futurebeat.pl NEWSROOM Silniki V8 odchodzą bezpowrotnie, nawet szef Mercedes-AMG nie widzi dla nich miejsca Silniki V8 odchodzą bezpowrotnie, nawet szef Mercedes-AMG nie widzi dla nich miejsca W najnowszych Mercedesach E63 i C63 producent stawia na napęd hybrydowy i stosunkowo niewielkie pojemności. Czy charakterystyczny dźwięk V8 z czasów modeli SEC/SEL 560 na zawsze odejdzie do historii? newsArkadiusz Strzała23 sierpnia 2023 1 Źrodło fot. Mercedes-AMGi Wyobrażacie sobie topowe, sportowe modele Mercedesa, efekt kooperacji z AMG, ale bez bulgoczącego V8? Właśnie upada jeden z ostatnich bastionów dużych pojemności i widlastego układu cylindrów. Choć modele C63 i E63 pozostaną zasilane benzyną, to pod maskami znajdziemy hybrydowy napęd z silnikiem 4-cylindrowym lub co najwyżej 6-cylindrowym. Hybrydowe C63 i E63Według serwisu TheDrive, CEO Mercedes-AMG Michael Schiebe stanowczo zaprzeczył, jakoby silniki V8 miały powrócić w nadchodzącej generacji Mercedesów E63 i C63 w 2026 roku. Uważa on, że napęd hybrydowy jest w tym przypadku bardziej na miejscu i zgodny z aktualnymi trendami. Nie lubię mówić o innych producentach, ale wygląda na to, że na rynek trafia teraz znacznie więcej hybryd o wysokich osiągach. A przynajmniej zostały one zapowiedziane. Więc myślę, że mieliśmy rację, kiedy powiedzieliśmy: idźmy w tym kierunku – Michael Schiebe. Oczywiście nie można powiedzieć, by nadchodzące auta były powolne lub słabe. Mercedes-AMG C63 S E Performance będzie posiadał zintegrowany układ napędowy spalinowo-elektryczny. Choć jednostka 4-cylindrowa ma mieć pojemność tylko 2 litrów, całość ma wygenerować 671 KM mocy i powalające 1019 Nm momentu obrotowego. To wartość ocierająca się już o świat supersamochodów czy potężnych silników z samochodów ciężarowych. Mercedes-AMG C63S zyska hybrydowy napęd o dużej wydajności. Źródło: Mercedes-AMG To pozwoli zachować wysokie wartości przyspieszenia – od startu do 60 mil/h samochód ma się rozpędzać w zaledwie 3,4 sekundy. Jest jednak minus zastosowania takiego rodzaju technologii. Ciężar całego auta ma wynosić 2111 kg, a to jest o 362 kg więcej od poprzednika. Skomplikowany napęd hybrydowy niestety swoje waży, co może być zauważalne nie tylko na papierze. Napęd hybrydowy w sportowym Mercedesie. Źródło: Mercedes-AMG Jednak w Mercedesach o sportowym zacięciu od zawsze był obecny jeszcze jeden składnik, który jest w tym przypadku niezmiernie ważny. Słychać go najlepiej na początku poniższego materiału i w 1:35 minucie. Dźwięku prawdziwego V8 może brakować fanom sportowych Mercedesów, chyba że producent zdecyduje się na rozwiązanie, jakie jest w elektrycznym Dodge Chargerze i po prostu odtworzy dźwięk, jaki wydałaby potężna jednostka pod maską. Nie wiem jednak, czy takie wygenerowane brzmienie jest w stanie zadowolić osoby kupujące te, jakby nie było, drogie auta. Czy dla V8 nie ma już ratunku i zdecydowanie odchodzi do lamusa? Napiszcie w komentarzach. POWIĄZANE TEMATY: moto nowości samochody elektryczne Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Zamieszanie ze specyfikacją Switcha 2. Sporne informacje o odświeżaniu ekranu Zamieszanie ze specyfikacją Switcha 2. Sporne informacje o odświeżaniu ekranu Premiera RTX-ów 5060 Ti potwierdza, że w polskich sklepach nie ma co liczyć na ceny sugerowane przez Nvidię Premiera RTX-ów 5060 Ti potwierdza, że w polskich sklepach nie ma co liczyć na ceny sugerowane przez Nvidię RTX 5060 Ti vs 4060 Ti: „Model z 8 GB nie powinien w ogóle istnieć” RTX 5060 Ti vs 4060 Ti: „Model z 8 GB nie powinien w ogóle istnieć” Rywal dla RTX 5060 Ti nadchodzi. Znamy możliwą datę premiery RX 9060 XT Rywal dla RTX 5060 Ti nadchodzi. Znamy możliwą datę premiery RX 9060 XT Xbox pozwala na grę w chmurze w posiadane tytuły spoza Game Passa - ale jest jeden warunek Xbox pozwala na grę w chmurze w posiadane tytuły spoza Game Passa - ale jest jeden warunek