Nowy format reklam na Reddicie przypomina posty użytkowników

Reddit zdecydował się wprowadzić nową formę reklamy. Jej format do złudzenia przypomina posty użytkowników.

news
Agnieszka Adamus14 marca 2024
Źrodło fot. Redditinc.com
i

Reddit ma za sobą burzliwy okres. Wystarczy przypomnieć sobie chociażby zamieszanie związanie z wysokimi opłatami za dostęp API. Wywołały one ogromny strajk moderatorów, który zaowocował niemal całkowitym paraliżem portalu. Potem narosły również kontrowersje wokół r/place i rzekomej cenzury. Teraz na horyzoncie pojawiła się kolejna sprawa mogąca wywołać niezadowolenie użytkowników. Chodzi o nową formę reklamy.

Jak donosi portal Tech Crunch, Reddit postanowił wprowadzić format, który będzie imitował wpisy użytkowników portalu. Zobaczymy więc przy nich nazwę użytkownika, liczbę reakcji oraz komentarzy. W samej treści mogą natomiast pojawić się również filmy oraz grafiki. Jedyną różnicą jest jedynie adnotacja o tym, że jest to treść reklamowa.

  1. W zamyśle, taka forma promocji ma zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Według Reddita liczba klików przy tym rozwiązaniu jest wyższa o 28%.
  2. Taka reklama ma być inspirowana treściami „megathreads”. Pojawiają się one często na różnych subredditach przy okazji dużych wydarzeń. To właśnie w nich zbierane są wszystkie informacje na temat danej sprawy (często jest to wzbogacone dużą liczbą źródeł), a sama społeczność może oddać się dyskusji.

Z racji tego, że platforma wyróżnia się dość specyficzną formą moderacji, w której to kontrolę nad subredditami sprawują ochotnicy, strona ta może nie wydawać się najatrakcyjniejszym miejscem dla reklamodawców. Mimo to twórcy Reddita starają się przyciągnąć uwagę firm.

Oczywiście rodzi się jednak problem. Reklamy bowiem wtapiają się w tablicę użytkowników i w pewnym imitują tworzone przez nich treści. Może to więc zostać negatywnie odebrane przez część społeczności. Czas pokaże, czy faktycznie tak będzie. Nowa forma promocji jest bowiem dostępna od dziś.

POWIĄZANE TEMATY: Reddit

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy

Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy

Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM

Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM

Badaczka konfrontuje ChatGPT i inne podobne programy z nieprzyzwoitymi pytaniami - jeden z modeli udziela szczególnie dosadnej odpowiedzi

Badaczka konfrontuje ChatGPT i inne podobne programy z nieprzyzwoitymi pytaniami - jeden z modeli udziela szczególnie dosadnej odpowiedzi

W ciągu trzech tygodni w mieszkaniu wynajmowanym przez Airbnb zużyli prąd na sumę 5500 złotych. Właściciele odkryli, że wydobywali kryptowaluty

W ciągu trzech tygodni w mieszkaniu wynajmowanym przez Airbnb zużyli prąd na sumę 5500 złotych. Właściciele odkryli, że wydobywali kryptowaluty

Twórcy God of War 2 wznieśli się na optymalizacyjne wyżyny. Ta gra to klejnot w koronie PS2

Twórcy God of War 2 wznieśli się na optymalizacyjne wyżyny. Ta gra to klejnot w koronie PS2