PS5 Pro: Deweloperzy podają oficjalne dane dotyczące wydajności gier zoptymalizowanych pod kątem PS5 Pro i są one naprawdę niezłe

Pojawiły się szczegóły na temat optymalizacji gier pod kątem PlayStation 5 Pro. Prezentujemy listę gier, które mają wykorzystać moc nowej konsoli.

gaming
Danuta Repelowicz27 września 2024
Źrodło fot. Guerrilla Games
i

Nareszcie pojawiły się konkrety dotyczące gier optymalizowanych pod PS5 Pro. Chociaż wcześniejsze zapowiedzi konsoli nie dostarczyły konkretnych informacji o ulepszeniach, niedawny wpis na blogu Sony rzucił więcej światła na ten temat. Deweloperzy wyjawili sporo interesujących szczegółów dotyczących swoich prac nad ulepszonymi wersjami gier.

Wynika z nich, że na PS5 Pro szykuje się masa ambitnych aktualizacji. Od ray tracingu po wyższe rozdzielczości i stabilne 60 klatek na sekundę – nadchodzące tytuły mają się czym pochwalić, a przecieki sugerują, że konsola może być potężniejsza, niż początkowo zakładano. Jakby tego było mało, niedawno ruszyła przedsprzedaż konsoli, wokół której zdążyło już narosnąć kilka kontrowersji związanych z nieuczciwymi praktykami scalperów. Do tego wszystkiego dochodzą również informacje o nowych tytułach. Atmosfera wokół premiery PS5 Pro zdecydowanie się zagęszcza.

Kluczowe ulepszenia – lista gier

Na ulepszenia mogą liczyć następujące gry:

  1. Alan Wake 2 –ray tracing oraz tryb wydajnościowy z 4K i 60 FPS.
  2. Assassin’s Creed Shadows – oświetlenie generowane przez ray tracing, ostrzejsze detale i PSSR.
  3. Dragon’s Dogma 2 – poprawione wartości FPS dzięki ray tracingowi i PSSR.
  4. Dragon Age: The Veilguard – wyższa rozdzielczość i detale, cienie w oparciu o ray tracing w trybie wydajnościowym.
  5. Final Fantasy 7 Rebirth – nowy Enhanced Mode z 60 FPS i wyższą ostrością obrazu dzięki PSSR.
  6. Gran Turismo 7 – ray tracing samochodów, tryb 8K z 60 FPS i poprawiona ostrość obrazu w 4K z PSSR.
  7. Hogwarts Legacy – większe rozdzielczości, płynniejsze klatki i dodatkowe detale graficzne, ray tracing, refleksy i cienie.
  8. Horizon Forbidden West – tryb jakości z 60 FPS, lepsze cienie, szczegóły widoczne na skórze postaci, włosach i oświetleniu.
  9. Horizon Zero Dawn Remaster – ulepszone efekty graficzne.
  10. Marvel's Spider-Man Remastered – tryb Performance Pro z rozdzielczością 4K, 60 FPS i ray tracingiem.
  11. Marvel's Spider-Man – Miles Morales – tryb Performance Pro w 4K, 60 FPS i ray tracing w trybie jakości.
  12. Marvel's Spider-Man 2 – tryb Performance Pro w 4K i 60 FPS.
  13. Metal Gear Solid Delta – Snake Eater – zwiększona ostrość obrazu dzięki PSSR.
  14. Ratchet & Clank: Rift Apart – tryb Performance Pro z 4K, 60 FPS i ray tracingiem.
  15. Resident Evil Village – tryb 120 FPS, więcej detali graficznych i wyższa rozdzielczość.
  16. Resident Evil 4 Remake – stabilniejsze klatki i wyższe rozdzielczości we wszystkich trybach.
  17. Rise of the Ronin – poprawiona płynność klatek.
  18. Star Wars Jedi: Survivor – skok z 1080p do 4K w trybie jakości, oświetlenie oparte o ray tracing w trybie wydajności, PSSR w obu trybach.
  19. Stellar Blade – tryb 4K z 50 FPS, tryb wysokiej płynności z 80 FPS (wymaga VRR – Variable Refresh Rate).
  20. The Crew Motorfest – zwiększona ostrość obrazu, 60 FPS i dodatkowe detale graficzne.
  21. The First Descendant – dodatkowe efekty ray tracingu, lepsza ostrość obrazu dzięki PSSR.
  22. The Last of Us Part 1 & 2 – tryb 1440p z 60 FPS, skalowanie do 4K za pomocą PSSR, odblokowanie FPS.

Stabilne 60 FPS i 4K – czy to możliwe?

Widać, że deweloperzy skupili się przede wszystkim na jak najwyższej jakości wizualnej, jednocześnie dbając o płynność rozgrywki. PS5 Pro zaoferuje wydajność, która umożliwi osiąganie stabilnych 60 FPS przy rozdzielczości 4K, choć czasem konieczne będzie skalowanie PSSR. W przypadku takich gier jak Marvel’s Spider-Man 2, Ratchet & Clank: Rift Apart czy Resident Evil 4 Remake możemy spodziewać się nie tylko większej szybkości klatek, ale też lepszego odwzorowania detali i bardziej realistycznego oświetlenia.

Nie zawsze będą to prawdziwe 4K, bo wiele zależy od PSSR. Zbliżamy się jednak coraz bardziej do spełnienia marzeń fanów o pełnej rozdzielczości 4K przy płynnych 60 FPS w grach na konsole. Warto jednak zaczekać na testy gier, by przekonać się, jak naprawdę konsola poradzi sobie z tymi tytułami.

Premiera PS5 Pro zbliża się wielkimi krokami – już 7 listopada konsola trafi na półki sklepowe. Jednak czy warto? To się jeszcze okaże.

Danuta Repelowicz

Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI

Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI

Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne

Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne

Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat

Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat

RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy

RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy

„Streamuj własną grę” - Xbox wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy

„Streamuj własną grę” - Xbox wychodzi naprzeciw oczekiwaniom graczy