futurebeat.pl NEWSROOM PS5 Pro skorzysta z FSR 4? Sony pracuje nad nową wersją skalowania dla konsoli PS5 Pro skorzysta z FSR 4? Sony pracuje nad nową wersją skalowania dla konsoli PlayStation 5 Pro będzie mogło skorzystać z dobrodziejstw technologii FSR 4. Zdaniem Marka Cerny'ego Sony pracuje nad implementacją funkcji tego skalowania w kolejnej generacji PSSR. konsoleArkadiusz Strzała11 marca 2025 Źrodło fot. Sonyi Najnowsza technologia skalowania FSR 4 (FidelityFX Super Resolution) może trafić do PlayStation 5 Pro – zasugerował Mark Cerny, projektant systemów konsolowych Sony. Firma ma pracować już nad wdrożeniem jej odpowiednika, powinno to jednak nastąpić dopiero w 2026 roku. Gracze muszą więc jeszcze trochę poczekać, zanim będą mogli ocenić wszystkie zalety nowej technologii. Możliwości FSR 4 na PS5 ProPrzyszłe generacje PSSR (PlayStation Super Resolution) mają korzystać z funkcji FSR 4. Technologia upscalingu ma być dostosowana do wymogów tej platformy i całkiem możliwe, że ujrzymy ją pod zmienioną nazwą. Mark Cerny nazywa to „reimplementacją” technik skalowania na PS5 Pro. Zapewni to znacznie lepsze wrażenia wizualne, ostrzejszy obraz i dobrą wydajność podczas rozgrywki. Naszym celem jest udostępnienie czegoś bardzo podobnego do skalera FSR 4 na PS5 Pro dla gier z 2026 roku, jako następnej ewolucji PSSR; powinien on przyjmować te same dane wejściowe i generować praktycznie te same dane wyjściowe. Wdrożenie tego rozwiązania jest dość ambitne i czasochłonne, dlatego jeszcze nie zobaczyliście tego nowego upscalera na PS5 Pro – powiedział Mark Cerny. FSR 4 jest już obecny na komputerach PC i jest dobrze oceniany przez recenzentów. Wyeliminował wiele wad typowych dla systemów skalowania, jak nieostry obraz podczas ruchu, widoczny ghosting i piksele na kontrastowych krawędziach. FSR 4 podnosi jakość grafiki w grach, która jest zdecydowanie ostrzejsza, przy czym nie traci wiele na wydajności. AMD niestety nie udało się wyprzedzić Nvidii, bo dalej pozostaje w tyle, zaraz za DLSS 4 z modelem Transformer i funkcji generowania wielu klatek. Dla PS5 Pro technologia FSR 4 znaczy i tak bardzo wiele, obiecuje graczom konsolowym wizualną jakość rozgrywki dostępną do tej pory jedynie na kartach graficznych gamingowych komputerów. Szkoda tylko, że na to trzeba jeszcze poczekać do następnego roku. Konsole PlayStation 5 kupisz w sklepie RTV Euro AGD Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy! POWIĄZANE TEMATY: konsole Sony konsole stacjonarne PS5 / PlayStation 5 DLSS Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Jeden z największych producentów samochodów właśnie przyznał: samochody elektryczne nie są jego celem Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd Fan odtwarza Pokémon Red & Blue w pełnym 3D. Jego projekt pokazuje region Kanto jak nigdy dotąd „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS