, ale ludzie wciąż ją kupują Szanse na sukces to 1 do 210 bilionów. Koparka USB do Bitcoina to zwykły scam, ale ludzie wciąż ją kupują Zamieszanie o wykorzystanie AI w The Alters. 11 bit Studios twierdzi, że doszło do tego przez przypadek Zamieszanie o wykorzystanie AI w The Alters. 11 bit Studios twierdzi, że doszło do tego przez przypadek W ciągu ostatnich trzech lat Windows stracił 400 milionów użytkowników. Czyżby pokłosie braku wsparcia dla Windowsa 10? W ciągu ostatnich trzech lat Windows stracił 400 milionów użytkowników. Czyżby pokłosie braku wsparcia dla Windowsa 10?